Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med VAGCOM (audi a4, b5 1.8)

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt mer enn 3 forskjellige typer OBDII-kabler og utsyr, samt programvare på Google Play Store (for bluetooth-enhet) og programvare fra Ross Tech. Ingenting fungerer med bilen min...

Kjører en Audi A4, B5, 1998mod, 1.8 (ikke turbo..)

Programvaren sier som oftest bare noe slikt som: "could not establish connection to the ECU." Andre ganger får jeg ikke engang opp enhetene. Det som er litt finurlig, er at samme utstyr er blitt testet suksessfult på en Audi A4, B6, 2002, 1.9TDI, en VOLVO V70 D5 2006, VOLVO XC70, D5, 2006 mod, og en Skoda Octavia 1.9 TDI, 2004mod.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd med en "ekte" kabel fra Ross-Tech med siste versjon av VCDS?

Nei, det koster alt for mye... ALT for mye. Så lenge kabelen ikke har noen feil eller er koblet annerledes, skal ikke den være det problemet. Og når jeg har prøvd 2 kabler i litt ulik prisklasse, og en Blåtann-enhet, hvorav ingen av dem funker... (og de har vært oppgitt å fungere på denne bilen i salgsbeskrivelsene)

mtp standardisering er jeg usikker, hva er i tilfelle forksjellen?

Lenke til kommentar

Jeg bruker Torque Pro fra Google Play og det funker fint med en Samsung s2. Bluetooth enheten (Elm 327) kjøpte jeg fra ebay for 110 kroner inkludert porto.

Jeg bruker TorquePro fra Google Play og det funker fint med en Samsung s2. Bluetooth enheten (Elm 327) kjøpte jeg fra ebay for 110 kroner inkludert porto.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Torque Pro fra Google Play og det funker fint med en Samsung s2. Bluetooth enheten (Elm 327) kjøpte jeg fra ebay for 110 kroner inkludert porto.

Samme her. Hvilken bil har du?

Har hørt at hvis orginalradioen blir tatt ut, kan det bli noe merkelig med vagcom, men dette er ubekreftet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...