Gå til innhold

[Løst] Hvor treg er egentlig sata 1 i forhold til sata 2?

Anbefalte innlegg

Jeg skal gjøre min gamle pc til en spill server og kanskje en liten internett side også. Men tenkte å bruke ting jeg har (ja jeg er litt gjerrig) så jeg lurer på det er noe i det hele tatt å bruke mine gamle sata 1 hdd. Eller om de vil være for trege.

Spill som skal hostes kan variere men tenkte noe sånn som CS, CS:GO, Minecraft og noen litt mindre små spill.

EDIT: Ett ekstra spørsmål, hvor stor harddisk plass (GB eller MB) er minimum for en CS:GO server + liten web server på ca 60mb?

Endret av Kman3107
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville satt av minst 25gb til spillserverene dine og webserveren.

Lastetiden vil være ganske treg(minecraft tar mye I/O) Hvilket os skal du kjøre? En typisk linux distro er ikke på alt for mange Gb.

Endret av wtf1337
Lenke til kommentar

Jeg ville satt av minst 25gb til spillserverene dine og webserveren.

Lastetiden vil være ganske treg(minecraft tar mye I/O) Hvilket os skal du kjøre? En typisk linux distro er ikke på alt for mange Gb.

Først hva er I/O? Har aldri gjort noe som dette så vet ikke enda hvilket os. Kan du anbefale ett eller helst fler? :p

Edit: Fant ut hva I/O var og har fått med meg det. Så er egentlig en av grunnene til at jeg spør :)

Sånn at jeg har videre valg og er litt sikrere så kjøper jeg 3 stk WD 80GB 7200RPM 8MB Cache som jeg bruker i stedet.

Lager ny tråd angående os om jeg ikke finner ut av det selv :p Regner med noe linux greier

Endret av Kman3107
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...