Lfcfanew Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Hei vi har en fordypningsoppgave i 2 verdenskrig. Jeg lurte på om det er noen som vet noe om forandringen for sivile før og etter Norge ble angrepet av Tyskland? Tusen takk for hjelpen på forhånd Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 For den gjennomsnittlige nordmann, så var det ikke så store omveltninger, kanskje spesielt på landet. Norge var et av de landene som slapp "billigst" unna, mye fordi vi var germanske. Men såklart, for mange var det ikke bra. Jeg har besteforeldre som både hadde det helt greit på bondegård, og andre som gjemte seg for tyskerne under mesteparten av krigen. Lenke til kommentar
Lfcfanew Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2013 Tusen takk men vet du noe om hvor stor forandringen var? Hva det var liksom Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Dette er en fordypningsoppgave, og det er umulig å gi deg et helt konkret svar med mindre vi skriver hele oppgaven for deg. Jeg anbefaler å prøve å lese seg litt opp på temaet først. Dere har sikkert fått noen kilder dere kan bruke. Og prøv å tenke litt selv. Det gjelder å kunne sette seg inn i situasjonen og prøve å forstå hvordan de faktisk tenkte. Lykke til! Hvor lang skal oppgaven være? Hva sier oppgaven, sånn helt konkret? Lenke til kommentar
Lfcfanew Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2013 Det står at du skal lage en kort faktatekst om problemformuleringen som du selv har valgt. Og jeg valgte forandringen før og etter for sivile etter at Norge ble invadert av Tyskland hadde hjulpet veldig om dere fant noen linker. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 http://www.arkivverket.no/ Hvis du går inn der, videre til "tema" og deretter inn på andre verdenskrig, så var det en god del ting som kunne vært interessant for deg. Kunne selvfølgelig gått igjennom det og tatt ut det som var relevant for deg, men du går tross alt på skolen, så noe skal man jo gjøre selv også. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå