potetkongen Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Hei. er det noen som vet hvor gammel mann må være for å tatoveree seg? Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 i Norge, 18år. Du blir nok avkrevd legitimasjon før de begynner med nålen. Mener å ha hørt for lenge siden, at noen sjapper tatoverer folk under 18, hvis foreldrene er med. Men de seriøse jeg har snakket med, kjører bastant på 18år aldersgrense. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Det er ingen pålagt aldersgrense for tattovering i Norge, nei. Derimot kjører de fleste tattoveringstudioene en selvpålagt 18 års-grense. Denne er absolutt så det hjelper ikke med "lapp hjemmefra". De studioene som tattoverer folk under 18 år har du ikke lyst til å bruke. Har sett noen makkverk i min tid. Kjenner folk som har måtte bruke tusenvis av kroner på cover up av dårlig utført arbeide på slike steder. 1 Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) Det er ingen pålagt aldersgrense for tattovering i Norge, nei. Man lærer noe nytt hver dag Endret 3. mars 2013 av Posemedchips Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) Mann - under 50 år Jente - under 30 år Endret 3. mars 2013 av Green_Monster 5 Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Etter hva jeg har hørt så kan du selv besteme hva du vil bruke pengene dine på så lenge du er over 16 (såklart ikke alkohol/tobak osv), men de fleste studioene har 18 års grense. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) Man lærer noe nytt hver dag Det er forresten en sannhet med modifikasjoner når jeg tenker meg om. Man har ikke medisinsk selvbestemmelsesrett før man er 16 og tattovering kan regnes som et inngrep. Altså må man i følge loven ha foreldres tillatelse til å utføre kroppsmodifikasjoner om man er under 16. Endret 3. mars 2013 av L4r5 Lenke til kommentar
Danek Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Men 16. Der ligger grensa. De fleste tattovører bruker i praksis høvelig fornuft. Er du drita full eller alt for ung vises du som regel rett til døra. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Du er sannsynligvis ikke gammel nok dersom du ikke kan forskjellen på "mann" og "man". 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå