Fjert Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Hei! Jeg er nettopp kommet i gang med Linux og nå prøver jeg Mint KDE. Flott! Jeg har problemer med å få Cisco Packet Tracer til å kjøre i linux. Det virket fint i Ubuntu i noen dager, så ville det plutselig ikke starte lenger. Nå har jeg en fersk installasjon av Mint KDE, men nå vil ikke PT starte i hele tatt. Jeg installerte det for 30 min siden på denne måten: kilde: http://www.mediafire...h8ly45l7bnmmq13 chmod +x PacketTracer533_i386_no_tutorials_installer-deb.bin ./PacketTracer533_i386_no_tutorials_installer-deb.bin Det så ut til at installasjonen gikk fint, men programmet vil ikke starte. Jeg finner pakken i Synaptic, men Synaptic kræsjer når jeg forsøker å slette PT. Samme skjedde i Ubuntu. Tror hvert fall det er riktig pakke. Hva tror dere er galt, og hvordan fikser jeg det? Enten slette eller få til å virke. Jeg har lite linuxerfaring, så vær så snill å vis pedagogisk forståelse i svarene! Endret 5. mars 2013 av Fjert Lenke til kommentar
Fjert Skrevet 11. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg får ikke noen respons på dette problemet, men nå har jeg et helt nytt et! Jeg har installert Wine fra Programvarebehandleren og lastet ned Packet Tracer 5.3.exe. Jeg får installert PT, men det kræsjer når jeg skal starte programmet. Hva skal jeg gjøre, hva trenger du å vite for å hjelpe meg? Tusen takk! Mvh, Fjert Lenke til kommentar
Fjert Skrevet 14. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2013 Løst med: sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-wine/ppa sudo apt-get update sudo apt-get install wine1.5 sudo apt-get install winetricks Mint software manager har tydeligvis ikke siste versjon av Wine, og da ville det ikke virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå