Jajakanskjedet Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Hei Er interessert i å bli regissør, og lurer på hvilke skoler (helst høgskole) som er de beste valgene? Søkte på den norske filmskolen i lillehammer uten hell. EDIT: Kan vel også være medie-utdanning, der man kan spessialisere seg innenfor forskjellige retninger. Endret 5. mars 2013 av HornYkorN Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 Ingenting? Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Westerdals Niss Nordland Kunst- og filmfagskole Tør jeg spørre alder? Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Mange har nevnt at høgskolen i Volda er et godt valg... Noen tanker der? Alderen er 19. Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 (endret) Har også hørt gode ting om den. Førsteåret er vel allaround filmskaping mens andreåret er mer fokusert på forskjellige retninger edit: Leste feil, trodde du mente nordland. Kan ikke se at volda har noen filmskoler/linjer Endret 7. mars 2013 av Solid Snail Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 edit: Leste feil, trodde du mente nordland. Kan ikke se at volda har noen filmskoler/linjer http://hivolda.studiehandbok.no/content/view/full/25408 Er ikke først og fremst en "filmskole", men rådgiver på skolen jeg snakket med mener det er positivt å ha kunnskaper innen mange felt innen media under dagens utvikling. Man kan også fokusere på valgte retninger her tror jeg. Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Det virker mer som generell mediekunnskap en filmskaping. En lærer ikke å lage film bak en pult. Faktisk kan jeg anbefale den retningen jeg tok, Danvik Folkehøgskole og andreåret der som praksiselev på en arbeidsplass innen film. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 NTNU har vel noe. Er ikke en høgskole vel å merke. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Har du noen tidligere erfaring fra film, HornYkorN? Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 Har du noen tidligere erfaring fra film, HornYkorN? Ikke "proffesjonelle" erfaringer. Den lille erfaringen jeg har er selvlært... det meste av arbeidet mitt kan du finne her: http://www.youtube.com/user/fagerstrandaren?feature=mhee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå