Gå til innhold

Hjelp til å velge riktig studievalg etter videregående.

Spaax

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ferdig med videregående og skal nå søke meg inn på høgskoler. Jeg gikk et år som data-ingeniør, men jeg gjorde for liten innsats, så fagene ble for vanskelige. Jeg fikk heller ikke den kjempe store interessen for data-programmering, men det var helt greit.

Derfor tenkte jeg å søke på en annen linje som jeg starter på til høsten, men klarer bare ikke å finne ut hva jeg vil bli. Har vært på flere sider og prøvd å finne hjelp, men synes ikke jeg får den infoen jeg trenger, så derfor håper jeg noen her kan hjelpe meg.

Jeg vil ha en utdanning som tar maks 4 år. En utdanning hvor jeg har mitt eget kontor og bruker matte og kanskje annen teori i arbeid. Kanskje en utdanning hvor jeg er litt min egen sjef og kan jobbe inn en fridag hvis jeg trenger det. Det hadde også vært et stort pluss hvis det var en utdannelse hvor jeg kommer meg litt ut, men dette er ikke et must. Jeg har aldri vært en ledertype, så vil prøve å styre unna stillinger hvor jeg må ta styringen, eller holde mye foredrag o.l.

Håper det finnes noen der ute som kan hjelpe meg litt. Synd det ikke finnes en side hvor eksperter hjelper, for hadde gladelig betalt et par tusen for å få hjelp. Så jeg setter UTROLIG stor pris på all hjelp jeg kan få! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+61342

Virker som du er ute etter en "fri" jobb med mulighet til å opparbeidde seg fridager osv. Første jeg tenker på er økonomistudier med fokus på finans eller lignende. Aksjemeglere virker som folk som kan ta seg fri når det passer.

Lenke til kommentar

Virker som du er ute etter en "fri" jobb med mulighet til å opparbeidde seg fridager osv. Første jeg tenker på er økonomistudier med fokus på finans eller lignende. Aksjemeglere virker som folk som kan ta seg fri når det passer.

Tusen takk for svar! Virker som noe innen det du nevner kanskje kan være noe. :)

Lenke til kommentar

Mulighet til å "bruke mye matte og annen teori", kontorjobb med innslag av ute og mulighet for forholdsvis fri stilling gjør at jeg tenker ingeniør/siv. ing., i alle fall. Hvorfor maks år? De fleste utdannelser er 3 eller 5.

Takker for svar. Derfor jeg skrev et maks-år var vel egentlig for å fortelle at jeg ikke vil ha en alt for lang utdannelse som f. eks lege osv.. Ser flere nevner ingeniør, så muligens jeg går en annen ingeniør-studie. :)

Hva med en annen form for ingeniør f,eks noe innenfor elektro?

Takk for svar! =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+61342

Da tar du nok grundig feil!

Ble dårlig formulert det der. Det jeg tenkte var vel at det var mulighet for å "jobbe seg opp"! Men da kan en jo like greit se etter bedrifter som har flexitid avtaler ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...