royrogers Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Skal få en kompis til å begge en PC til meg. Skal brukes til Videoredigering og så må jeg vel slippe til sønnen min som skal spille. Da jeg har lite peiling kan jeg ikke sette opp forslag, så jeg håper noen kan hjelpe meg. Har nå en PC med 750MZ prosessor, og har oppdaget at dette er for lite til å lage videofilmer med. Royrogers Lenke til kommentar
andesam Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Til video redigering burde du helst ha 2 prosessorer, og det er for det meste intel's prosessorer som yter best til videoredigering. Mye minne er også viktig. Når det gjelder spilling så holder det om du kjøper et skjermkort i tillegg. Det komemr litt ann på hva slags spilling det er sønnen din driver med, men jeg vil nesten anta at det vil holde med et ati radeon 9500pro kort. men hvis du vil bruke 3-4000 spenn på et skjermkort så burde du gå for radeon 9800 non pro eller pro. Har ikke satt opp noe oppsett, har ikke så veldig peiling på intel baserte maskiner og brikkesett og alt det derre. Men det er det sikkert noen andre data friker som har peiling på... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Et asus p4p 800 eller abit is hovedkort med en P4 2,4 og 2x 512mb ram, et grafikkort fra feks ati 9xxx serien og en hd på rundt 200 gb da skulle det holde en stund, Det er viktig med mye minne og stor hd plass ved videored, skjermkortet må du nesten velge utifra den prisklassen du ønsker , men ikke kjøp MX kort. Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Til video redigering burde du helst ha 2 prosessorer, og det er for det meste intel's prosessorer som yter best til videoredigering. Går det an å ha 2 prosessorer i en PC?? Har lest på forumet her at noen mener at en bør ha en prosessor på minst 2,8 GZ for å kunne drive med video redigering. Stemmer dette. Royrogers Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Et asus p4p 800 eller abit is hovedkort med en P4 2,4 og 2x 512mb ram, et grafikkort fra feks ati 9xxx serien og en hd på rundt 200 gb da skulle det holde en stund, Er enig med snekker'n.. Dette er en helt grei maskin til video redigering i en normal prisklasse. Du kan godt kjøpe en 2,8 GHz prosessor hvis du føler at du trenger de ekstra Mega Herzene, men pris per MHz øker foreløpig for mye etter 2,4 til at det er lønnsomt. For deg som har vert vant med en 700MHz maskin kommer nok denne til å virke som en racer i forhold. :smile: Når det gjelder skjermkort er nok dette en smaksak. Jeg vill gått for et Geforce 4 kort med 128 MB ram. Dette er et helt greit og kort til spilling og det koster ikke sjorta. Men ikke kjøp MX kort.. Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 sjekk litt rundt på sider til leverandør av "videoredigeringspcer" da vil du se hvilke komponenter som disse har testet isammen. Redigering på pc stiller endel krav til kompabilitet komponentene immelom kan anbefalle http://www.dmc.no/default.asp?uid=381&CID=34 Da disse folkene har god peiling på videoredigering på pc. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg har en Shuttle XPC SB51G med i@,4Ghz og Corsair 512MB PC3200 minne. Grafikk kortet jeg bruker er bare et gammel Creative Geforce 2 GTS med 32MB minne. Alt dette bruker jeg til video redigering og spilling som UT2k3 og UT. Det er klart naar jeg spiller saa maa jeg skru ned paa kvalitets nivaaet, men jeg klarer meg fint. JEg syntes det er aa anbefale at du folger raadene over her med Ati Radeon 9xxx kort. Jeg har klart meg veldig fint med 512MB minne, men jo mer minne du har jo bedre er det aa jobbe med. Du skal heller ikke glemme at HD'en er viktig den ogsaa. JEg bruker en Matrox 80GB med 8MB Cache, funker smerte fritt Frankie Singapore PS har du maskin som ikke er saa rask, saa lar du bare maskinen rendre over natta, naar du staar opp saa er video ferdig. Jeg er ikke sikker paa hvordan det er med Adobe Premiere, men i Sonicfoundry Vegas saa kan du ha preview paa alle effektene dine (stort sett). Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 sjekk litt rundt på sider til leverandør av "videoredigeringspcer" da vil du se hvilke komponenter som disse har testet isammen. Redigering på pc stiller endel krav til kompabilitet komponentene immelom kan anbefallehttp://www.dmc.no/default.asp?uid=381&CID=34 Da disse folkene har god peiling på videoredigering på pc. Når du ser på den siden det er linket til her er oppsettene med celron eller p4 533mhz, den jeg annbefaler er en med en p4 2,4 800mhz som er betydelig raskere enn de fleste på den siden. Den holder i massevis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå