norskgoy Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 I dette tilfellet er det såvidt jeg har forstått klart fra linkedin profilen til svensken som styrer IT biten at han bare har kompetanse fra Microsoft produkter. Kan se ut som svenskene i Småland ikke har lært av Nokia. http://www.linkedin....dsson/16/a89/79 Bruker du samme argument for de som kun har nixerfaringer? 1 Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Hvilket argument? At NTNU gjorde et merkelig valg for noen år siden da de kjøpte inn Unix istedet for å gå for linux? Ja, omlag samme argument. Hvordan det? Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Da er du iallefall redelig angående bruken av argumentet. Men argumentet lider av et stort problem, nemlig forutsetningen at en person er den som bestemmer alt. Det er i beste fall en høyst bisarr syn på hvordan beslutninger taes i et organisasjonsliv. Det kan godt hende avgjørelsen til universitetet er tåpelig. Det vet ingen her inne noe om. Hvis man da ikke vet noe om; - produksjonsbehov. - bedriftens behov - avdelingens behov - økonomi etc Endret 10. mars 2013 av norskgoy 2 Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Da er du iallefall redelig angående bruken av argumentet. Men argumentet lider av et stort problem, nemlig forutsetningen at en person er den som bestemmer alt. Det er i beste fall en høyst bisarr syn på hvordan beslutninger taes i et organisasjonsliv.En person eller en mindre gruppe, jo det er ganske vanlig at merkelige beslutninger blir tatt slik.Det kan godt hende avgjørelsen til universitetet er tåpelig. Det vet ingen her inne noe om. Hvis man da ikke vet noe om;- produksjonsbehov. - bedriftens behov - avdelingens behov - økonomi etc Snakk for deg selv. Jeg mener vel at jeg vet ganske mye om beslutningen ved NTNU, og jeg mener den var feil, og det uttalte jeg meg tydelig om her den gangen. Vilje som ble satt opp i fjor er derimot en standard linuxklynge, mye bedre valg. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 En person eller en mindre gruppe, jo det er ganske vanlig at merkelige beslutninger blir tatt slik. Ok. Snakk for deg selv. Jeg mener vel at jeg vet ganske mye om beslutningen ved NTNU, og jeg mener den var feil, og det uttalte jeg meg tydelig om her den gangen. Vilje som ble satt opp i fjor er derimot en standard linuxklynge, mye bedre valg. Altså vet du ingenting om "hvorfor" hos svenskene. De to eneste argumenter som er sikre er altså "sjefens rare innfall" og personlige preferanser. Med slik inngang blir jo enhver teknisk diskusjon en glede. Og befester vel egentlig synet på dataavdelingen mange i ingeniørbedrifter har om dem (ie synet at dataavdelingen er det som er hovedenheten i bedriften). 1 Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Altså vet du ingenting om "hvorfor" hos svenskene. De to eneste argumenter som er sikre er altså "sjefens rare innfall" og personlige preferanser. Hvis du forsøker å være ironisk, så vil jeg anbefale deg å være tydeligere. Ironi er vanskelig å fange opp i et nettforum. Så for ordens skyld kan det være greit at du klargjør hva du egentlig mener her. Med slik inngang blir jo enhver teknisk diskusjon en glede. Og befester vel egentlig synet på dataavdelingen mange i ingeniørbedrifter har om dem (ie synet at dataavdelingen er det som er hovedenheten i bedriften). Her skjønner jeg rett og slett ikke hva du mener. Mener du at ingeniørbedrifter generelt ser på dataavdelingen som hovedenheten i bedriften? Isåfall er jeg redd du ikke aner hva du snakker om. Hvor gammel er du egentlig? Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Hvis du forsøker å være ironisk, så vil jeg anbefale deg å være tydeligere. Ironi er vanskelig å fange opp i et nettforum. Så for ordens skyld kan det være greit at du klargjør hva du egentlig mener her. Eneste grunnen til at du er i "harnisk" ovenfor svenskene er; 1. Sjefer har rare innfall, og er den eneste som tar avgjørelsen (basert på "hva du vet") 2. Jeg liker *nix. Alle andre muligheter forkastes. Her skjønner jeg rett og slett ikke hva du mener. Mener du at ingeniørbedrifter generelt ser på dataavdelingen som hovedenheten i bedriften? Isåfall er jeg redd du ikke aner hva du snakker om. Hvor gammel er du egentlig? Nei, det motsatte. Dataavdelingenes noe spesielle krumspring en og annen gang, der man tar avgjørelser angende datadriften som krysser behovene til de som faktisk utfører produksjonen. Min alder har da ingen betydning, men siden du drar opp sandkasseargumenter så er det jo bare å fyre tilbake. Eldre enn deg. Og nei, din far er ikke sterkere enn min. Da regner jeg med at det stopper der med latterlige insinuasjoner. Endret 12. mars 2013 av norskgoy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Nei, det motsatte. Dataavdelingenes noe spesielle krumspring en og annen gang, der man tar avgjørelser angende datadriften som krysser behovene til de som faktisk utfører produksjonen. Akkurat det der er ikke noen lett matierie da den enkelte bruker kun ser egne behov. Omtrent samtlige endringer i type og tilgang til verktøy vil ansees som håpløse avgjørelser av mange og fornuftige av andre. Det en som regel får høre er klaging. Det er forøvrig ikke unikt for IT avdelinger, men felles for alle avdelinger som understøtter driften av selskapet. Her på huset har for eksempel folk vært illsinte i det siste på grunn av fjerning av et tre som gjorde uteområdet attrativt, de fleste nekter naturligvis å innse at samme tre var til besvær for varetransporten. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Akkurat det der er ikke noen lett matierie da den enkelte bruker kun ser egne behov. Omtrent samtlige endringer i type og tilgang til verktøy vil ansees som håpløse avgjørelser av mange og fornuftige av andre. Det en som regel får høre er klaging. Det er klart. Men momentet mitt var at svenskenes behov er noe annerledes. Og det er ikke akkurat lett å finne ut av. Men en argumenterer som om man vet. Det kan godt hende svenskene gjør det dummeste som tenkes kan, men å ta den dommen med det faktagrunnlaget som er i denne artikkelen, er like godt fundementert i fakta som lotto er et kunnskapsspill. Det er forøvrig ikke unikt for IT avdelinger, men felles for alle avdelinger som understøtter driften av selskapet. Her på huset har for eksempel folk vært illsinte i det siste på grunn av fjerning av et tre som gjorde uteområdet attrativt, de fleste nekter naturligvis å innse at samme tre var til besvær for varetransporten. Alle valg har + og - ved seg. Sannsynligvis også svenskenes valg. Endret 12. mars 2013 av norskgoy Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Eneste grunnen til at du er i "harnisk" ovenfor svenskene er; 1. Sjefer har rare innfall, og er den eneste som tar avgjørelsen (basert på "hva du vet") 2. Jeg liker *nix. Alle andre muligheter forkastes.Så hyggelig at du vet hvordan jeg tenker (det var ironi). Hvis du er voksen nok til å gå på ballen istedet for person, kan jeg godt fortelle deg hvorfor jeg mener beslutningen i Småland er uheldig. Nei, jeg er ikke i harnisk. Nei, det motsatte. Dataavdelingenes noe spesielle krumspring en og annen gang, der man tar avgjørelser angende datadriften som krysser behovene til de som faktisk utfører produksjonen. Min alder har da ingen betydning, men siden du drar opp sandkasseargumenter så er det jo bare å fyre tilbake. Eldre enn deg. Og nei, din far er ikke sterkere enn min. Da regner jeg med at det stopper der med latterlige insinuasjoner. Når du gang på gang kommer med merkelige utsagn som tyder på at du aldri har vært i arbeidslivet er det naturlig å spørre. Det handler om referanseramme. Dersom jeg kjenner din referanseramme er det mye lettere å diskutere (eventuelt velge å ikke diskutere hvis det ikke har noe for seg). I denne diskusjonen har jeg mange års førstehåndserfaring både fra næringsliv og universitet, så når jeg ikke kjenner meg igjen i noe du lirer utav deg er det naturlig å spørre hvor du kommer fra. Flott om du kan avstå fra pappan min har flere kniver nivået. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Så hyggelig at du vet hvordan jeg tenker (det var ironi). Hvis du er voksen nok til å gå på ballen istedet for person, kan jeg godt fortelle deg hvorfor jeg mener beslutningen i Småland er uheldig. Nei, jeg er ikke i harnisk. Nei jeg vet ikke hva du tenker, eneste jeg vet er hva du har skrevet i postene over. Som jeg da oppsummerte i post #127. Jeg er da ingen Snåsamann. Hvorfor du mener beslutningen er uheldig er dermed ikke basert i beslutningstaker sin rasjonal for beslutning (om du vet grunnlaget, foruten at sjefen har "feil erfaring", så vil sikkert tråden ønske opplysning), men din personlige preferanse. Det er faktisk det du skriver rett ut her. Som også er momentet mitt, at svenskene kan kanskje ha kontroll på hva deres behov måtte være og at de har tatt en beslutning som de anser som best for deres behov. Så får man krangle over om det best å "skrive eller trykke" for å utføre den samme operasjonen. Ellers like artig hver gang at noen føler seg forpliktet hele tiden å presisere ironi/ikkeironi. Jeg får fortsette videre i sporet og påpeke bruken av "". Når du gang på gang kommer med merkelige utsagn som tyder på at du aldri har vært i arbeidslivet er det naturlig å spørre. Det handler om referanseramme. Dersom jeg kjenner din referanseramme er det mye lettere å diskutere (eventuelt velge å ikke diskutere hvis det ikke har noe for seg). I denne diskusjonen har jeg mange års førstehåndserfaring både fra næringsliv og universitet, så når jeg ikke kjenner meg igjen i noe du lirer utav deg er det naturlig å spørre hvor du kommer fra. Flott om du kan avstå fra pappan min har flere kniver nivået. Referanseramme er da ikke avhengig av alder. Ellers herlig at du bruker mer "voksne ord" for å fortsette flere insinuasjoner innenfor sandkassekategorien. Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Er du ferdig med videregående? Håper ikke spørsmålet oppleves som krenkende, men det burde ikke være vanskelig å besvare. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Er du ferdig med videregående? Håper ikke spørsmålet oppleves som krenkende, men det burde ikke være vanskelig å besvare. Spør du virkelig om det? Så usikker på deg selv? Svaret er å finne indirekte i mine retoriske spørsmål. Endret 12. mars 2013 av norskgoy 1 Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Nei, svaret er ikke å finne i dine såkalte retoriske spørsmål, og jeg kan ikke se at du har bidratt med noe som helst til debatten enda. Jeg dokumenterte bakgrunnen til lederen av dataavdelingen ved universitetet, og dro en parallell til Nokia, som også ansatte en leder med Microsoft-bakgrunn. Tror du kanskje overgangen til windowsphone hos Nokia var en demokratisk beslutning? Det er rimelig elementært at valg av leder gjerne får stor betydning for beslutninger. Dette ser du ut til å være totalt uvitende om. Manglende yrkeserfaring er en gyldig unnskyldning for slik utvitenhet. Dette gjør ikke annet enn å forklare hvorfor universitetet gjorde sitt valg. Hvorvidt valget var feil svarer det naturligvis ikke på. Dette er en mer interessant diskusjon, men jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke gidder enveis kommunikasjon med deg. 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Du har dokumentert nokså null angående avgjørelsen å kaste linux på dør. Eneste argumentene dine har vært er sjefens "manglende erfaring" (ifølge deg) og "beviser" det med en anekdote uten relevans (Nokia), samt anser enhver som har jobbet for MS som en komplett idiot. Dokumentere en inngrodd fordomsfull holdning derimot. Det skal du ha. Selvsagt argumenterer ikke universitetet for en beslutning at den er feil, når de mener den vil senke kostnader og er av et gode. En med slik erfaring som deg må da klare å se det absurde i en slik situasjon om den skulle ha eksistert. Om avgjørelsen er feil er avhengig om IT klarer å levere de tjenester som produksjonsleddet trenger i sitt arbeid. Det, samt om økonomibeslutningen ikke holder vann, er de områdene som faktisk har en legitim motsyn i seg. Ikke om Nokia gjorde ditt eller datt, ei heller at du er så erfaren at du finner frem til linkedin. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Får nå se om kostnadene holder seg nede neste gang lisenser skal forhandles. 4 Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Du har dokumentert nokså null angående avgjørelsen å kaste linux på dør. Eneste argumentene dine har vært er sjefens "manglende erfaring" (ifølge deg) og "beviser" det med en anekdote uten relevans (Nokia), Du glemmer at universitetet selv anga manglende linuxkompetanse (og påfølgende utgifter grunnet dette) som hovedårsak til at de ville bruke kun Microsoft. Når jeg da i tillegg verifiserer at universitetets uttalelser er korrekte, samt at dette rimer godt med mange situasjoner jeg har sett opp igjennom årene. Ja, da konkluderer jeg. Kanskje du kan forklare oss hvorfor du synes jeg er på jordet her, hvorfor mener du je burde være forsiktig med å konkludere? Hva tror du er årsaksammenhengen?samt anser enhver som har jobbet for MS som en komplett idiot. Dokumentere en inngrodd fordomsfull holdning derimot. Det skal du ha. Kutt ut latterlige stråmenn, dine poster er fulle av dem, og det får deg til å fremstå som en umoden fjortis. Hvis noen viser en fordomsfull holdning her er det deg. Istedet for å tillegge deg meninger har jeg tålmodig forsøkt å få deg til å fortelle hva du mener, men det er svært vanskelig å få noe som helst konkret utav deg (kanskje med unntak av denne siste posten).Selvsagt argumenterer ikke universitetet for en beslutning at den er feil, når de mener den vil senke kostnader og er av et gode.Her hopper du til konklusjoner igjen, istedet for å forholde deg til det jeg har sagt. Det er godt mulig de vil spare noen kroner (selv om jeg betviler det), det er langt ned på listen min. Vi snakker her om et universitet som reklamerer med et bredt tilbud innen realfag. Du er kanskje for ung til å være klar over dette, men innen realfag er windows en meget snever plattform. Universitetet melder seg ut av alle de ledende akademiske miljøene i verden med et slikt grep. Det er greit å spare, men universiteter handler om læring, forskning og kompetansebygging. I dagens samfunn har ikke et universitet som ønsker å fremstå med seriøst tilbud innen realfag råd til å kaste ut linux. Dersom du synes denne påstanden er horribel, vil jeg gjerne utdype dette med deg, men vennligst ikke flere kvalme utspill hvor du tillegger meg meninger jeg ikke har. Endret 12. mars 2013 av Del 2 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Du glemmer at universitetet selv anga manglende linuxkompetanse (og påfølgende utgifter grunnet dette) som hovedårsak til at de ville bruke kun Microsoft. Vel, om en skal ta universitetets uttalelse er at de har to systemer, og anser at det vil bli billigere å ha ett, slik at kostnader på opplæring/videreutdanning og lisenskostnader vil gå ned. At de hadde manglende utdanning kan du hverken finne i hw.no sin artikkel eller idg.se sin. Fra idg.se; De främsta vinsterna för universitetet blir, enligt Mathias Erlandsson, att den enhetliga miljön ger sänkta kostnader för licenser och kompetensutveckling. – Jag har inte de exakta siffrorna, men vi kommer att sänka licenskostnader och kostnader för kompetensutveckling eftersom vi inte kommer att behöva dubbelutbilda. Dessutom kommer vi att få en bredare kompetens på ett område och kan leverera bättre tjänster, säger han. Hvis du ut i fra dette klarer å trekke ut at det ikke finnes linuxkompetanse så har du en god jobb fremfor deg å overbevise de fleste andre som har kapasiteten til å lese svensk. Hvis det skulle være slik at linuxkompetanse ikke fantes i avdelingen, så kan man jo undre seg hva kostnaden da er å drifte en linuxpark som de visstnok ikke har kunnskaper om. Som igjen er enda bedre argument for å standardisere der man allerede har kunnskap, som da i følge deg er på MS-siden (en får jo håpe at avdelingen har kunnskaper om noe). Hvis ikke må man altså investere i å øke kompetanse på ett område fra bunn. Noe som medfører en meget høy kostnad. Når jeg da i tillegg verifiserer at universitetets uttalelser er korrekte, samt at dette rimer godt med mange situasjoner jeg har sett opp igjennom årene. Ja, da konkluderer jeg. Kanskje du kan forklare oss hvorfor du synes jeg er på jordet her, hvorfor mener du je burde være forsiktig med å konkludere? Hva tror du er årsaksammenhengen? Du hevder du har sett uttalelser som ikke er å finne i underlaget artikkelen i hw.no har laget av. Dermed må du enten ha informasjon fra et tredjested som ikke siteres, eller ha insideinfo. Det første er mulig. Det andre er rimelig sikkert at du ikke har. At noe som ikke kan falsifiseres stemmer godt med egne erfaringer vet jeg ikke helt hva skal kalle. Noe positivt er det ikke. Mulig at det også har gått meg hus forbi, men da antar jeg at du gladelig poengterer hvor det er sagt at det ikke finnes linuxkapasitet hos driftsavdelingen ved det svenske universitetet. Kutt ut latterlige stråmenn, dine poster er fulle av dem, og det får deg til å fremstå som en umoden fjortis. Hvis noen viser en fordomsfull holdning her er det deg. Istedet for å tillegge deg meninger har jeg tålmodig forsøkt å få deg til å fortelle hva du mener, men det er svært vanskelig å få noe som helst konkret utav deg (kanskje med unntak av denne siste posten). Er det å tillegge deg meninger å argumentere mot de meninger du bruker her i tråden? I så fall sliter du litt med begrepsforvirring. Ellers artig å se at du har glemt "jævla drittunge, jeg har mange år på ræva"-argumenteringen din. Her hopper du til konklusjoner igjen, istedet for å forholde deg til det jeg har sagt. Det er godt mulig de vil spare noen kroner (selv om jeg betviler det), det er langt ned på listen min. Vi snakker her om et universitet som reklamerer med et bredt tilbud innen realfag. Du er kanskje for ung til å være klar over dette, men innen realfag er windows en meget snever plattform. Universitetet melder seg ut av alle de ledende akademiske miljøene i verden med et slikt grep. Det er greit å spare, men universiteter handler om læring, forskning og kompetansebygging. I dagens samfunn har ikke et universitet som ønsker å fremstå med seriøst tilbud innen realfag råd til å kaste ut linux. Dersom du synes denne påstanden er horribel, vil jeg gjerne utdype dette med deg, men vennligst ikke flere kvalme utspill hvor du tillegger meg meninger jeg ikke har. "Jeg skal fore deg med teskje om du ikke skjønner meg"-taktikken. Sublimt, men det faller nå på stengrunn. Undervisning og drift er nå to forskjellige verdener. Det ene utelukker ikke det andre. Logisk feilgrep av sjelden sort, samt ser bort i fra "MS-sjefslakeien" sin poengtering; – Det här betyder ingenting för slutanvändaren. Det vi vill göra är att förenkla vår verksamhet, säger Mathias Erlandsson, it-infrastrukturchef på Linnéuniversitetet. Hvis en allikevel skal følge din logikk om læringsmiljø, så har dataavdelingen enten gått totalt bananas og kun tenkt på seg selv (noe som jeg poengterte skjer hos dataavdelinger av og til) eller så har ikke produksjonsleddet noe behov for to systemer hos driftsavdelingen i sitt arbeid. Noe som ble poengtert ved blant annet post #135 der suksesskriterium var om de klarte å støtte produksjonsleddet i sitt arbeid. Endret 12. mars 2013 av norskgoy Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) At de hadde manglende utdanning kan du hverken finne i hw.no sin artikkel eller idg.se sin. Fra idg.se; De främsta vinsterna för universitetet blir, enligt Mathias Erlandsson, att den enhetliga miljön ger sänkta kostnader för licenser och kompetensutveckling. – Jag har inte de exakta siffrorna, men vi kommer att sänka licenskostnader och kostnader för kompetensutveckling eftersom vi inte kommer att behöva dubbelutbilda. Dessutom kommer vi att få en bredare kompetens på ett område och kan leverera bättre tjänster, säger han. Hvor fikk du manglende utdanning fra? De hadde manglende kompetanse, de så behov for kompetanseutvikling for å kunne drifte linux. I tillegg kommer lisensutgifter, et morsomt moment når eksempelvis miljø ved NTNU buker Ubuntu som ikke krever noen lisensutgifter. Hvis poenget var å spare lisensutgifter kunne de trivielt kuttet disse kostnadene til null for linux (gitt at de har kompetanse på linux naturligvis).Hvis du ut i fra dette klarer å trekke ut at det ikke finnes linuxkompetanse Nei, det har jeg ikke sagt, men jeg har gitt deg linkedin profilen til han du siterer, og det gir et datapunkt. Flott om du nå endelig kan kutte ut stråmenn, det begynner å bli en skog av dem.ref. http://en.wikipedia.org/wiki/Strawman Ellers artig å se at du har glemt "jævla drittunge, jeg har mange år på ræva"-argumenteringen din.Nei, det var verken hva jeg sa eller mente. Jeg forsøkte bare å finne en referanseramme som ville lette kommunikasjonen. Om du så er vaskeekte fjortis har jeg ingen problemer med det, og vil ikke synes noe mindre om deg av den grunn. Snarere tvert imot. Jeg forsøkte bare å forstå hvor du kom ifra, slik at det var mulig for meg å finne noe felles grunn med deg.Undervisning og drift er nå to forskjellige verdener. Det ene utelukker ikke det andre. Logisk feilgrep av sjelden sort, samt ser bort i fra "MS-sjefslakeien" sin poengtering; – Det här betyder ingenting för slutanvändaren. Det vi vill göra är att förenkla vår verksamhet, säger Mathias Erlandsson, it-infrastrukturchef på Linnéuniversitetet. Mulig jeg misforstod artikkelen, men jeg trodde de skulle fase ut alle linuxsystemer (eksempelvis klyngenoder) til fordel for windows. Mener du at de fortsatt skal drifte et blandet miljø? Jeg synes det er svært vanskelig å få tak i hva du mener her også. Hvis de ikke skal drifte et blandet miljø så vil det ha stor betydning for hvilke muligheter realfagsutdanningen gir studentene. Det er mulig de allerede har malt seg inn i dette hjørnet, og at det er derfor han kan si at de ikke vil merke forskjell. Endret 12. mars 2013 av Del Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Hvor fikk du manglende utdanning fra? De hadde manglende kompetanse, de så behov for kompetanseutvikling for å kunne drifte linux. I tillegg kommer lisensutgifter, et morsomt moment når eksempelvis miljø ved NTNU buker Ubuntu som ikke krever noen lisensutgifter. Hvis poenget var å spare lisensutgifter kunne de trivielt kuttet disse kostnadene til null for linux (gitt at de har kompetanse på linux naturligvis). Om du referer hele bolker ville du også hatt et snev av etteretterlighet også forresten. Kompetanseuvikling, er hva? Kurs, utdanning etc? Som de vil trenge på begge systemer om de skulle fremdeles hatt begge to i drift. Om du vil gå inn i en semantisk diskusjon for all del, gi hint om ønskelig. "MS-lakeien" sier ikke at de ikke trenger kompetanse/utdanning ved valget de har foretatt, bare at de vil spare fremtidige utgifter ved å standardisere driften. Ellers høyt tvilsomt at ansatte gidder å oppdatere seg faglig uten kompensasjon eller at arbeidsgiver gir tid til at de kan "leke seg til kompetansen" i arbeidstiden. Hvis det er så, så er det jo flere som har problemer på det økonomiske feltet. Nei, det har jeg ikke sagt, men jeg har gitt deg linkedin profilen til han du siterer, og det gir et datapunkt. Flott om du nå endelig kan kutte ut stråmenn, det begynner å bli en skog av dem.ref. http://en.wikipedia.org/wiki/Strawman Du begynner å bli repeterende. Forberedende burde nå kanskje vurderes fra din side. Da du poengterer at universitetet sier at de ikke har "kompetanse" evnt utdanning, om man skal være semantisk, i din post #137. Noe som altså bevises, noe ulogisk, med at sjefen er "ms-lakei". Om du klarer å se den logiske bristen i denne rasjonalen så finner du sikkert også ut hva det kalles. Fin side på wikipedia for denne logikkbristen. Nei, det var verken hva jeg sa eller mente. Jeg forsøkte bare å finne en referanseramme som ville lette kommunikasjonen. Om du så er vaskeekte fjortis har jeg ingen problemer med det, og vil ikke synes noe mindre om deg av den grunn. Snarere tvert imot. Jeg forsøkte bare å forstå hvor du kom ifra, slik at det var mulig for meg å finne noe felles grunn med deg. Mulig jeg misforstod artikkelen, men jeg trodde de skulle fase ut alle linuxsystemer (eksempelvis klyngenoder) til fordel for windows. Mener du at de fortsatt skal drifte et blandet miljø? Jeg synes det er svært vanskelig å få tak i hva du mener her også. Hvis de ikke skal drifte et blandet miljø så vil det ha stor betydning for hvilke muligheter realfagsutdanningen gir studentene. Det er mulig de allerede har malt seg inn i dette hjørnet, og at det er derfor han kan si at de ikke vil merke forskjell. Fært så opphengt i alder du er da. Er det et problem at du eldes eller? Finner det finurlig. Ellers flott at du nå endelig spør deg selv hva produksjonsleddet har behov for, og dataavdelingens mulighet til å støtte opp om dette. Noe som altså presiseres av "MS-lakeien". Endret 12. mars 2013 av norskgoy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå