Conwant Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Dette er ei jente som prøver forgjeves å lære på egenhånd det simpleste av det simple. Teksten er midtsillt, men jeg vil ha den til å stå på venstre side. (se tegning) Hva må jeg legge til i koden for å få den som jeg vil? Lenke til kommentar
xRun Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) <P style="float:left;"> Men det beste ville trolig vært å legge det i css, med egen stil for P. Mindre kode og lettere å endre når du vil justere. Endret 4. mars 2013 av xRun Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Prøv å skrive left i "", altså "left". EDIT: <P style="float:left;"> Men det beste ville trolig vært å legge det i css, med egen stil for P. Mindre kode og lettere å endre når du vil justere. Da blir det vel slikt at trådstarter skriver f.eks: tekstboks {text-align:left;} (eller float) <tekstboks>innhold her</tekstboks> ... om jeg ikke tar helt feil? Endret 4. mars 2013 av nicwillu Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Ikke bruk align, det er deprecated. Og bruk små bokstaver i tagger, <p> istedetfor <P>. Istedetfor å style hver enkelt <p>, kan du prøve å heller style containeren som er dl, så <dl style="float:left">. Anbefaler deg også etterhvert å gå over fra inline stylesheet til external stylesheet, dvs at du har css'en i en egen fil istedetfor å skrive style="ditt:datt" inni html-koden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå