Gå til innhold

Spill i transport tycoon sjangeren?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk så fryktelig lyst å spille transport tycoon her om dagen, men det spiller er jo relativt gammelt og jeg har spilt det ganske mye før.

Og siden spillet er såpass gammelt, så må det vel ha kommet noe nyere spill innen den sjangeren?

SimCity er helt utelukket, pga online only origin våset, og med begrenset by størrelse og dlc utsikter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har både Locomotion (som er utviklet av Chris Sawyer, samme som Transport Tycoon) og Cities in Motion, som jobber på en litt mindre skala - mer konkret - i èn by.

Det kommer en oppfølger til Cities in Motion i år som har en del vesentlige forbedringer.

Lenke til kommentar

Takker og bukker.

Synes Transport giant så spennende ut. Tenkte å spille i lag med en kamerat og han er nok litt opptatt av grafikk og da tror jeg transport tycoon deluxe utgår, selv om det er et fantastisk spill.

Tror det blir cities in motion og transport tycoon deluxe på meg, og transport giant i multiplayer. Eller hvordan er disse spillene i multiplayer? Noen anbefalinger?

Endret av Everket
Lenke til kommentar

OpenTTD er rett og slett fantastisk. Ikke akkurat 2013 grafikk, men hvem bryr seg? Dette spillet (eller mod?) er det Ultimate innen denne sjangeren, og klarer å bevise at det gamle er bedre ;)

Vel, for å være ærlig, har jeg ikke akkurat spilt så mange etter OpenTTD, men de jeg har prøvd har ikke levd opp til forventningene. :p

Lenke til kommentar

At OpenTTD er det ultimate i sjangeren sier mer om sjangeren enn OpenTTD. OTTD har knapt utviklet seg de senere åra og spillet er rett og slett utdatert. Økonomien i spillet er selvsagt fremdeles en vits, UI henger 10 år etter i utvikling og vi mangler flere vesentlige features. Totalen er at OTTD er et veldig smalt spill for togfriker og personer fascinert av kryss.

Forumet til OTTD er fullt av gode forslag om hvordan OTTD burde vært, men siden det er et opensource prosjekt så skjer det knapt noe. Behovet for et seriøst spill i sjangeren er enormt.

Cities in Motion og RailroadTycoon3 er kurante spill. For noen vil også Anno-serien tilfredstille, men den perfekte oppfølgeren til TransportTycoonDeluxe har aldri kommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...