Gå til innhold

SSD disk gått føyken for N'te gang

Anbefalte innlegg

kjøpte to ocz disker på netshop for en stund tilbake.

begge tok kvelden.

fikk en ny og en "reparert" i retur etter rma var sendt.

så tok den "reparerte" kvelden igjen.

sendte den inn og fikk en "verbatim" disk i retur (jepp du leste riktig verbatim.. hm. cd/dvd plater anyone?)

jeg kontaktet netshop og sa til dem at jeg ikke ville godta et typisk "mandagsmerke" og at jeg forlangte å få en eller annen form for high-end sak i retur eller penga tilbake. (kjøpte ocz den gangen pga jeg forbinder dette selskapet med high-end produkter)

jeg vet at reglene sier at de kan repare opp til tre ganger, evnt erstatte med en tilsvarende vare osv. men verbatim tilsvarende.. hm.. nei.. så fikk jeg beskjed om at jeg kunne få en corsair force gt sak i erstatning i stedenfor.

sjekket litt på nettet så ser jeg at den corsair saken jeg ble tilbudt er vesentlig dårligere i leseytelse en disken jeg leverte inn med defekt.

er det noen som har noen inspill på dette?

må jeg godta å få en dårligere vare?

hvem kan evnt slå fast at en vare er dårligere/bedre enn andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@djsimen:

Som AvidGamer skriver, OCZ er ikke noen high-end produsent. I tillegg har OCZ er sant mareritt av ulike versjoner - så om en modelserie er bra kan en annen være tvilsom. OCZ er også den produsentene som har hatt mest problemer med firmware etc.

Nå forteller du ikke hvilken OCZ du hadde kjøpt, heller ikke hvilken Verbatim du fikk i bytte. Faktisk kan det være at Verbatim SSD-en var bedre enn OCZ som røk. Corsair Force GT er i alle fall ikke noe dårligere enn hvilken som helst OCZ. De Corsair Force GT som selges i dag har så vidt jeg kan se samme lese-/skriveytelse som OCZ. Om det står 535 eller 560 Mbit/s spiller i realiteten ingen rolle.

Lenke til kommentar

@djsimen:

Du nevner "mandagsmerker", men ingen produsent av SSD har levert mer mandagsprodukter enn OCZ.

OCZ har hatt en gjennomsnittlig returrate på på over 7% på sine SSD serier med i overkant av 15% på enkelte modeller.

Til sammenligning:

Crucial 0.82%

Intel 1.73%

Corsair 2.93%

Ingen andre produsenter har hatt over 5% returrate på noen av sine modeller.

Lenke til kommentar

hei alle sammen.

takker for gode tilbakemeldinger

grunnen til at jeg regner ocz som high-end er at de har vært i "front" hva ytelse og framgang gjelder. (med disse "revo-drive" ene.. men men)

fikk et nytt tilbud om å få en inteldisk 60gb på lån inntil de fikk en ocz av samme modell som jeg hadde levert inn i retur. det kan jo ta vinter og vår før den evnt dukker opp men.

foreslo at de heller kunne sende meg en vertex 4 som calvinator nevnte her istedenfor. evnt at de refunderte mitt beløp etc.

de blir sikkert bare furtne og nekter for å gjøre opp for seg regner jeg med. godt at en av ocz diskene virker som den skal iallefall. (så jeg kan surfe på nett etc., gav opp raidet etter første krasjen)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...