oysmyr Skrevet 3. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2013 Hei, jeg spiller en del WoW og har problemer med lagging når det skjer mye. FPS kan variere ifra 60 og ned i 0, og da har jeg på fair grafikk. Det jeg lurer på er om det holder å kjøpe nytt skjermkort, eller om jeg rett og slett trenger å kjøpe alt nytt. Her er innholdet: Operating System Microsoft Windows Vista Home Premium 32-bit SP2 CPU Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.40GHz 53 °C Conroe 65nm Technology RAM 3,00 GB Dual-Channel DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15) Motherboard ASUSTeK Computer INC. P5B (Socket 775) 37 °C Graphics SyncMaster (1680x1050@60Hz) ATI Radeon HD 4800 Series (ATI AIB) Hard Drives 233GB SAMSUNG SP2504C ATA Device (SATA) 41 °C Optical Drives NEC DVD_RW ND-3520A SCSI CdRom Device BENQ DVD-ROM 16X SCSI CdRom Device NE5119T PGK808D SCSI CdRom Device Audio High Definition Audio-enhet Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) WoW er veldig CPU avhengig, så det hjelper nok ikke å kun oppgradere skjermkortet dessverre. Så det er nok E6600 CPU'en din som sørger for laggingen og ikke skjermkortet. Skal du oppgradere må du nok slenge inn alt nytt er jeg redd for. Endret 3. mars 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
InFlamesWeMust Skrevet 3. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2013 Hei, jeg spiller en del WoW og har problemer med lagging når det skjer mye. FPS kan variere ifra 60 og ned i 0, og da har jeg på fair grafikk. Det jeg lurer på er om det holder å kjøpe nytt skjermkort, eller om jeg rett og slett trenger å kjøpe alt nytt. Her er innholdet: Operating System Microsoft Windows Vista Home Premium 32-bit SP2 CPU Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.40GHz 53 °C Conroe 65nm Technology RAM 3,00 GB Dual-Channel DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15) Motherboard ASUSTeK Computer INC. P5B (Socket 775) 37 °C Graphics SyncMaster (1680x1050@60Hz) ATI Radeon HD 4800 Series (ATI AIB) Hard Drives 233GB SAMSUNG SP2504C ATA Device (SATA) 41 °C Optical Drives NEC DVD_RW ND-3520A SCSI CdRom Device BENQ DVD-ROM 16X SCSI CdRom Device NE5119T PGK808D SCSI CdRom Device Audio High Definition Audio-enhet Jeg vil si at minne ditt (RAM) bør også oppgraderes. Skal ikke være for kostbart Lenke til kommentar
oysmyr Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2013 WoW er veldig CPU avhengig, så det hjelper nok ikke å kun oppgradere skjermkortet dessverre. Så det er nok E6600 CPU'en din som sørger for laggingen og ikke skjermkortet. Skal du oppgradere må du nok slenge inn alt nytt er jeg redd for. Kan jeg ikke bare kjøpe ny CPU da? Lenke til kommentar
sikki Skrevet 3. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2013 du kan kjøpe deg en fire kjener cpu på ebay, eksempel q6600 =) komplett selger ddr2 ram q6600 : http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=intel+core+quad+q+6600&_nkwusc=intel+core+qaud+q6600&_rdc=1 ram : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349808 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 3. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2013 Du kunne vel egentlig byttet hele dataen , Men WoW er omtrent 50/50 cpu og gpu siden den er nødt for og behandle så store områder , Men den kan hende det finnen rimelige opgraderingspakker til din socket på nette. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 3. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2013 Kan jeg ikke bare kjøpe ny CPU da? Problemet er at s775 er fullstendig utdatert og ikke lenger tilgjengelig: https://prisguiden.no/sok?pg-q=intel+775&n=0 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2013 Kan jeg ikke bare kjøpe ny CPU da? Det kan du selvfølgelig gjøre, men så vidt jeg vet så bruker Wow kun to kjerner som default. Skal du ha en quad Core 2 må du tweake WoW. Mulig jeg tar feil da jeg ikke har spilt WoW. Lenke til kommentar
exonum Skrevet 3. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) Skal du oppgradere må du nok slenge inn alt nytt er jeg redd for. Det er stor "bruk og kast"-mentalitet hos mange entusiaster, med for lite fokus på å få mest mulig ut av det man har. Ikke alle har behov for å spille på ultra-grafikk med minimal lagg. Mitt forslag: Kjøp deg en minnebrikke på 1Gb (eller mer, dersom HKet ditt støtter mer enn 4Gb), og klokk CPU. Kjøp nytt skjermkort. Dette kan du gjøre før du kjøper helt ny maskin. Dersom du etter overklokk, nytt grafikkort og minne fortsatt ikke skulle få en tilfredstillende opplevelse - først da burde man se på å kjøpe alt nytt. I verste fall har du tapt 200kr på en DDR2-brikke. Skjermkortet kan jo tas med videre. Endret 3. mars 2013 av exonum 2 Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 3. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2013 Problemet er at s775 er fullstendig utdatert og ikke lenger tilgjengelig: https://prisguiden.no/sok?pg-q=intel+775&n=0 Mange socket 775 cpu'er på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 3. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2013 Mange socket 775 cpu'er på bruktmarkedet. Vel, på bruktmarkedet, ja, men ikke som nye - ihvertfall ikke modeller bedre enn det OP allerede har. Og må man kjøpe en del som en CPU brukt, så er det IMHO på tide med alt nytt. Lenke til kommentar
InFlamesWeMust Skrevet 4. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2013 Hei, jeg spiller en del WoW og har problemer med lagging når det skjer mye. FPS kan variere ifra 60 og ned i 0, og da har jeg på fair grafikk. Det jeg lurer på er om det holder å kjøpe nytt skjermkort, eller om jeg rett og slett trenger å kjøpe alt nytt. Her er innholdet: Operating System Microsoft Windows Vista Home Premium 32-bit SP2 CPU Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.40GHz 53 °C Conroe 65nm Technology RAM 3,00 GB Dual-Channel DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15) Motherboard ASUSTeK Computer INC. P5B (Socket 775) 37 °C Graphics SyncMaster (1680x1050@60Hz) ATI Radeon HD 4800 Series (ATI AIB) Hard Drives 233GB SAMSUNG SP2504C ATA Device (SATA) 41 °C Optical Drives NEC DVD_RW ND-3520A SCSI CdRom Device BENQ DVD-ROM 16X SCSI CdRom Device NE5119T PGK808D SCSI CdRom Device Audio High Definition Audio-enhet En del brukere på dette forumet som sitter på "eldre" komponenter. Jeg har f.eks et 7800gtx på loftet. Du kan få det av meg Men...passer det på ditt utstyr tenker jeg? Eller er skjermkortet hennes/hans bedre? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 4. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2013 Før du gjør noe som helst, så ville jeg ha sett om du hadde fått overklokket den cpuen. Er nok den som er flaskehals. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2013 Hvis du vil klokke CPU'en din, finner du en guide her. Multiplier på den CPU'en er låst, så du må øke FSB. Hold øye med temperaturer. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2013 En del brukere på dette forumet som sitter på "eldre" komponenter. Jeg har f.eks et 7800gtx på loftet. Du kan få det av meg Men...passer det på ditt utstyr tenker jeg? Eller er skjermkortet hennes/hans bedre? Mest sannsynlig er det et 4850 eller 4870, og begge disse kortene er mer enn dobbelt så kraftige som et 7800GTX. Trådstarter, se om du klarer å overklokke CPUen først. Lenke til kommentar
exonum Skrevet 4. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Som Chavalito sier så er temperaturer veldig viktig. Makstemperatur på en C2D E6600 skal ikke overstige 60' Celsius1. Dersom du overstiger denne temperaturen er det stor mulighet for at et fenomen kjent som kvantetunnelering oppstår. Jo høyere temperatur og volt, jo større skade gjør effekten av dette fordi fenomenet oppstår hyppigere. I praksis betyr dette at brikken blir mer og mer ødelagt og til slutt vil det bli såpass stor feil på den at den blir ute av stand til å gjøre det den er beregnet til - nemmelig prosessere. Det er dog viktig å påpeke at ved milde temperaturhopp (typisk 65 grader f.eks), så kan det være snakke om måneder og år, før brikken er ødelagt. Da kan det selvfølgelig være en neglisjérbar effekt, fordi du antageligvis har byttet ut prosessor eller hele systemet innen den tid. 1. http://ark.intel.com/products/27250 Lykke til! Endret 4. mars 2013 av exonum Lenke til kommentar
InFlamesWeMust Skrevet 5. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2013 Mest sannsynlig er det et 4850 eller 4870, og begge disse kortene er mer enn dobbelt så kraftige som et 7800GTX. Trådstarter, se om du klarer å overklokke CPUen først. Flott at du oppklarte det Var usikker ^_^ hmmm kanskje jeg har noen ram han kan få. De var veldig bra xD Lenke til kommentar
oysmyr Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2013 Tusen takk for all hjelp, fikk overklokket CPUen og no fungerer det mye bedre, temperaturen ligger stabilt på mellom 61-63 grader når jeg spiller og når jeg kjører test med full kraft ligger temeraturen på 64 grader. 1 Lenke til kommentar
InFlamesWeMust Skrevet 5. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2013 Tusen takk for all hjelp, fikk overklokket CPUen og no fungerer det mye bedre, temperaturen ligger stabilt på mellom 61-63 grader når jeg spiller og når jeg kjører test med full kraft ligger temeraturen på 64 grader. Godspeed ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå