Paull Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Jaha? Hvordan er sikkerheten "sterkt forbedret" i 8 kontra 7? En fin (om enn noe lavnivå) oversikt over exploit mitigations i win8 kan man se her http://media.blackhat.com/bh-us-12/Briefings/M_Miller/BH_US_12_Miller_Exploit_Mitigation_Slides.pdf Lenke til kommentar
mbergseth Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Denne win update forårsaker også ein del med Mozilla Firefox til å krasj ved oppstart, visst Firefox har Hardware Acceleration aktivert. I forhold til de feilmeldingene der kan det være DirectX 11 3D driver som forårsaker dette, som er ein av oppdateringene i KB2670838. Også DirectX diagnostikk tool casher med denne win update installert, på mitt system. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Dette er nok en annen "retroaktiv" bug som slår til om du har litt gamle intel hd drivere installert. Folk med de nyere driverne har hatt problemer lenge, siden kall fra diverse apier går til feil kontekst (eller er direkte tegnet). Og har ikke de problemene lenger nå, med "fallback" kontekst, midlertidige henger av aero, osv. Oppdateringen og problemet med IE er uavhengig av kb2670838, og kommer av at kall IE gjør tydeligvis går via en egen api (eller egen versjon av pakken med apiene) til grafikk-kortet direkte. Lenke til kommentar
defuzion Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Kan du fortelle meg hva som er så forbasket ille med Win8 da? Kanskje på tide å legge bort hatet og prøve det selv, med et åpent sinn. Jeg kan fortelle hva jeg ikke liker ved Windows 8 - Metro grensesnittet. Joda, det er flott å se på, men ikke mye brukervennelig dersom du ønsker å ha flere programmer oppe samtidig. Joda, jeg kan selvfølgelig droppe å bruke det, men da er jo hele poenget med Windows 8 også nesten borte, i allefall med dagens pris og brukervennelighet. I tillegg er man avhengig av tredjepartsprogramvare for å få tilbake start knappen på skrivebordet. Det er heller ikke helt uproblematisk å få det gamle skrivebordet opp ved oppstart som standard. Folk som sitter på maskiner med XP og 7 bør nok bevege seg videre ganske snart, du blir rett og slett utdatert, nyeste DirectX kommer kun på 8 f.eks. Ikke alle sitter og spiller på PC-ene sine. Personlig synes jeg 1200 kroner for en oppgradering med directx som argument fremstår som et dårlig kjøp, da var tilbudet på kr.249 bedre. Ikke misforstå meg, jeg er klar over at mange har gaming som interesse, og jeg spiller en del selv også. Selv om jeg er negativ til Win8, så har jeg installert det på en bærbar samt en stasjonær her hjemme (den jeg spiller på). Likevel synes jeg man må få lov til å rope og klage litt til Microsoft, eller skal kan bare nikke og gå med lua i hånda? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå