Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen

Anbefalte innlegg

Hei. Etter jeg satt inn noctua NH-D14 i pcen min måtte jeg flytte mine 8GB corsair vengeance brikker i singelchannel grunnet plassmangel. Etter dette har jeg vært plaget med at datamaskinen noen ganger låser seg(på den måten at jeg kan røre musen, men ikke trykke på noe som helst), etterfulgt av bluescreen. Mulig dette skjedde før dette også, men husker ikke helt. Et fåtall av gangene dette skjer kommer det en feilmelding før jeg får bluescreen der det står noe liknende som: Kunne ikke overføre operasjonen® til minnet, feilkode 8349276432876438(tallene her var bare et eksempel xP).

Også SSD disken min har blitt litt "tregere" enn den var da jeg først innstallerte win7 på den, da fikk den 7,9 i windows indeksen, og nå får den bare 5,9. Opplever 2/10 ganger at når jeg skrur på pcen, når windows tegnet kommer og det står starter windows, så står den bare på starter windows i kanskje 50 sekunder før den går videre(ikke hver gang).

Er det noe med ssd som tuller litt?

Er det da feil med rambrikkene, eller kan det være noe annet som er galt?

Takker for svar :)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett på plass gamle kjøleren og flytt minnebrikkene over til original posisjon. Går det bra da så vet du det er minnet.

Deretter bestiller du slike, og tenker at du skal huske på dette neste gang du har planer om å kjøpe en gigantisk kjøler :)

Hvilken modell er SSD disken din? Det kan hende det vil hjelpe med oppdatering av firmware.

Endret av ole a
Lenke til kommentar

Sett på plass gamle kjøleren og flytt minnebrikkene over til original posisjon. Går det bra da så vet du det er minnet.

Deretter bestiller du slike, og tenker at du skal huske på dette neste gang du har planer om å kjøpe en gigantisk kjøler :)

Hvilken modell er SSD disken din? Det kan hende det vil hjelpe med oppdatering av firmware.

Litt vanskelig å bytte tilbake siden jeg ikke har noen annen kjøler til CPU lenger :p Men jeg fikk opp noe annet idag jeg ikke har hatt før. Etter at den har stått på "starter Windows" i ca 50sek idag, så kom det opp at fildisken må kontrolleres for manglende filer(noe som jeg lot den gjøre). Kan dette ha noen sammenheng med problemet? Disken jeg har er en OCZ agility 3 SSD.

Lenke til kommentar

det jeg gjorde med en ssd på jobben var å lage en bootable minnepenn med ocz toolbox (firmware updater)

download link: http://www.ocztechnology.com/files/ssd_tools/OCZToolbox_v4.3.0.3979_win32.zip

du kan jo også slenge programmet på en cd om du har en tilgjengelig

Og ja, disksjekken indikerer at noe er galt med disken.

har hatt flere ocz ssd'er på jobben med det problemet der.

Ble problemet rettet med en firmware update eller må jeg bytte selve disken?

Tror du det også er dens feil at den feilmeldingen og bluescreen kommer og? :)

Lenke til kommentar

Ble problemet rettet med en firmware update eller må jeg bytte selve disken?

Tror du det også er dens feil at den feilmeldingen og bluescreen kommer og? :)

Disken fungerer fint per dags dato, gjorde oppdateringen forrige uke en gang.

Ja vil tro det, hvis windows plutselig får problemer med å lese av viktige systemfiler eller lignende så kan maskinen henge seg opp/bluescreene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...