VargAamo Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Har ikke gjort nytten i andre land.Regjeringen ønsker seg «ubrukelig» cookie-lov Lenke til kommentar
Nator Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Tar gjerne noen kjeks, men da må det være av typen med sjokoladebiter og nøtter i. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg L4r5 Skrevet 4. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 4. mars 2013 Minner meg om et virus jeg fikk i DOS-dagene. Ved ujevne mellomrom dukket det opp en beskjed på skjermen "You know what? I want a cookie!" Og så måtte man skrive inn "cookie" og trykke på enter for å få bruke maskina igjen. Rimelig harmløst, men fryktelig irriterende. Jeg anser dette som noe i samme gata. 14 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Selvsagt ønsker vi slikt i Norge ! Byråkrati FTW! Hadde derimot noen med virkelig peiling vært i regjeringen antar jeg at en slik lov ble fort forkastet. 7 Lenke til kommentar
Liquicity Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Herregud, jeg blir rett og slett imponert av retardismen og det svært lave intellektuelle nivået til de apekattene som styrer landet, faen 5 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Dette er jo funksjonalitet som heller bør bestemmes av brukerens nettleserinnstillinger. Personlig gir jeg beng i om cookies tracker meg, men det er mer creepy med Facebook sin tracking overalt. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 ... eller Google Lenke til kommentar
Fettlars64 Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Nå går kake-bransjen en god tid i møte. Tro hvor mange kakemenner de selger nå.. De burde heller lære folk hvordan de slår av kakemenner funksjonen. For dette er bare lol Retard Checked enabled. Lenke til kommentar
jøkul ptro Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) så i praksis vil du få masse advarsler om 'ruting til ett annet land' hvis du bruker vpn? Endret 4. mars 2013 av h0ih0i 1 Lenke til kommentar
Xito Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Hvorfor kan ikke de hyre noen til å skriv en kodesnutt som gjør at det kommer opp en liten linje øverst som sier fra om at nettsiden bruker cookies, hvor du har en knapp som sier noe slikt som "Det er greit" og en som sier "Ikke bruk cookies" Og så legge denne koden ut slik at hvem som helst som driver en nettside bare kan lime det inn? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg må si jeg ikke egentlig ser problemet her, men det kan nok ha noe med at jeg ikke egentlig vet hva cookies gjør eller er...at det er en "informasjonskapsel" er ikke et begrep som sier meg særlig mye, og hvis det er slik at alt cookies gjør er å spore brukeren for å kunne fore spesifikk reklame, så er det heller ikke noe som plager meg: med AdBlock+, NoScript, Ghostery og BetterPrivacy, så er ikke reklame noe jeg ser i det hele tatt. Dessuten har jeg satt Firefox til å slette alle cookies (unntatt de som tilhører sidene jeg har manuelt hvitelistet) ved program avslutning - ville gjerne også haket av "Accept third party cookies", men da mistet jeg funksjonalitet på enkelte betalingssider, så det gikk ikke. Så hva er det med cookies som er så farlig at man må gjøre lov av det? Og hvorfor er cookies noe som må benyttes for at en side i det hele tatt skal fungere? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Hvorfor kan ikke de hyre noen til å skriv en kodesnutt som gjør at det kommer opp en liten linje øverst som sier fra om at nettsiden bruker cookies, hvor du har en knapp som sier noe slikt som "Det er greit" og en som sier "Ikke bruk cookies" Og så legge denne koden ut slik at hvem som helst som driver en nettside bare kan lime det inn? Men som det står i teksten må dette lagres i en cookie på maskina di om du ikke ønskerbå måtte trykke nei hver eneste gang du er på siden. Og da er man jo like langt 1 Lenke til kommentar
MMDE Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 At dette har blitt foreslått viser bare til hvor lite de som står for dette forslaget skjønner seg på hvordan en "cookie" faktisk fungerer. Det er jo litt informasjon en nettside ber/spør nettleseren din om å huske. Nettleseren din kan så velge om den skal godta dette eller ikke. Nettleseren velger også hvem og hvis den skal dele informasjonen den ble spurt om å huske, hvis den husket det. 1 Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 EU jobber for å sikre personvern med svada som dette, og innfører datalagringsdirektivet som er den største invasjonen i privatlivets sfære siden kommunismen styrte øst-europa. Jeg har ingen tro på EU lenger. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Synes ikke intensjonen er så dum egentlig, problemet er at man ikke kan velge i praksis, sidene sier bare "cookie eller ikke noe besøk", noe som er litt latterlig. AtW 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Hvis det ender i masse popup-meldinger overalt blir det i allefall plagsomt. Hvorfor kan ikke politikerne heller foreta seg noe nyttig innen området, som å fokusere mer på nettsvindel, fek.s slik som foregår på Finn, Qxl, osv. ? For samme historiene gjentar seg gang på gang, dvs. kjeltringer kan holde på altfor lenge før de blir tatt, siden det ikke eksisterer noen sentral samkjøring av tips/anmeldelser. Endret 4. mars 2013 av Mr.M Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Alternativer for internett/personvern/avansert - hak av begge hakemulighetene og sett prikk ved mitterste alternativ i begge kolonner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå