Gå til innhold

Start av esport - forslag til CMS/portal

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og en gjeng holder på å planlegger å opprette en esportorganisasjon som arrangerer turneringer og mer. I starten er det på sunnmøre vi vil fokusere på, men utvide om vi vokser.

Planen nå er å få til streaming av turneringer vi holder med kommentatorer og skape et godt miljø rundt det.

Nå er det i forbindelse med lanseringen av Heart of the Swarm som vi håper vil gi litt gnister til å få til noe. Interessen for Starcraft er stor for vår del, og vi kommer også til å prøve å få til barcraft i området.

Nå driver vi å ser etter løsninger vi kan bruke for å lage et community.

Et alternativ er å gå for den samme løsningen som TeamLiquid.net og velge Vbulletin med denne add-on:

http://www.vbulletin...ad.php?t=238945

Koster litt penger, men vanskelig å finne noe som kan tilby den samme funksjonaliteten. Dermed et godt alternativ vi vurderer.

Derfor spør jeg dere om forslag til system vi kan gå for også. Vi har dessverre ikke mye kunnskap rundt koding selv, så det må nesten bli et ferdig system.

Hva vi trenger er iallefall en portal med følgende muligheter:

- registering av brukere og lag

- Ladder

- Flere typer turneringer (singel el, double el, round robin)

- La brukere melde seg på turneringer m.m.

Setter pris på eventuelle tips eller annet som måtte hjelpe oss på vei til målet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan dessverre ikke komme med forslag da jeg er helt grønn på området, men vil bare si at jeg støtter dere fult ut. Skikkelig awesome med folk som tar initiativ i i støtte e-sport i Norge. Kommer til å følge med og ønsker dere lykke til videre!

Lenke til kommentar

Takk for støtten. Om det er andre som eventuelt har tips til hvordan vi kan lage et godt tilbud for deltakerne, så kom gjerne med det.

Jeg skal lage en simpel side med litt info i løpet av uken. En større side kommer om vi ser at vi trenger det. Planen er å lage minst en turnering i måneden på nettet, med premieutdeling på et lokalt LAN her. Kanskje også få til sluttspillet i fra de sesongene på dette LANet.

Ser at SC2.no også driver med en del turneringer. Vurderer å ta kontakt med dem og høre om det er mulighet for et samarbeid. Men det får vi ta internt hos oss eventuelt. Akkurat nå er vi 4 stk. + flere frivillige som har satt i gang planleggingen.

Lenke til kommentar

For den som er interessert i en gratis og velutstyrt clan/community-portal så kan deres sjekke ut webspell.org med add-on ved navn: Cup Addon.

Har satt opp denne nå og det ser veldig lovende ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...