GrevenLight Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Heisann. Nå sitter jeg og skriver på ei lita (eller ikke lita) oppgave. Vi har fått beskjed om å bruke en merkelig måte å sitere på - eller, det nok bare jeg som ikke har brukt det før. Problemet: Jeg har en engelsk versjon av Word 2013 på min kjære Mac. Jeg har lagt alle mine kilder inn i selve Word, ved at jeg har fått til "references" -> "manage" og så trykket på det plusstegnet og fylt inn titallskilder. Men når jeg skal bruke dette i teksten oppstår det et problem. Jeg finner det steder sitatet er, så dobbelt klikker jeg på kilden slik at den popper opp ved siden av sitatet mitt. Deretter trykker jeg "Edit This Citation" og skriver inn sidetallet. Det funker helt fint! Bortsett fra at det står f.eks "p. 88" istedenfor "s. 88". Siden dette er en eksamensoppgave ser jeg for meg at slike detaljer kan være viktig. Er det noen som har en løsning på problemet?! Noe hjelp å få? Tusen takk! Endret 4. mars 2013 av GrevenLight Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Nå har jeg Office 2011 for Mac, så jeg finner ikke noe som kan hjelpe deg. Men kan det ikke være et alternativ å legge til en liten notis på toppen/bunn (der det passer seg) der du skrivet at "p. 88" betyr "s.88" grunnet engelsk office? Jeg ser ikke helt problemet med det, men så har jeg ikke hatt eksamen enda heller. Så jeg vet ikke om de er så strenge på slike småting. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå