AnonymDiskusjon Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg har som tittelen sier et merkelig avhengighetsproblem; jeg er avhengig av "alt". Jeg begynte å snuse for mange år siden, og snuste fast, og mye, i nesten 7 år før jeg gikk mer og mer over på røyk og røkte fast i 3 år. Da fant jeg ut at det var nok, og jeg sluttet. Så langt, så bra. Det var egentlig ganske lett å slutte. Dette er nå nesten 2 år siden, og disse 2 årene har vært veldig vanskelig. Jeg tenker konstant på avhengighetsskapende stoffer. Jeg går konstant og har lyst på røyk, snus, alkohol og til og med tyngre narkotiske stoffer jeg aldri har prøvd en gang. Problemet er ikke at jeg ikke klarer å kontrollere lysten, for det gjør jeg. Jeg drikker kun i helgene, og da ikke mye. Gjerne rundt 3-4 øl på lørdagskvelden, ikke mer og ikke hver helg på grunn av jobb. Ellers døyver jeg lysten med koffein, helst i form av store mengder kaffe. En annen måte å få tankene over på noe annet er hard trening, gjerne løping. Er det noen andre som har det slik? Jeg føler jeg trenger "noe" for å konsentrere meg, og det er egentlig det samme hva så lenge det gir en eller annen følelse. Veldig vanskelig å forklare, men det er nok denne følelsen jeg er avhengig av. Jeg klarer som sagt å kontrollere meg, men det krever så ekstremt mye vilje at jeg nesten ikke har "vilje" igjen til andre ting. Vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Kanskje høre om noen kjenner seg igjen...Det er uaktuelt å gi etter for lystene, men en form for lindring hadde vært fint. Anonym poster: d29e2dff9e22ec1d2a2d006e042594ce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå