Gå til innhold

Windows lisenser

WeeR

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har vært så dum å klistre en Windows 2000 Pro lisens på ett kabinett.. Jeg har nå kjøpt meg ny pc og ønsker å selge min gamle, men det frister lite å kjøpe ny windows 2000 lisens.. Har prøvd å få av klistrelapen men det fungerer dårlig.. noe jeg kan gjøre??

Kan jeg gjøre noe så dumt som å ta bilde av den med digitalkamera, ødelegge lappen og selge pcen? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så det holder å skrive av nr?

Hva gjør jeg liksom hvis noen kommer for å sjekke lisensen?

Komme med en gul post-it lapp som det står "dette er mitt lisensnr, heeeeeeeeeelt sant" ? ;)

Skrevet

Nå husker jeg ikke helt hva de heter, men det er ett eget firma (ellerno) i norge som sjekker sånne ting. og hvis du da ikke har gyldige lisenser får du BOT og blir tvunget til å kjøpe lisenser til de du mangler..

Men jeg har jo fakturaen på betalt lisens.. + hvis jeg tar bilde av den med digitalkamera og printer ut.. kanskje det holder? noen synespunkter?

Skrevet

Jeg hadde bare skrevet det av. Hvis du absolutt vil ta et bilde, så ta det, men det vil ikke si at det er "gyldig" heller. Man kan jo manipulere alt tildags.. så da må du få politiet til å godkjenne bildet og masse surr tenker jeg meg. Jeg hadde gått for post-it'n :woot:

Skrevet

Tror det er "litt" paranoid tenking å tro at noen kommer hjem til en privatperson for å sjekke om lisensen din er ekte eller ikke. Uansett så er det de som har bevisbyrden... Hvis den er ekte så blir det vanskelig for de å bevise at den ikke er det...

Tenk deg alle de millioner laptopper her i verden hvor den lappen er mer eller mindre slitt vekk. Skal alle de løpe og kjøpe nytt os da? :lol:

Skrevet
Tror det er "litt" paranoid tenking å tro at noen kommer hjem til en privatperson for å sjekke om lisensen din er ekte eller ikke. Uansett så er det de som har bevisbyrden... Hvis den er ekte så blir det vanskelig for de å bevise at den ikke er det...

Tenk deg alle de millioner laptopper her i verden hvor den lappen er mer eller mindre slitt vekk. Skal alle de løpe og kjøpe nytt os da? :lol:

Er ikke privatperson men bedrift :) Da har de en god del flere rettigheter til å komme og sjekke lisenser..

Skrevet

Uansett så har de bevisbyrden, og som jeg sa; de kommer ikke til å klare å bevise en dritt. Skulle de hoste opp noe tull så har du jo fakturaen.

Hva er uansett oddsen for at de i det hel tatt banker på? Er faktisk mer redd for lisensvogna til nrk - spooky :lol:

Skrevet

Tenker meg heller at de går på bedrifter og skoler der de har mer en to-tre lisenser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...