SuperBlackBird Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Har lekse som omhandler verneutstyr i arbeidslivet, og lurer i den forbindelsen på om noen vet hvilke konsekvenser det kan få om foreksempel: Arbeidsgiver har kjøpt og levert ut personlig verneutstyr som vernebriller, hjelm, sko, klær osv. Og satt opp instruks om at dette skal brukes under visse omstendigheter. Så om jeg f.eks en dag bruker vinkelsliperen uten å ta på meg vernebriller, så får jeg noe i øyet og blir blind og ikke kan jobbe der mer. Kan dette da få konsekvenser for andre enn meg? Og vil det kunne ha noe å si forsikringsmessig om jeg så blir arbeidsufør pga. at jeg ikke har brukt verneutstyret jeg skal? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Hva med å bruke utstyret du har fått tildelt? Du mister vel all forsikring etc hvis du ikke bruker det. Endret 5. mars 2013 av fenele Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2013 Akkurat, var det jeg trodde men var ikke sikker. Så om man tar en kjapp en med vinkelsliperen uten å bruke vernebriller og det resulterer i at man blir blind og ikke kan jobbe mer så står man der uten dekning i det hele tatt? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Her står det: "Mangelfulle rutiner kan derimot føre til problemer med forsikringsoppgjør i et skadetilfelle." Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2013 Tusen takk Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Så om man tar en kjapp en med vinkelsliperen... Høres ikke direkte attraktivt ut. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå