Borger___ Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Hei, På vanlig pc er det egen "PrtScn" knapp for å ta screenshot, og jeg mener å huske det var en enkel kommando for å lime denne direkte inn i et dokument el. På mac tar man skjermbilde med cmd+shift+3 eller 4 MEN er det noe hurtig måte å direkte lime ( "paste/inserte" ) bildet på, eller er eneste mulighet å gå inn manuelt å hente bildet fra skrivebordet? Lenke til kommentar
M.K.E.A. Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Nå har ikke jeg Mac, men mener å huske at det er på samme måte som PC bare at man bruker epleknappen istedenfor ctrl. Apple key + C = Kopiere Apple key + V = Lime inn Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Hold ned "ctrl" i tillegg til den du tar bilde med og det arkiveres ikke på skrivebord. Da kan du lime det inn med cmd-v i et dokument. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2013 Hold ned "ctrl" i tillegg til den du tar bilde med og det arkiveres ikke på skrivebord. Da kan du lime det inn med cmd-v i et dokument. Perfekt, takk for svar! Lenke til kommentar
filangiy Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Ja, holder "Ctrl" -tasten mens fange skjermen kan kopiere skjermbildet til utklippstavlen. Men forme, trykke på de fire tastene samtidig virker litt kinkig. Jeg foretrekker å bruke dette verktøyet til å ta screenshot i to klikk. Det er gratis og gir redigeringsmuligheter før jeg kopiere skjermbildet til utklippstavlen. Skål! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå