Gå til innhold

Ny heatsink, eller ny paste?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg opplever at min gamle boks stadig slår seg av pga overoppheting. Det går cirka 5 minutter før det blir for varmt. Jeg åpna boksen for å sjekke at vifta fungerte, og fant at thermal pasten var tørket inn. Heatsinken virket også litt "slarkete", så jeg er usikker på om sinken kommer helt inntil (det må den vel?).

What to do?

Vurderer å kjøpe ny heatsink, er det veien å gå? Er det slik at alle sinker passer med alle motherboards? Den gamle sinken har fire pinner i hvert sitt hjørne - finnes det andre monteringsmåter? Vet noen om en oversikt der jeg kan se hvilke heatsinker som passer med mitt brett?

Takk, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellige kjølere har ofte monteringsmekanismer til forskjellige socket til både amd og intel. Det spørs hvor gammel pcen din er, og hva slags feste du trenger. Det første du bør finne ut er om du har intel eller amd cpu. Så kan du finne ut hvilken socket det er. Når du har de faktaene på bordet er det veldig enkelt å finne en kjøler som passer. Du bør kanskje legge på ny kjølepasta først. Det er nok den billigste veien for dg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjellige kjølere har ofte monteringsmekanismer til forskjellige socket til både amd og intel. Det spørs hvor gammel pcen din er, og hva slags feste du trenger. Det første du bør finne ut er om du har intel eller amd cpu. Så kan du finne ut hvilken socket det er. Når du har de faktaene på bordet er det veldig enkelt å finne en kjøler som passer. Du bør kanskje legge på ny kjølepasta først. Det er nok den billigste veien for dg.

Flott, takk for svar. Vet du hvor jeg kan få tak i pasta? Finnes det en sjappe, f.eks? Bor i Oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...