Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Dårlig skoler i Norge? (VIKTIG)

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har blitt ringt hjem for noen dager siden pga. har "gått" no rykter om at jeg har skrivi ting om en lærer. Vi hadde time med en lærer, hvor (alle hater hun, hu kan ikke lære, lese engelsk (hu er engelsk lærer) og veit ikke hvordan/når gi anmerkininger. HU er rett og slett dårlig lærer, hvor hele trinnet og skolen klager på hvor dårlig jobb hu gjør. Ja, jeg satt og bråke som mesteparten i timen, og hu fikk negativ kritikk pga. en sak som utviklet seg der og da, og en prøvdee å forklare hu regelverket (en som jobber i elevrådet), og hu nekta det. De to gutta snakket og dealet med kontakt lærer, og kom frem til å la saken ligge. Vel, dagen etter ringer rektor, uten å vite en dritt og åpner saken igjen, og da blir de 2 elevene sur og går videre med saken. JEg ble ikke snakket til den timen av kontaktlærer, siden jeg ikke gjorde stort så mye, men jeg fikk tlf hjem pga. rykter om at jeg skrev om hu lærern på facebook.

på skolen har vi om hitler, og siden jeg liker og er interesert i det emnet så liker jeg å komme med tulle ting. Vel jeg ville lære meg å tegne nazist drakt osv. (som vi fikk beskjed om), og jeg ble tatt ut av timen, og sa at jeg dro det for langt og det går grenser og at det er regler for nasisme i norge. Vel oppgaven var jo å tegne og skrive om nazismen/jøder.

Ok. Første time den dagen så gikk vi til bibloteket for å lese om 2verdenskrig (jøder og nasister), og det er ikke klokke hvor vi leser så vi glemte tida og kom PRESIST når det var friminutt, og hu skriver det opp som skulk.

JEg får tlf hjem, og må nå ha fast møter med rektor osv.

Hvorfor vil ikke lærere høre elevenes side og bare læreres side? Hrar vi ikke verdi? Hvordan kan jeg snakke til rektor der og da med foreldre, hva skal jeg si så han skjønner? Nå har jeg fått problemer pga. lærere som gjør veldig uproffusjonelt jobb. Jeg ringte lærren min og hu sa at jeg bare skulle være stille i timene og slutte. Og at forklaring var ikke nødvendig.

Lærere har skrevet at jeg har kommet 1.2 timer forsent til timer etter dager og etter dager, noe som er LØGN.. Nå tror pappa at jeg driver med noe i akkurat på det tidspunktet og jeg får bare mer å mer problemer. Hva skal jeg si til lærere, hvor skal jeg klage på dette, har dere tips? takk for at dere tar tid å lese!

Btw; elev fikk tif hjem for å si at isak var en jøde navn, og sønnen hennes heter Isak. Eleven visste ikke noe om det, og det er jo fakta. Så han fikk tlf pga. det. Er det profosjonelt? Den læreren tar ting for personlig, noe lærere ikke må gjøre. Vi gjør som vi får beskjed og holder kjeft. Men de er jo hellige, jesus vettu

Endret av Lars26
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har blitt ringt hjem for noen dager siden pga. har "gått" no rykter om at jeg har skrivi ting om en lærer. Vi hadde time med en lærer, hvor (alle hater hun, hu kan ikke lære, lese engelsk (hu er engelsk lærer) og veit ikke hvordan/når gi anmerkininger. HU er rett og slett dårlig lærer, hvor hele trinnet og skolen klager på hvor dårlig jobb hu gjør. Ja, jeg satt og bråke som mesteparten i timen, og hu fikk negativ kritikk pga. en sak som utviklet seg der og da, og en prøvdee å forklare hu regelverket (en som jobber i elevrådet), og hu nekta det. De to gutta snakket og dealet med kontakt lærer, og kom frem til å la saken ligge. Vel, dagen etter ringer rektor, uten å vite en dritt og åpner saken igjen, og da blir de 2 elevene sur og går videre med saken. JEg ble ikke snakket til den timen av kontaktlærer, siden jeg ikke gjorde stort så mye, men jeg fikk tlf hjem pga. rykter om at jeg skrev om hu lærern på facebook.

på skolen har vi om hitler, og siden jeg liker og er interesert i det emnet så liker jeg å komme med tulle ting. Vel jeg ville lære meg å tegne nazist drakt osv. (som vi fikk beskjed om), og jeg ble tatt ut av timen, og sa at jeg dro det for langt og det går grenser og at det er regler for nasisme i norge. Vel oppgaven var jo å tegne og skrive om nazismen/jøder.

Ok. Første time den dagen så gikk vi til bibloteket for å lese om 2verdenskrig (jøder og nasister), og det er ikke klokke hvor vi leser så vi glemte tida og kom PRESIST når det var friminutt, og hu skriver det opp som skulk.

JEg får tlf hjem, og må nå ha fast møter med rektor osv.

Hvorfor vil ikke lærere høre elevenes side og bare læreres side? Hrar vi ikke verdi? Hvordan kan jeg snakke til rektor der og da med foreldre, hva skal jeg si så han skjønner? Nå har jeg fått problemer pga. lærere som gjør veldig uproffusjonelt jobb. Jeg ringte lærren min og hu sa at jeg bare skulle være stille i timene og slutte. Og at forklaring var ikke nødvendig.

Lærere har skrevet at jeg har kommet 1.2 timer forsent til timer etter dager og etter dager, noe som er BULLSHITT. Nå tror pappa at jeg driver med narkotika, og jeg får bare mer å mer problemer. Hva skal jeg si til lærere, hvor skal jeg klage på dette, har dere tips? takk for at dere tar tid å lese!

Btw; elev fikk tif hjem for å si at isak var en jøde navn, og sønnen hennes heter Isak. Eleven visste ikke noe om det, og det er jo fakta. Så han fikk tlf pga. det. Er det profosjonelt? Den læreren tar ting for personlig, og må UT fra skolen ASAP:

Faen for noen homser dere har som lærere. Du får vel bare leve med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Faen for noen homser dere har som lærere. Du får vel bare leve med det.

Akkurat. Alt skal falle ut av munnen min når jeg snakker med rektor og kontaktlærer, jeg skal ikke forklare dem å gjøre jobben dems, men skal komme med mine meninger, hvis de ikke hører på meg der og da, og jeg forsatt får spesialbehandling, skal jeg gå videre med saken.

Lenke til kommentar

Om du formulerer deg like elendig muntlig som skriftlig så tror jeg ikke du kommer så langt med å gå videre, er jo umulig å skjønne halve innlegget ditt, og deler av resten virker ikke spesielt sannsynlig. Alle lærerne driver kollektivt å skriver fravær på deg som ikke er riktig?

AtW

• Liker 5
Lenke til kommentar

Om du formulerer deg like elendig muntlig som skriftlig så tror jeg ikke du kommer så langt med å gå videre, er jo umulig å skjønne halve innlegget ditt, og deler av resten virker ikke spesielt sannsynlig. Alle lærerne driver kollektivt å skriver fravær på deg som ikke er riktig?

AtW

Det er nå lenge siden jeg har sovet sist, så det kan være grunnen til skrivefeil, men alt det jeg har skrevet er 100% sant. Enten du tror på det eller ei.

Endret av Lars26
Lenke til kommentar

Læreren min fra videregående lærte meg noe veldig nyttig en gang. Klassen var misfornøyd med naturfagslæreren, og vi tok det opp med kontaktlæreren. Han sa til oss at vi må slutte å være elever, og begynne å være studenter. Når en elev trenger hjelp, rekker han opp hånda og sitter og venter på at noen hjelper ham. En student vil prøve å finne svaret på egenhånd.

Moralen er at det gjelder å ta mer ansvar for egen læring. Hvis du har en dårlig lærer, så må du bare finne deg i det og gjøre det beste ut av situasjonen. Du kommer ikke til å bytte lærer uansett. Spørsmålet er om du fortsetter å ha en negativ oppfatning av engelsklæreren din eller ikke. Spørsmålet er om det er viktigst for deg å få en god karakter eller å krangle til du får det som du vil. Bare husk at en arbeidsgiver/universitet/vgs vil se på en 3'er i engelsk som en 3'er i engelsk, uavhengig av hvor dårlig læreren din var.

Hvis det er et problem at læreren din fører for mye fravær og at dette gir konsekvenser for deg hjemme, anbefaler jeg deg å snakke med foreldrene dine om saken. Læreren blir du nok som sagt ikke kvitt, men du kan vel forsøke å ta en prat med rektor sammen med foreldrene dine, og eventuelt dra inn FAU hvis det er mulig. Men mest av alt anbefaler jeg deg å prøve å overse hvor dårlig læreren er, og heller gjøre det beste ut av situasjonen og prøve å få best mulig karakter. For som sagt: En karakter er en karakter, uavhengig av begrunnelsen for karakteren.

Endret av moby_duck
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Læreren min fra videregående lærte meg noe veldig nyttig en gang. Klassen var misfornøyd med naturfagslæreren, og vi tok det opp med kontaktlæreren. Han sa til oss at vi må slutte å være elever, og begynne å være studenter. Når en elev trenger hjelp, rekker han opp hånda og sitter og venter på at noen hjelper ham. En student vil prøve å finne svaret på egenhånd.

Moralen er at det gjelder å ta mer ansvar for egen læring. Hvis du har en dårlig lærer, så må du bare finne deg i det og gjøre det beste ut av situasjonen. Du kommer ikke til å bytte lærer uansett. Spørsmålet er om du fortsetter å ha en negativ oppfatning av engelsklæreren din eller ikke. Spørsmålet er om det er viktigst for deg å få en god karakter eller å krangle til du får det som du vil. Bare husk at en arbeidsgiver/universitet/vgs vil se på en 3'er i engelsk som en 3'er i engelsk, uavhengig av hvor dårlig læreren din var.

Hvis det er et problem at læreren din fører for mye fravær og at dette gir konsekvenser for deg hjemme, anbefaler jeg deg å snakke med foreldrene dine om saken. Læreren blir du nok som sagt ikke kvitt, men du kan vel forsøke å ta en prat med rektor sammen med foreldrene dine, og eventuelt dra inn FAU hvis det er mulig. Men mest av alt anbefaler jeg deg å prøve å overse hvor dårlig læreren er, og heller gjøre det beste ut av situasjonen og prøve å få best mulig karakter. For som sagt: En karakter er en karakter, uavhengig av begrunnelsen for karakteren.

Hu gir meg dårlige karakterer enn andre. Jeg og en annen elev hadde engelsk tentamen, han har dysleksi og har fullt av skrivefeil. Jeg har god gramatikk når jeg gidder og har god tid.

Han personen skrev så vidt 200 ord på word, jeg skrev 1000 ord. Han hadde mye dårligere gramatikk enn meg, og vi begge fikk lik karakter, 2-

Lenke til kommentar

Hu gir meg dårlige karakterer enn andre. Jeg og en annen elev hadde engelsk tentamen, han har dysleksi og har fullt av skrivefeil. Jeg har god gramatikk når jeg gidder og har god tid.

Han personen skrev så vidt 200 ord på word, jeg skrev 1000 ord. Han hadde mye dårligere gramatikk enn meg, og vi begge fikk lik karakter, 2-

Ay ay comrade, nothin' you can do 'bout that! :nei: Det virker litt sykt at du får 2- hvis du er ganske god i engelsk. Hva sier kontaktlæreren din liksom? Du kan også be andre lærere på skolen din om å vurdere prøver enn bare hun hemmisen du beskriver. :)

Lenke til kommentar

Det jeg prøver å si er at verden er urettferdig. Du kommer til å støte på mange situasjoner hvor du blir urettferdig behandlet. Du må bare prøve å gjøre det beste ut av situasjonen, fordi det å klage vil ikke få deg noe sted. Prøv også å tenke litt på at uansett hvor jævlig du har det på skolen, så har du i hvert fall en skole som er gratis, et privilegium kun en andel av verdens barn har.

Det staves for øvrig "grammatikk" med to m-er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

har opplevt det samme selv. om du har tenkt og melde fra om dette og visst du i det hele tatt vil at saken skal bli tatt alvorlig må du gå til rektor å fortelle det selv. du må holde deg seriøs å holde deg til fakta.

noen i klassen min gjorde dette for en liten stund side pga. dårlig samf fag lærer. etter møtet de hadde med rektoren tok han læreren det gjaldt til en prat med en gang. vi ser at læreren har blitt bedre og om det skulle være sånn at læreren ikke begynner å oppføre seg kan dere prøve å gå til rektoren på nytt. om det da ikke funker kan dere eventuellt gå til høyere makter, som f'eks; kommune styret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...