Thomaasen Skrevet 4. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2013 Heisann, Jeg har en asus gtx 680 og har noen spørsmål Da jeg sjekket CPU-Z sto det at minne hastigheten på skjermkortet mitt låg på 324 mhz og den popper av og til opp på 3004 mhz in-game. Dette skjermkortet skal jo være på 6008 mhz minne. Er dette vanlig eller er det bare noe buggy shiet med cpu-z. Har de nyeste skjermkortene noe speedstep lignende greier som gjør at den stiller minnehastigheten ned og opp av seg selv? Jeg har aldri sett at den har vært opp i 6008, bare max 3004. Asus GPU Tweak sier at den ligger på ca. 648 mhz og spiker av og til opp i 6008 osv osv... Er dette vanlig? Er litt forvirret her nå Setter stor pris på svar og gjerne en liten forklaring Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 4. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2013 Gang det med 2 så stemmer det Det virker normalt så lenge det er full pinne når kortet brukes tungt Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2013 GDDR5 har tre måter å vise klokkefrekvenser på: 6008 MHz er "effektiv" DDR-frekvens. 3004 MHz er Write Clock-frekvens. 1502 MHz er den fysiske klokkefrekvensen minnebrikkene kjører på. GPU-Z viser strengt tatt dobbelt så høy frekvens, men dette har å gjøre med at Nvidia viser til Write Clock-frekvens så kortene deres ser bedre ut sammenlignet med Radeon-kortene. Lenke til kommentar
Thomaasen Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2013 GDDR5 har tre måter å vise klokkefrekvenser på: 6008 MHz er "effektiv" DDR-frekvens. 3004 MHz er Write Clock-frekvens. 1502 MHz er den fysiske klokkefrekvensen minnebrikkene kjører på. GPU-Z viser strengt tatt dobbelt så høy frekvens, men dette har å gjøre med at Nvidia viser til Write Clock-frekvens så kortene deres ser bedre ut sammenlignet med Radeon-kortene. Gang det med 2 så stemmer det Det virker normalt så lenge det er full pinne når kortet brukes tungt Ahh, takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå