steinrawr Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg har kjøpt mer enn 3 forskjellige typer OBDII-kabler og utsyr, samt programvare på Google Play Store (for bluetooth-enhet) og programvare fra Ross Tech. Ingenting fungerer med bilen min... Kjører en Audi A4, B5, 1998mod, 1.8 (ikke turbo..) Programvaren sier som oftest bare noe slikt som: "could not establish connection to the ECU." Andre ganger får jeg ikke engang opp enhetene. Det som er litt finurlig, er at samme utstyr er blitt testet suksessfult på en Audi A4, B6, 2002, 1.9TDI, en VOLVO V70 D5 2006, VOLVO XC70, D5, 2006 mod, og en Skoda Octavia 1.9 TDI, 2004mod. Noen tips? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 I 1998 var det vel noe ymse med standardisering på OBD-kontakten? Aner meg at "feilen" ligger der, at enten protokollene ikke stemmer overens, evt også at kontakten er koblet annerledes. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Prøvd med en "ekte" kabel fra Ross-Tech med siste versjon av VCDS? Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2013 Prøvd med en "ekte" kabel fra Ross-Tech med siste versjon av VCDS? Nei, det koster alt for mye... ALT for mye. Så lenge kabelen ikke har noen feil eller er koblet annerledes, skal ikke den være det problemet. Og når jeg har prøvd 2 kabler i litt ulik prisklasse, og en Blåtann-enhet, hvorav ingen av dem funker... (og de har vært oppgitt å fungere på denne bilen i salgsbeskrivelsene) mtp standardisering er jeg usikker, hva er i tilfelle forksjellen? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Nå kjenner jeg ikke til VAG, men har knotet pittelitt med GM/Opel, og der går vel skillet rundt 2002, alt etter modell, når de "ble enig med seg selv" om en standard kommunikasjonsmetode over den porten. Porten er fysisk den samme, men pinout-en er noe varierende. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg bruker Torque Pro fra Google Play og det funker fint med en Samsung s2. Bluetooth enheten (Elm 327) kjøpte jeg fra ebay for 110 kroner inkludert porto. Jeg bruker TorquePro fra Google Play og det funker fint med en Samsung s2. Bluetooth enheten (Elm 327) kjøpte jeg fra ebay for 110 kroner inkludert porto. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg bruker Torque Pro fra Google Play og det funker fint med en Samsung s2. Bluetooth enheten (Elm 327) kjøpte jeg fra ebay for 110 kroner inkludert porto. Samme her. Hvilken bil har du? Har hørt at hvis orginalradioen blir tatt ut, kan det bli noe merkelig med vagcom, men dette er ubekreftet. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg har en VW Multivan. Jeg har ikke originalradio i bilen. Jeg kan ikke tenke meg at VagCom merker noe om originalradio fjernes fra bilen. Jeg fikk samme feilkoder fra en VagCom og TorquePro. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Jeg har også lest at uorginal radio + adepter må ut før merkeverksted kobler til sitt datautstyr. Er noe som kan kortsluttet. ( En av dataledningene ut fra stereo som legges til 12 v i noen av adapter-kittene.) Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Ang. radio så er det etter min erfaring kun enkelte eldre opler hvor man måtte koble ut radioen får å komme inn på OBD. Vanligvis når sånt her skjer er det en sikring som har røket. OBD, gauge, ecu osv. Sjekk sikringer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå