oceana Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Here goes; jeg skal skrive særemne. Siden man MÅ lese en norsk bok hvis man velger å lese så gidder jeg ikke det, siden det ikke er så mye norsk litt. som interesserer meg, og jeg er dritt lei av å skrive prosjekter om WWII. Så ideen var da altså å skrive om SMS / Internett - hvordan har dette påvirket det norsk språk gjennom de siste årene (tidsrammen blir vel neppe mer enn 5-10 år) Temaet er rundt formulert, så jeg har mye frihet, men jeg lurte på om noen der ute hadde noe tilsvarende prosjekter som de kunne dele med meg, eller som hadde direkte lenker til steder hvor man tar opp sånt, gode eksempler etc.... Alt som kan være til hjelp. (regner med at psilocybe kan hjelpe på denne tråden ) Lenke til kommentar
bambam Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 www.propaganda.net Lenke til kommentar
Electric Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 propaganda.net er fin fikk en 6- på ny-norsk stil Lenke til kommentar
oceana Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 been there, done that. Propaganda er alltids en god start, jeg fant noen tekster som hadde noe brukbart i seg, men jeg etterlyser fortsatt de tekstene som "skap-norsk-digger'ne" her på forumet har skrevet Lenke til kommentar
Legion Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Digitale skiller av Ivar Frønes www.fagbokforlaget.no kanskje litt på siden av hva du tenker på, men en veldig bra bok Lenke til kommentar
oceana Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 neida, begynner å hjelpe nå ja Skal se om jeg ikke får lest den der ja... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Du kan også hente noe fra www.schoolsucks.com men da er som regel oppgavene kun på engelsk. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Hm, skal titte litt der. Fant en liten pdf-sak fra norsk språk-råd som omhandlet emnet, i tillegg fant jeg en bok på biblioteket som kunne brukes, og jeg har bestilt meg ivar frønes - digitale skiller....Så får vi se. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 (regner med at psilocybe kan hjelpe på denne tråden ) Kan ikke bidra med så veldig mye mer enn at sms-språk hører hjemme på mobiltelefoner, punktum. Helst ikke på mobiler heller, men hvis folk er så gnitne at de må skrive i koder for å spare 0,03-1kr, så får de vel gjøre det. Det hadde vært greit om 160-tegns-grensen hadde blitt hevet, og t9-ordbok ble obligatorisk på enhver mobil.. tror kanskje fjortiser hadde lært litt bedre norsk på den måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå