Mala Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Helt ufattelig å klage på at en anmelder gir et middels spill en middels karakter. Hvis folk vil se fanboyanmeldelser av AAA-spillene de heier på, så er det bare å gå på Metacritic og finne de intetsigende, amatørmessige 9/10-anmeldelsene som skrives om alle AAA-spill. Hvorfor bryr disse menneskene seg om anmeldelser i det hele tatt? For dem var det et 9/10-spill lenge før det kom ut, og de kom til å kjøpe det uansett hvor dårlig det måtte være. Anmeldelser er ikke skrevet for menigheten for å være et slags bevis på at mitt spill er bedre enn ditt fordi det har høyere metascore. Anmeldelser skal si noe om hvor bra et spill faktisk er. Tomb Raider er helt klart ikke et spesielt bra spill uansett hvordan man vrir og vender på det. Trist at alle spillsider presses til å gi høye karakterer fordi fanboys og utgivere (altså inntekten deres) vender dem ryggen om de ikke hauser opp middelmådighetene de heier på. Går man på metacritic nå, ligger spillet en del høyere enn middels foreløpig. Nærmer meg slutten på spillet nå, og jeg må nesten si meg enig med snittet på gamerankings og metacritic. Basert på det jeg har spillt så langt. Lenke til kommentar
kattepiss Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Går man på metacritic nå, ligger spillet en del høyere enn middels foreløpig. Nærmer meg slutten på spillet nå, og jeg må nesten si meg enig med snittet på gamerankings og metacritic. Basert på det jeg har spillt så langt. Hvor mange timer tok det deg? Basert på hvor langt utviklerne sa det skulle være, hadde jeg ikke trodd noen skulle komme i nærheten av slutten på dag en.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Begynte å spille det i går Har sikkert spilt en 7-8 timer nå om ikke mer, står dette i spillet noen sted? Jeg er adri fan av å gå å samle opp dritt og piss i spill og slikt, men her er det faktisk, av en eller annen grunn helt greit å gå å surre litt Jeg TROR ihvertfall jeg nærmer meg sluttfasen, uten at jeg skal si for sikkert : Ting begynner å gå til helvette med denne syke kult-gjengen, palasset brenner og "the chosen one" er på rømmen. Endret 5. mars 2013 av Mala Lenke til kommentar
kattepiss Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Aner ikke hvor, men var sikker på at jeg hadde lest det ville ta 10-20 timer en plass. Du er jo ikke langt unna 10 timer, så antar det ikke var helt feil da. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (...) Tidligere i tråden sammenlignet du spillet med uncharted, er dette fortsatt inntrykket du sitter med etter 7-8 timer? At spillet kan best sammenlignes med uncharted. Har du spilt noen av de eldre Tomb Raider spillene? Hvis så hvordan vil du sammenligne dette med tidligere spill i serien? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Har spillt flesteparten av de foregående TR-spillene, ikke ale har blitt rundet men. Jeg ser helt klart klare paralleler til Uncharted i Tomb Raider, da det er vesentlig mere action og texas-tilstander her enn i de foregående spillene. Men samtidig er det mye platform og akrobatikk her, problemløsingen er definitivt IKKE av de vanskelige eller utfordrende slaget, så der vil nok mange TR-veteraner måtte se seg skuffet. Men altså, det forrige spillet jeg spilte mye og rundet var Legends på Xbox 360, likte det spillet veldig godt også. Jeg koser meg ihvertfall med Tomb Raider om dagen, ingen tvil om det. Har ikke hatt store spillesuget på flere måneder nå, så derfor var det godt å endelig kunne lene seg tilbake,finne roen og nyte underholdning på PS3 igjen. Endret 5. mars 2013 av Mala Lenke til kommentar
TMfrantic Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Har sett noen gamereviews, og det jeg la merke til er at det er action konstant! Lara klatrer opp en liten hindring, der sitter 2 fiender og chiller. Så klatrer man litt til, der er det 3 til.. Går rundt et hjørne?? flere baddies,, Det skytes og plaffes i alle retninger. Fiendene tåler haugevis med kuler, og Lara kunne ikke bry seg mindre om hun blir truffet av en kule i kroppen. Lysende 'shoot me' tønner sprenges og achievementsa hagler inn. Herregud for no møl! Det var ikke dette jeg så for meg når Crystal Dynamics først annonserte nye Tomb Raider survival. Jeg ønsket utforskning, mystikk, eldgamle ruiner og mysterier, svimlende klatreruter som setter spilleren på prøve, kamp mot elementene og feks. utfordringen med å finne mat. De har gått stikk motsatt vei av det jeg ønsket. Fan ta dem! Jaja, dere actionfans får kose dere med dette, sammen med de haugevis av andre action/skyte -spillene der ute. *Pangpangpang* *ratttatttatatat* *spreng* *pangpang* *trykk x for å knekke nakke* *ratttaattatata* Endret 5. mars 2013 av TMfrantic 2 Lenke til kommentar
BeThomas Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Nye tomb raider har MANGE gode sider. Flyten i spillet er tilnærmet perfekt. Tombs (puzzledeler) er optional, så de som vil kjøre på story kan gjøre det, mens de som vil ha en liten pustepause får det. Masse collectibles, skatter å finne. Bra stemmeskuespill. Fantastiske animasjoner. En flott sammenskrudd story som en kan fortape seg i eller flashe over alt ettersom hvor interessert en er. Og ett skyte/slåssesystem som tar FULLSTENDIG knekken på uncharted. Om en skal sammenligne Tomb Raider med noe er det utvilsomt det, og når PC nå har fått sin egen versjon av desse perlene er det enda mindre vits å kjøpe konsoll ^^ Den eneste svakheten dette spillet har er at gåtedelene er svakere enn sine forgjengere, men det er ett offer jeg lett gjør. Jeg ønsker nye Lara Croft velkommen, og det burde alle andre gjøre også 1 Lenke til kommentar
FoxHimself Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Har sett noen gamereviews, og det jeg la merke til er at det er action konstant! Lara klatrer opp en liten hindring, der sitter 2 fiender og chiller. Så klatrer man litt til, der er det 3 til.. Går rundt et hjørne?? flere baddies,, Det skytes og plaffes i alle retninger. Fiendene tåler haugevis med kuler, og Lara kunne ikke bry seg mindre om hun blir truffet av en kule i kroppen. Lysende 'shoot me' tønner sprenges og achievementsa hagler inn. Herregud for no møl! Det var ikke dette jeg så for meg når Crystal Dynamics først annonserte nye Tomb Raider survival. Jeg ønsket utforskning, mystikk, eldgamle ruiner og mysterier, svimlende klatreruter som setter spilleren på prøve, kamp mot elementene og feks. utfordringen med å finne mat. De har gått stikk motsatt vei av det jeg ønsket. Fan ta dem! Jaja, dere actionfans får kose dere med dette, sammen med de haugevis av andre action/skyte -spillene der ute. *Pangpangpang* *ratttatttatatat* *spreng* *pangpang* *trykk x for å knekke nakke* *ratttaattatata* Heldigvis er ikke spillet riktig så skytefokusert som en skulle tro. Mye utforsking, valgfri gravrøving (helt uten skyting) og mange skatter og logger å finne. Lenke til kommentar
kattepiss Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Noe jeg savner, er muligheten til å bøye seg, for å gå stille. Virker bare som hun gjør det i situasjoner hvor du er ment å gjøre det. Ellers er det ganske god stealth med bua/stealth kill. Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 6/10? Det var uventet. Spesielt når mange av "svakhetene" er direkte sammenligninger med Uncharted der det etter mitt minne ikke akkurat fikk stor invirkning på karakteren. Å sammenligne skytefølelsen i ett 3. person-spill med FPSer blir også litt bak mål etter min mening. Merkelig anmeldelse. Jeg funderer på en ny artikkel: "Er Gamer.nos anmeldere dårlige spillere?" Jeg har røsket til meg en god del av handlingen i spillet og de eneste sekvensene jeg faktisk har krepert i spillet er under de fordømte QTEene og ved å ta for store sjanser når jeg utforsker. Personlig synes jeg byeskytingen er helt fantastisk. Jeg bruker nesten ikke de andre skytevåpnene. + utforskningsmuligheter + bueskyting - alt for mange QTE Karakterer har jeg ingen tro på. Spillet er vanvittig gøy når det lar meg spille og vanvittig frustrerende når det tar fra meg kontrollen (noe som skjer i overkant ofte). Lenke til kommentar
Salbahis Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Må si jeg elsker nye tomb raider. Du trenger ikke alltid å drepe folk du kan snike deg forbi en del med å skyte bak dem på veggen med buen. viss du vill gå stille så trykker du bare på ctrl. Syns også camp fire menyen var rotete, men det funker. Er 17 timer in i spillet på normal mode, å ser det er mye som fortsatt må gjøres. Har hoppet over en del tombs og skatte jakt. Selv vill jeg gi + til QTE synes di var artige, men litt stress før du ble vant med det. 1 Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Kongespill. Lenge siden jeg har kost meg så mye med et spill. Tommel opp fra meg. Havner på en nier, rett og slett fordi jeg ikke klarer å legge det fra meg. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Så fikk jeg omsider tid til å fullføre dette jeg også, en kjempe bra opplevelse fra start til slutt! Meget meget godt fornøyd Lenke til kommentar
Opptatt_InnleggNO Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Tombraider er et av de beste spillene jeg har spilt, nydelig. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 QTE er en uting som baaaaare irriterer. At en triviell hendelse skal gjøre på nytt og på nytt fordi man ikke treffer knappen er et merkelig element. Da er det bedre å gjøre disse hel-cinematiske. En tjng er å tie et hopp eller trykke mange ganger å X for å åpne en dør, men QTE ser jeg bare ikke poenget med. Heavy Rain tok jo dette litt lenger, men der er det så står del av spillet at man godtar det, men lker det ikke. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) QTE's er slettes ikke så dominerende som noen skal ha det til. Ja, de er der. Og ja, du kommer til å dø av og til på grunn av dem. Men du kommer deg fort gjennom, og da er det gjerne flere timer til neste gang du kommer over en. Det er verst i starten. Så langt er det lyddesignet som imponerer meg mest. Jeg sitter her med surround-headset og fryder meg over hver lille detalj i lydbildet. Enten det er den perfekt passende musikken som spilles opp ved spesifikke anledninger, eller lyden av skudd og andre effekter. Faktisk er lyddesignet så sterkt, at jeg mener alle som ikke spiller med et godt headset vil gå glipp av mye innlevelse. Når det avfyres skudd rundt meg uten at jeg forventer det, så skvetter jeg faktisk litt. Litt tidligere i spillet når spilleren skal inn i en gammel bunker for å sende ut et SOS-signal, er det flere anledninger hvor dette virkelig slår inn. Fantastisk følelse. Så langt er det litt mye dreping av fiender. Heldigvis tåler de ikke så mye (jeg spiller på Hard), så det hele føles ganske realistisk, og gunfights er over før du vet om dem. Likevel føler jeg bare at enkelte ting ikke helt passer inn. Lara skal liksom ha denne forvandlingen fra uskyldig liten jente til sterk overlevelsesekspert. Problemet er bare at innen hun har kommet seg halvveis mot det å bli en survivalist, så har hun drept hundrevis av mennesker. Litt snodig. Jeg skulle også ønske at utviklerne var litt flinkere på å gjøre at flere ting i spillet var dynamiske og... vanskelig og forklare, men jeg synes bare det burde vises litt mer på Lara at hun er en nybegynner i starten, og at hun er en ekspert mot slutten. For eksempel, når man først får en pistol (ganske tidlig i spillet), så får man noen cutscenes hvor hun liksom er helt overrasket over dette våpenet. Men så snart du får kontroll over henne, begynner å skyte på fiender og lade om våpenet, så er hun en ren ekspert. Når jeg trykker R for å lade om våpenet, gjøres dette lynkjapt, hun ser ikke engang ned på våpenet. Skulle ønske de kunne vært litt flinkere, kanskje gjort at reload-tiden tok lengre i starten enn når man senere har fått levlet opp litt. Småpirk, men jeg mener at slike ting ville hjulpet spillet med å gå fra å være et flott actionspill, til å være noe langt bedre enn "bare" et actionspill. Likevel, så langt har jeg det fryktelig koselig med Tomb Raider. Grei grafikk, responsive kontroller, god flyt, spennende dramaturgi og et kjempesterkt lyddesign gir store pluss. Jeg har aldri eid en PS3, så Uncharted serien har jeg ikke fått brynet meg på. Derfor er jeg glad for at jeg får spille et spill som er såpass likt. Slik Tomb Raider er, er slik Indiana Jones spillene burde ha vært. Endret 12. mars 2013 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Haglen i Tomb Raider røsker bokstavelig talt i ørene. Jeg er enig i at lydbildet her ikke står tilbake for spill i sammme kategori, overhodet! Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Spilte nettopp igjennom. Må si meg rimelig fornøyd, det var et ganske godt spill. Kampene, antall fiender, cutscenes, kjipe skriptede scener er noe av det jeg likte minst. Alt i alt synes jeg spillet var gøy. Noen andre som irriterte seg grundig over "dialekten" til Lara? Er det noen som faktisk snakker sånn? Føles som fremtvingt overpompøs "britisk" som så alt for mange skuespillere prøver seg på for tiden. Lenke til kommentar
Krispo123 Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Wow, 6/10.. glad jeg ikke leste anmeldelser før jeg kjøpte det. Hos meg er det en soleklar 9'er. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå