MariusJS Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Jeg har tenkt å bygge en server med utgangspunkt i UnknownLobster's BlackDwarf, men jeg har tenkt å ha M-ITX, M-ATX og ATX PSU, litt annet design. Jeg har et veldig lavt budsjett, så jeg sliter litt, men det skal gå. Det jeg mangler: Hovedkort M-ITX/M-ATX/ATX (Har et Asrock M-ITX Liggende) CPU (1155) SSD/HDD Raid-1 (Boot) 3-4 Stk. Seagate Barracuda 7200rpm HDDer Raid-5 (Lagring) (Har 2 Stk. fra før!) Plexi/lexan Passiv, eller stille kjøler? RAM Hot swap bays Det jeg har: Metal Lakk CPU Intel i3 2120 HK: Asrock H61 OS (Server 2012), eller "et eller annet" Linux, har ikke bestemt meg PSU: NZXT Hale90 750W Raidkort: Intel Side panelene og toppen lages selv, mens resten modifiseres. Toppen skal være lexan, og stål. For de som lurer når det skal gjennomføres, er svaret Sommerferien, grunnen til det er at da har jeg tilgang til alle maskinene hos Norske Skog Jeg fikk også mye hjelp av min onkel (Det var blant annet hans ide med front nr. 2!) (TH), og min morfar (TV): Jeg trenger litt hjelp med noe av designet, dersom du kan hjelpe, post i: Kommentarertråden HER Endret 7. august 2013 av MariusJS 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 21. april 2013 Forfatter Del Skrevet 21. april 2013 (endret) Da har jeg bestilt ASRock H61M-VG3 H61 2xDDR3 Socket 1155 mATX Endret 25. juni 2013 av MariusJS Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Da har jeg oppdatert førstepost, og gjort noen endringer! Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 Update: Har bestilt en Intel i3 2120 og NZXT Hale90 750W! Det er nå heller ikke lenge til jeg skal få begynt på å lage selve kabinettet Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Vel da har jeg begynt! Istedet for å gjøre alt fra skratch, så fikk jeg tak i en gammel dell, som moddes, kuttes, poppes, skrues osv... Jeg vurderer også sterkt et helt firkantet design! Bildene kommer i morgen Kommentarer? Endret 30. juli 2013 av MariusJS 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Bilder: Utgangspunktet: Begynte å ta fra hverandre: Alt er ute! 5.25" i toppen Trengte å stive opp litt! Toppen skal av Skal ha lexan i toppen En brett, og alt er sterkere Kommenter her! Endret 7. august 2013 av MariusJS Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. august 2013 Forfatter Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Da er jeg kommet lengre! Alu plata vi startet med: Lexan Må jo lage hull til strøm, etter som PSUen havner i fronten! Ferdigklippet sidepanel Må lage 140mm hull i fronten til vifta! Front plate nr. 2 Ene sidepanelet er ferdig Morfaren min lagde disse til meg! Da var første fronten på: Nr. 2 kommer etter (Hullet er til en bryter ) Her kan du se bruken av avstands-stykkene: Lakkeringen kan begynne etter at alt endelig er pusset Må jo lodde strømpluggen : "Ferdig" Med litt HW: Var med meg på flyet hjem Det som da gjenstår er å feste lexanen, hengselene og bygge alt ferdig. Noe du vil si? Endret 7. august 2013 av MariusJS Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Da er det ferdig redigert! Jeg må også få noen til å 3D printe "lynene" Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Tok noen få bilder i dag Hot Swap i toppen: OS disker: Lagring: Kontroller + kabler Endret 9. august 2013 av MariusJS Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Har nå fått tak i mutternagler, og satt dem inn! Bilder: Verktøyet jeg bruker, koster 249,- på Jula! Boret: Ferdig "poppet" Spon Hjul! Endret 14. august 2013 av MariusJS Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 "Ghetto" montering: Bilder: 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 17. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2014 Fikk gjort litt i går: 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå