OscarLima Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg har nå igjen problem med min Volvo. Bilen akselere dårligere enn det den har gjort før. Må ha den i 4 gir på vanlig 60-80 km/t kjøring. Den har gått i "nødmodus" 2-3 ganger men bedskjeden blir borte når man skrur av tenningen og starter opp igjen. Nå har jeg gul varseltrekant om at jeg må levere den snarest inn. Husker ikke nøyaktig hva den sier varselen. Jeg sliter med høyt turtall på de lave girene spesielt 1 og 2 gir. Er det noen som har vært borti dettte problemet før? Leverte inn til Mekonomen og morroklumpen der sa at jeg kunne avente til problemet var konstant! Haha.. ja så det blir dyrere.. Mvh Ole Lenke til kommentar
Indian Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Ta en diagnose og se etter feilkoder. Har du automat? 1 Lenke til kommentar
OscarLima Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2013 Ane ikke om det kan være vakumslangen eller som noen har sakt at det kan i verste tilfelle være dysen.. ane ikke er litt fortvilt. skal inn til strømstad med bilen neste torsdag. men skulle egentlig på langtur til helgen.. har manuell girkasse Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Utifra at du sliter med motorkraft kan det være tett partikkelfilter også. Mange moderne dieselbiler har dette problemet, småkjøring og kjøring på lavt turtall gjør at filteret tettes av sotpartikler og bilen får rett og slett ikke puste. Filteret er selvrensende men for at det skal skje er den avhengig av høy temperatur, så småkjøring er "no no" for dieselbiler. Det som skjer er vel at EGR ventilen går seg fast eller går tregt pga. sot. Eneste måten å fikse dette på er egentlig å ta deg en langtur, å bytte filteret er svindyrt. EGR ventilen kan byttes men problemet ligger i kjørestilen, kjør friskt, hvertfall av og til Har også hørt at noen biler starter regenereringsprosess når man kjører på lavt gir i høy fart, f.eks 3.giret i 70 km/t over en periode på 15min, men det er noe jeg bare har hørt eller lest en plass, kanskje noen andre kan bekrefte eller avkrefte det? Av og til merker jeg at min bil starter en regenereringsprosess og da merker jeg det med en gang, spesielt i 1,2 og 3 giret, bilen blir veldig dau først før den gir alt av kraft alt for sent i registeret. På tomgang merker jeg da at motoren går litt ujevnt og hvis jeg da holder inne gassen mellom 2-3000 omdreininger så ser jeg svarte skyer som kommer fra bilen og det stinker. Denne prosessen varer i 10min hos meg. Nå er det ikke sikkert at dette er problemet ditt. Men poster dette likevel da det kan være ett tips til dieseleiere og de som tenker på å skaffe seg diesel. Endret 5. mars 2013 av untouch4ble Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå