M.K.E.A. Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Har et sett regntøy som lukter fjøs av den enkle grunn av at jeg jobbet på en seter. Har prøvd å vaske det på 30 grader 2 ganger, men lukta er der like kraftig som før. Noen som har noen tips for å få vekk lukta? Lenke til kommentar
tole Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Hvis det ikke er naturgummi eler et annet slags stoff som ikke egner seg så kan ozon funke veldig bra på å fikse sånt. Det enkleste og billigste kan godt være å bare kjøpe nytt. Et renseri kan kanskje gjøre en jobb på dette, men spørs om det er verd det. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Edikk er veldig bra på å fjerne lukt. Bare helt vanlig eddikk du hadde brukt i salaten og sånt.. funker helt sinnsykt bra på å fjerne kattepisslukt ihvertfall. Lenke til kommentar
M.K.E.A. Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2013 Edikk er veldig bra på å fjerne lukt. Bare helt vanlig eddikk du hadde brukt i salaten og sånt.. funker helt sinnsykt bra på å fjerne kattepisslukt ihvertfall. Hvordan skal jeg bruke det? Spraye på?,Legge i bløt? Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Hvis jakka takler vask i vaskemaskin så tilsett eddik og sveiv maskinen i gang. Eller kan du legge jakka i bløt i en bøtte, med vann og eddik. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Som han over meg skrev. Det kan være lurt å prøve en lite usynlig del av regntøyet først bare for å se om den tåler det, men det tror jeg ikke blir ett problem. Eddikk lukten er skikkelig sterk, men forsvinner etter en liten stund. Endret 5. mars 2013 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
tole Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Lukten av eddik minner meg om sure sokker. Greit at lukten forsvinner da. Vet ikke helt om det er en oppgradering at regntøyet går fra å luke fjøs til å lukte sure sokker Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Slår lett kattepiss ihvertfall.. Lenke til kommentar
M.K.E.A. Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 Hvis jakka takler vask i vaskemaskin så tilsett eddik og sveiv maskinen i gang. Eller kan du legge jakka i bløt i en bøtte, med vann og eddik. Hvis jeg tar det i vaskemaskin, hva slags dosering trenger jeg? og hvis det ikke funker prøver jeg i bøtte (hvor mye eddik i forhold til vann?). Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Spiller liten rolle, så lenge det lukter sterkt av eddikk. Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Har lest om de som doserte halvparten med eddik og vaskepulver. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Såpe +Eddikk blir litt rart,såpen skummer ikke som den skal og sånt. Jeg tar å vasker med Eddikk og vann først og så såpevann etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå