alna Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 PC`en min har 2 stk. HD på 40 og 80 GB og win XP. Den skal brukast til enkel videoredigering (Windows Movie Maker og Pinnacle Studio 8), filmscanning og bildebehandling (Photoshop Elements), samt enkel heimebruk. Eg ber om råd for hensiktsmessig bruk og partisjonering av harddiskane. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Jeg ville ha delt slik: 40GB C: 10GB til WinXP - 10GB D: 30GB til Documenter, bilder, videoprosjekter osv 80GB E: en partisjon på 80GB til video Når du jobber med video er det viktig å ta backup av prosjektene dine, ikke videofilene, men prosjektet der alle redigeringer er lagret. Dermed gjør det ingenting hvis videodisken din krasjer, du bare henter inn fra tape igjen. Så hvis du lager en Prosjekt mappe på D: så ville jeg tatt backup til E: hver dag og i tillegg på CD i blandt. Hvis redigeringsprogrammet ditt trenger en egen Temp mappen, bør den ikke legges under Prosjektmappen, for da blir den for stor. D:Prosjekter til redigeringsprosjekte D:Temp til temp/rendre filer lqpl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå