Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan du utdype hva du mener? Hvilken komponent er det du tenker på?

redigert: hvis det er hovedkort du tenker på så er det liten eller ingen forskjell i ytelse mellom ulike hovedkort basert på samme brikkesett. Noe forskjeller kan dukke opp når man overklokker CPU eller minne.

Den største forskjellen mellom hovedkort er hvilke moduler som er innebygget.

Sannsynligheten for at du har behov for ekstramodulene i -V er ikke veldig stor.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det z77 lx versjonen hakke trådløst nett og det trengte han jo 2. For c.a 3 måneder siden hadde jeg samme problem, trengte en pc som kunne takle nesten alt og hadde planer om c.a 8k. Men nå er jeg endt opp på c.a 10-12 k og den kommer til og kunne ta bf3 på nesten 100 fps.

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå noe slikt er et godt utgangspunkt:

https://prisguiden.no/liste/138957

Ikke se så mye på hvilke merker de forskjellige delene er, og velg ut fra hva som er på lager der du bestiller.

kabinett må du nesten velge ut fra egne preferanser. Om du ønsker spare litt kan du godt gå ned til Radeon HD7850 skjermkort.

innhold i listen:

Radeon HD7870

Intel Core i5 3570k

Asus P8Z77-V

Samsung 840 series 120GB

Seagate Barracuda 7200.14 2TB

Cooler Master CM 690

Corsair Vengeance 8GB

Corsair CX-430 V2

Sony AD-5280

Ville bytta skjermkort til 7870 xt

Lenke til kommentar

1. Det z77 lx versjonen hakke trådløst nett og det trengte han jo 2. For c.a 3 måneder siden hadde jeg samme problem, trengte en pc som kunne takle nesten alt og hadde planer om c.a 8k. Men nå er jeg endt opp på c.a 10-12 k og den kommer til og kunne ta bf3 på nesten 100 fps.

Selv har jeg z77 v pro kortet med trådløs funksjon. Kjører trådløst, men bruker ikke den driten som følger med på hovedkortet. Bedre å kjøpe trådløst, (internt eller eksternt), ved siden av.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det ble heller en MacBook Air 13" 4 GB ram.

Men når jeg spiller Battlefield 3, mw3,mw2 eller skyrim, så lagger det veldig! Hvorfor lagger det?

En pc til 10k skal vel ikke lagge?!?

Hvis du kjøpte den til gaming har du nok gjort en stor tabbe, mac er ikke ment for gaming. Heller ikke laptoper. Den har ikke engang skjermkort(det viktigste innen gaming)

Og laptop CPU'er er ikke akkuratt de beste.

Endret av Ola_Harrymaster
Lenke til kommentar

Så apple har ikke greid å stappe noe bra inni en pc til 10k...

Jo? men det koster mer å skvise alt inni en PC på størrelsen med et brev, enn det er å fylle et stort kabinett. Den PC'en er mer ment som en student PC. Endret av Ola_Harrymaster
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så om jeg hadde kjøpt en macbook pro på lefdal til ca. 2k billigere hadde jeg fått en bedre en?

Hvorfor har du laget en tråd om dette, mange som brukte tiden sin til å gi deg gode forslag og tips, så gidder du ikke å høre på....

Den hadde vært bedre, men fortsatt sugd til gaming.

Endret av Ola_Harrymaster
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Macbook Pro (15.6") har GeForce GT650M som iofs er en god del bedre enn HD4000-grafikken i CPU, men du vil ikke kunne spille ting som BF3 på maks oppløsning. Og som sagt, Macbook Air er ikke til spill. Det er en ultraportabel som skal være lett å få med seg.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Så apple har ikke greid å stappe noe bra inni en pc til 10k...

Jo, de har stappet en prosessor, SSD, og en grei skjerm inni noe som er tynnere enn notatblokka mi.

De har ikke stappet inn et skjermkort fordi det hadde kostet batterilevetid, størrelse og vekt, og dette kræsjer med designmålene til Macbook Air. Et typisk skjermkort bruker 150W i drift, og alt dette blir omdannet til varme. En laptop har ikke plass til en kjøleløsning som kan avgi så mye varmeproduksjon.

Rett verktøy til rett jobb, du bruker ikke en skrutrekker for å slå inn spiker.

Så om jeg hadde kjøpt en macbook pro på lefdal til ca. 2k billigere hadde jeg fått en bedre en?

Bedre er subjektivt, noen verdsetter vekt, batterilevetid og størrelse langt mer enn spillytelse. Ditt beste valg for en spillaptop under 10K er ASUS G55VW-serien.

Spurte om jeg hadde fått en bedre en.

For din bruk, ja.

Kjøpte mac fordi windows er hemma

youjustwentfullretard.jpg

EDIT:

Jeg vil også påpeke at når du oppfører deg på denne måten ikke akkurat er måten å skaffe seg et godt rykte, jeg hadde selv plassert deg på ignorertlisten om ikke brukernavnet ditt hadde et utropstegn.

Endret av arni90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...