Gå til innhold

Windows lisenser

WeeR

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har vært så dum å klistre en Windows 2000 Pro lisens på ett kabinett.. Jeg har nå kjøpt meg ny pc og ønsker å selge min gamle, men det frister lite å kjøpe ny windows 2000 lisens.. Har prøvd å få av klistrelapen men det fungerer dårlig.. noe jeg kan gjøre??

Kan jeg gjøre noe så dumt som å ta bilde av den med digitalkamera, ødelegge lappen og selge pcen? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå husker jeg ikke helt hva de heter, men det er ett eget firma (ellerno) i norge som sjekker sånne ting. og hvis du da ikke har gyldige lisenser får du BOT og blir tvunget til å kjøpe lisenser til de du mangler..

Men jeg har jo fakturaen på betalt lisens.. + hvis jeg tar bilde av den med digitalkamera og printer ut.. kanskje det holder? noen synespunkter?

Lenke til kommentar

Tror det er "litt" paranoid tenking å tro at noen kommer hjem til en privatperson for å sjekke om lisensen din er ekte eller ikke. Uansett så er det de som har bevisbyrden... Hvis den er ekte så blir det vanskelig for de å bevise at den ikke er det...

Tenk deg alle de millioner laptopper her i verden hvor den lappen er mer eller mindre slitt vekk. Skal alle de løpe og kjøpe nytt os da? :lol:

Lenke til kommentar
Tror det er "litt" paranoid tenking å tro at noen kommer hjem til en privatperson for å sjekke om lisensen din er ekte eller ikke. Uansett så er det de som har bevisbyrden... Hvis den er ekte så blir det vanskelig for de å bevise at den ikke er det...

Tenk deg alle de millioner laptopper her i verden hvor den lappen er mer eller mindre slitt vekk. Skal alle de løpe og kjøpe nytt os da? :lol:

Er ikke privatperson men bedrift :) Da har de en god del flere rettigheter til å komme og sjekke lisenser..

Lenke til kommentar

Tenker meg heller at de går på bedrifter og skoler der de har mer en to-tre lisenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...