Klossmajoren Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Er det til psykologen man drar hvis man skal sjekke seg selv for noe? Lurer muligens litt på om jeg kanskje er autistisk, oppfører meg ikke vanlig i det hele tatt blant andre mennesker+ maaaange andre ting som jeg ikke skal bruke tid på å skrive ned nå, men uansett! Er det dit man drar da for å eventuelt bli sjekket for noe slikt? Hvis ja, funker skole psykologen like greit som alle andre psykologer? Endret 4. mars 2013 av speedskater Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Ja dra til skolepsykologen du, også vil han henvise deg til ordentlig psykolog om du er virkelig på bærtur. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 For å komme til bunns i noe slikt (om det nå lar seg gjøre) trenger du utredning hos en psykiater. Da må du ha henvisning, og det kan du få hos fastlegen. Kanskje hos skolepsykologen også, det vet jeg ikke sikkert. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Både psykiatere og psykologer er utdannet til å utrede psykiske plager og kan stille psykiatriske diagnoser. Man 'drar ikke til psykologen'. Men blir henvist av fastlegen dersom legen mener det er nødvendig. Skolepsykologer jobber ved PPT. For å komme dit trenger du ikke legehenvisning. Du kan henvises av rådgiver/sosiallærer eller ta kontakt selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå