Gå til innhold

[Løst] Hvordan skaffe resultat fra hørseltest ASAP?

Anbefalte innlegg

Hei!

Dimiterte fra Hæren i desember og tok i den anleding en hørseltest i november. Har søkt phs og de krever en hørseltest i forbindelse med legeerklæring ved opptak. Derfor lurer jeg på om resultatene fra disse avsluttende legetestene i forsvaret blir lagret i et register og kan hentes tilbake senere. Det er jo kun snakk om et par måneder. Hvordan skal jeg i så fall gå frem for å anskafffe spesielt resultatet hørselstesten i skriftlig form?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har de registrert vet jeg. Alt fra tannlege, blodprøver, hørsel osv. De hadde mine vet jeg. Usikker på hvor lenge de har de. Mener de har det over et år.

Jeg ville ha prøvd å kontaktet befalet ditt (kommer jo ann på hvor godt kjent du var med befalet) eller ring til personal avdelingen på den basen hvor du gjorde testen. Så vil de sikkert sende det i posten til deg eller eventuelt fakse det. Kommer sikkert litt på hva du ønsker.

Endret av toy_man
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar! Jeg tviler veldig på at befalet får gjort noe, ikke en gang troppsjef eller nk-tropp. Det glemmer fort, sløver og bare sender oppgaven videre til noen andre som ikke bryr seg med å få ting gjort. Men jeg skal prøve å kontakte administrasjonen i leiren, dersom jeg finner kontaktinfo, så klarer de sikkert å få tak i papirene til meg :)

Lenke til kommentar

All medisinsk historikk lagres i lang tid, dette mtp. eventuelle problemer som kan oppstå i ettertid av tjenesten, som kan være forårsaket av oppgaver du har hatt i tjenesten.

ingen andre enn helsepersonell som er direkte knyttet til den aktuelle sykestuen kan gi ut informasjon om en persons helsehistorikk.

befal, troppsjefer og kompanisjefer er ubrukelig i dette tilfelle, i likhet til alt annet dem gjør.

det er altså en lege eller sykepleier du skal ha tak i.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvilken type hørselstest man tar i forsvaret, om det er av typen hørsels-diagram (eller audiometridiagram som jeg fikk vite det het i en annen post). Den viser nivåer av de forskjellige frekvensene på høyre og venstre øre separat. Altså det er det jeg får tilsendt og ikke noe sånt:

178e28.jpg

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...