Liquicity Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 (endret) http://11http://www....k/Refkat_v3.pdf http://11http:// Endret 7. mars 2013 av Liquicity Lenke til kommentar
MMDE Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 (endret) For den saks skyld hasr jeg også blitt oppfordret, både direkte og inderekte, å piratkopiere av skolen. Minner meg litt om da jeg gikk på vgs., en av lærerene våre dro fram film han skulle vise oss. Skulle vise oss filmen på prosjektor fra laptopen han hadde fått fra skolen siden han jobbet der. Han bladde igjennom massevis av nedlastete filmer, også av den litt mer voksne sorten (o.O), før han endelig fant fram til filmen vi skulle se. Alle i klassen satt å så på dette, og noen reagerte litt, kom med litt sarkastiske kommentarer. Læreren sa da at hvis vi ikke ville se på så kunne han godt ta med seg laptopen og la oss gjøre noe helt annet. lol Alle synes det var greit, og vi endte opp med å se filmen. o.O Endret 28. april 2013 av MMDE 2 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Minner meg litt om da jeg gikk på vgs., en av lærerene våre dro fram film han skulle vise oss. Skulle vise oss filmen på prosjektor fra laptopen han hadde fått fra skolen siden han jobbet der. Han bladde igjennom massevis av nedlastete filmer, også av den litt mer voksne sorten (o.O), før han endelig fant fram til filmen vi skulle se. Alle i klassen satt å så på dette, og noen reagerte litt, kom med litt sarkastiske kommentarer. Læreren sa da at hvis vi ikke ville se på så kunne han godt ta med seg laptopen og la oss gjøre noe helt annet. lol Alle synes det var greit, og vi endte opp med å se filmen. o.O Hahahaha! Lenke til kommentar
MMDE Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 (endret) Hahahaha! Ja, du kan le, men det er helt sant. Litt mer ironisk er det at disse lærerene var strenge på det at vi elevene ikke skulle laste ned ting på maskinene vi hadde lånt av skolen. Endret 29. april 2013 av MMDE 1 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 At studenter piratkopierer programmer, det kan jeg forstå. Eneste jeg trenger for mine studier er office-pakka, og den kjøpte jeg når jeg kjøpte ny PC, og det greit. Ingen stor utgift. Er verre for de som trenger andre, dyre programmer. Dette har noe med moral å gjøre, men med økonomi. Mange studenter lever på 2000-3000 kroner i måneden etter husleia er betalt, og da har man rett og slett ikke råd til å bruke tusener av kroner på dyre programmer. Mat og piratkopiering, eller sulten og "moralsk".. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Nesten ingen, om noen, studenter trenger MS Office. 1 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Nesten ingen, om noen, studenter trenger MS Office. Kom til Sunnmøre. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Det Lycantrophe prøver å si er at man ikke trenger MSOffice for å få jobben gjort. Men det man påpeker er at lærerene bruker hyppig funksjoner som finnes i MSOffice og som ikke finnes i OpenOffice under undervisningen, noe som gjør det ganske vanskelig å henge med om du ikke har OpenOffice. En uheldig situasjon som kun kan korrigeres på lærernivå i første omgang, som er dessverre kraftig innvokst i MS sitt økosystem. Lenke til kommentar
technobreath Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Jeg kan bare ikke i min villeste fantasi tro at programvare utviklere av store og dyre pakker i klassen 50k og oppover, som f.eks. 3dsmax, Autocad og andre vil synes det er dårlig at studenter låner seg en gratis versjon av disse... Det er i aller høyeste grad ikke snakk om tapte inntekter men sikrer tvert i mot en fast brukerskare frem i tid når disse skal bruke dette på jobb. De har All grunn til å dra studenter inn i deres økosystem så raskt som mulig. Der vinner de som lager skikkelig programvare og de som lager dritt raper. Akkurat som de ville gjort om alle måtte betale. Ikke alle tilbyr studentpakker, og mange studentpakker er også syre relativt til student inntekt. Mange burde heller gjøre som eaglecad for de som kjenner det. Gratis versjon, 100% full funksjonalitet og begrenset størrelse på prosjekter. Skal en Ha mer så betal. Helt fornuftig. De sikrer da en kundekrets, litt på samme måten som at studenter bruker lovlig programvare senere, men med slik modell har de bare mer kontroll. Slike positive holdninger til brukere som å tilby gratis fullfunskjonell programvare tjener ikke bare utvikleren, men bidrar til mange brukere, som betyr f.eks. som ved bruk av eaglecad at mange får nære en interesse som felleskapet drar nytte av nå og senere. Uten mulighet for menigfattigmann å bruke solide verktøy så hadde interessen for relaterte yrker også falt dramatisk. YouTube hadde uten piratjopiering av programvare og gratis versjoner som jeg beskriver heller ikke inneholdt særlig mye nyttig hehehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå