Gå til innhold

Madness - Albumguide og diskusjon


Staketten

  

2 stemmer

  1. 1. Kva er det beste albumet av desse som kom ut føre breakup?

    • One step beyond
    • Absolutety
      0
    • 7
      0
    • Rise&Fall
    • Keep moving
      0
    • Mad not mad
      0
  2. 2. Kva er det beste albumet av dei som kom(hittil har kome) etter samlinga på Madstock?

    • Wonderful
      0
    • The Dangermen session vol. 1
      0
    • The Liberty of Norton Folgate
    • Oui oui si si ja ja da da
  3. 3. Kva for eit album er det hittil beste?

    • One step beyond
    • Absolutely
      0
    • 7
      0
    • Rise&Fall
      0
    • Keep moving
      0
    • Mad not mad
      0
    • Wonderful
      0
    • The Dangermen session vol.1
      0
    • The Liberty of Norton Folgate
    • Oui oui si si ja ja da da
      0


Anbefalte innlegg

R1e0uB4.jpg

 

 

Innleiing:

 

Under arbeidet med denne guiden fann eg ein meget utfyllande biografi på norsk, som like så greitt kan stå for den biografiske biten. Denne er rettnok ikkje oppdatert etter 2010, så det har hittil kome eit album i mellomtida.

Multinet.no/jonarne

Men eg vil likevel honorere skrivaren for alt arbeidet vedkomande har hatt med denne sida. Elles er bileta her funne på wikipedia.

 

Bandet Madness:

Frå England, sentrert i Camden Town i nordvestre London. Offisiell gruppe frå 1976. Primært innom sjangrane 2-tone(ska), pop og reggae.

 

4kYLFEJ.png

 

 

Albuma:

 

Her tek eg berre føre meg studio-albuma, i mp3-format. Då er som regel den same rekkjefylgja som i UK-utgåvene til CD-utgjevingane, + begge sidene til eventuelle singlar. Alle duplikatar (til dømes forlenga utgåver, og anna fyll) er fjerna. Sistnemnde gjeld ikkje nyare album da det faktisk byrjar å kome kvalitet i staden for kvantitet med duplikat.

 

1979: One Step Beyond...

1980: Absolutely

1981: 7 (Seven)

1982: The Rise & Fall

1984: Keep Moving

1985: Mad Not Mad

1999: Wonderful

2005: The Dangermen Sessions Vol. 1

2009: The Liberty of Norton Folgate

2012: Oui Oui Si Si Ja Ja Da Da

 

 

One Step Beyond...

 

Madness.jpg

 

 

 

1 "One Step Beyond" – 2:18 (Campbell)

2 "My Girl" – 2:44 (Barson)

3 "Night Boat to Cairo" – 3:31 (Barson, McPherson)

4 "Believe Me" – 2:28 (Barson, Hasler)

5 "Land of Hope and Glory" – 2:57 (Foreman, Thompson)

6 "The Prince" – 3:18 (Thompson)

7 "Tarzan's Nuts" – 2:24 (Barson)

8 "In the Middle of the Night" – 3:01 (McPherson, Foreman)

9 "Bed and Breakfast Man" – 2:33 (Barson)

10 "Razor Blade Alley" – 2:42 (Thompson)

11 "Swan Lake" – 2:36 (Tchaikovsky arr. Barson)

12 "Rockin' in A♭" – 2:29 (Wurlitzer; Bazooka Joe cover)

13 "Mummy's Boy" – 2:23 (Bedford)

14 "Madness" – 2:38 (Campbell)

15 "Chipmunks Are Go!" – 0:51 (C. Smash, B. Smyth)

 

 

I dette debutalbumet går alt på skjener frå fyrste til siste spor, og alt er jamt over grei skuring. Det som kjenneteiknar dette albumet er 2-tone, som regelrett går gjennom heile albumet, der ein del er henta frå sjølvaste Prince Buster.

 

Beste spor: Det er ikkje lett å trekkje fram da alle er gode, men dei som stadig blir nemnde er "The Prince" og "Madness". Eg vil også trekkje fram "Believe Me".

Karakter: 8/10

 

 

Absolutely

 

Absolutely.jpg

 

 

 

1 "Baggy Trousers" - 2:45 (McPherson/Foreman)

2 "Embarrassment" - 3:13 (Thompson/Barson)

3 "E.R.N.I.E." - 2:45 (McPherson/Foreman)

4 "Close Escape" - 3:29 (Thompson/Foreman)

5 "Not Home Today" - 2:30 (McPherson/Bedford)

6 "On the Beat Pete" - 3:05 (Thompson/Madness)

7 "Solid Gone" - 2:22 (Smyth)

8 "Take It or Leave It" - 3:26 (Thompson/Barson)

9 "Shadow of Fear" - 1:58 (McPherson/Barson)

10 "Disappear" - 2:58 (McPherson/Bedford)

11 "Overdone" - 3:45 (Thompson/Foreman)

12 "In the Rain" - 2:42 (McPherson/Madness)

13 "You Said" - 2:35 (McPherson/Barson)

14 "The Return of the Los Palmas 7" - 2:01 (Barson/Woodgate/Bedford)

 

Her i dette albumet girar Madness opp i førehald til debuten "One Step Beyond", med "Baggy Trousers" i opninga, og med "Take it or leave it" som klimaks. 2-tone er også tråden i dette albumet. Men betre går den nesten ikkje an å få det.

 

Beste spor: "Baggy Trousers", "Embarrassment", "Take it or leave it" og "Close Escape".

Karakter: 9/10

 

 

 

7 (Seven)

 

7_madness_album.jpg

 

 

 

1. "Cardiac Arrest" Smyth/Foreman 2:52

2. "Shut Up" McPherson/Foreman 4:07

3. "Sign of the Times" McPherson/Barson 2:43

4. "Missing You" McPherson/Barson 2:32

5. "Mrs. Hutchinson" Barson 2:17

6. "Tomorrow's Dream" Thompson/Barson 3:54

7. "Grey Day" Barson 3:40

8. "Pac-A-Mac" Thompson/Barson 2:37

9. "Promises Promises" Thompson/Barson 2:52

10. "Benny Bullfrog" Thompson/Foreman 1:51

11. "When Dawn Arrives" Thompson/Barson 2:43

12. "The Opium Eaters" Barson 3:03

13. "Day on the Town" McPherson/Foreman 3:24

14 "Memories" - (B-side "Grey Day" single)

15 "A Town With No Name" - (B-side "Shut Up" single)

16 "Never Ask Twice" - (B-side "Shut Up" 12" single)

17 "It Must Be Love" - (Single)

18 "Shadow On The House" - (B-side "It Must Be Love" single)

19 "In the City" - (B-side "Cardiac Arrest" single)

 

 

Oppgiringa frå det førre albumet "Absolutely" held så absolutt fram her, og mykje tyder på at oss nå ikkje er så langt unna klimakset til heile diskografien. Her dukkar også sporet "Day on the Town", og då er det sjølvsagt London det er prat om. Dette er også det klare avbrekket frå hittil rein 2-tone, som her er tydeleg kombinert med reggae. Og som også er eit klart skilje mellom to klimaks, det fyrste med "Tomorrow's Dream" og Grey Day", og det andre med "In the City". Kunne sjølvsagt nemnd fleire, men då er tilslutt underkant av alle spora opplista.

 

Beste spor: "Cardiac Arrest", Shut Up" og "Grey Day"

Karakter: 9/10

 

 

 

The Rise & Fall

 

Madnesstheriseandfall.jpg

 

 

 

1 "Rise and Fall" - 3:16 (McPherson/Foreman)

2 "Tomorrow's (Just Another Day)" - 3:10 (Smyth/Barson)

3 "Blue Skinned Beast" - 3:22 (Thompson)

4 "Primrose Hill" - 3:36 (McPherson/Foreman)

5 "Mr. Speaker Gets the Word" - 2:59 (McPherson/Barson)

6 "Sunday Morning" - 4:01 (Woodgate)

7 "Our House" - 3:23 (Chris Foreman, Cathal Smyth)

8 "Tiptoes" - 3:29 (McPherson/Barson)

9 "New Delhi" - 3:40 (Barson)

10 "That Face" - 3:39 (McPherson/Foreman)

11 "Calling Cards" - 2:19 (Thompson/Foreman)

12 "Are You Coming (With Me)" - 3:17 (Thompson/Barson)

13 "Madness (Is All in the Mind)" - 2:53 (Foreman)

14 "House of Fun"

15 "Don't Look Back" - (B-side "House of Fun")

16 "Driving in My Car"

17 "Walking with Mr Wheeze" - (B-side "Our House")

 

Dette albumet er og blir det beste av Madness. Her er dei på startfasa når det gjeld eksperimenteringa skal auke i styrkje utover dei neste albuma. Det startar med sporet "Blue skinned beast", som var meint satirisk om dåverande statsminister Margaret Thatcher. Med dette blir ska-en meir og meir utvatna, til fordel for pop.

 

Beste spor: "Blue skinned beast". "Madness (is all in the mind)" og "House of fun".

Karakter: 9/10

 

 

 

Keep Moving

 

Keep_moving.jpg

 

 

1 "Keep Moving"

2 "Michael Caine"

3 "Turning Blue"

4 "One Better Day"

5 "March of the Gherkins"

6 "Waltz into Mischief"

7 "Brand New Beat"

8 "Victoria Gardens"

9 "Samantha"

10 "Time for Tea"

11 "Prospects"

12 "Give Me a Reason"

13 "Wings of a Dove" - (Single)

14 "Behind the 8 Ball" - (B-side "Wings of a Dove")

15 "One Second's Thoughtlessness" - (B-side "Wings of a Dove" 12")

16 "The Sun and the Rain" - (Single)

17 "Fireball XL5" - (B-side "The Sun and the Rain")

18 "If You Think There's Something" - (B-side "Michael Caine")

19 "Guns" - - (B-side "One Better Day")

20 "Sarah" - (B-side "One Better Day" 12")

 

 

Dette er eit album som forutan tvil markera nedturen for Madness med stadig mindre tydelege ska-frekvensar. Fordelen her er at godbitane finnast etter eit halvt album på halvgodt tomgang. Dette albumet frå-rådast hardbarka ska-lyttarar, men vil vera eit morosamt tilslag for opensinna øyra-par.

 

Beste spor: "Keep moving", "One better day", "The sun and the rain", "Fireball XL5" og "Guns"

Karakter: 7,5/10

 

 

 

Mad Not Mad

 

Mad_Not_Madoriginal.jpg

 

 

 

1 "I'll Compete"

2 "Yesterday's Men"

3 "Uncle Sam"

4 "White Heat"

5 "Mad Not Mad"

6 "Sweetest Girl"

7 "Burning the Boats"

8 "Tears You Can't Hide"

9 "Time"

10 "Coldest Day"

11 "(Waiting for) The Ghost Train"

12 "All I Knew"

13 "Please Don't Go"

14 "Inanity Over Christmas"

15 "Jennie (A Portrait of)"

16 "Call Me"

17 "Maybe in Another Life"

 

 

Det ligg nemleg eit hint i det siste sporet. Dette blir det siste albumet. I allefall på fjorten år. Madness splitta opp etter dette albumet. Dette er eit album som av eit bandmedlem under eit intervju vart referert som "a polished turd", sikta til åttitalet og dåverande uttyning av stadig fleire album.

Dette albumet byrjar greitt med "I¨ll compete", og når snart neste høgdepunkt tittelsporet "Mad Not Mad". Dette er spora som i mine auga er grunnpillar for dette albumet, for resten er temmeleg så som så. Det blir rettnok ei fin dyster stemning når "The Ghost Train" passera forbi, og held seg ut til og med det siste og endelege sporet for Madness i denne omgang, nemleg "Maybe in Another Life". Generelt er dette eit ballade-album som eg berre vil tilråde blodfansen av Madness.

 

Beste spor: "I'll Compete", "Mad Not Mad" og "Inanity Over Christmas"

Karakter: 6/10

 

 

 

Wonderful

 

Wonderful_Madness.jpg

 

 

 

1 "Lovestruck" (Thompson / Barson)

2 "Johnny the Horse" (Smyth)

3 "The Communicator" (McPherson / Smyth)

4 "4 am" (McPherson / Barson)

5 "The Wizard" (Smyth)

6 "Drip Fed Fred" (Thompson / Barson)

7 "Going to the Top" (Barson)

8 "Elysium" (Thompson / D Woodgate)

9 "Saturday Night Sunday Morning" (McPherson)

10 "If I Didn't Care" (Jack Lawrence)

11 "No Money" (Thompson / D Woodgate / N Woodgate)

12 "You're Wonderful" [remix][bonus track]

13 "Round and Round" [b-side "Lovestruck"]

14 "We Are Love" [b-side "Lovestruck"]

15 "I Was the One" [b-side "Johnny the Horse"]

16 "Dreaming Man" [b-side "Johnny the Horse"]

17 "Light of the Way" [b-side "Drip Fed Fred"]

18 "Simple Equation" ["Our House" musical]

19 "Sarah's Song" ["Our House" musical]

 

 

Etter 5 år på kvar sine kantar fann dei saman på Madstock, og etter nye 7 år med repetering av gamle slagarar, kom endeleg Wonderful! Ein betre restart kunne dei ikkje fått. Her går ein rett på sak med "Lovestruck", med det same tempoet ein kjenner att frå albuma "Absolutely" og "7". Og har ein fyrst sett på albumet, så er det såpass fengande ska/pop at det skal godt gjerast å setja på pause føre albumet er gjennomspelt. Dette er Madness nok ein gong på det beste.

 

Beste spor: "Lovestruck", "The Wizard", "Drip Fed Fred", "Going to the top", "Round and Round" og "Simple Equation".

Karakter: 10/10

 

 

 

The Dangermen Sessions Vol. 1

 

The_Dangermen_Sessions.jpg

 

 

 

1 "This Is Where"

2 "Girl Why Don't You?" originally performed by Prince Buster

3 "Shame & Scandal" originally performed by Sir Lancelot as "Scandal in the Family"

4 "I Chase the Devil A.K.A. Ironshirt" originally performed by Max Romeo

5 "Taller Than You Are" originally performed by Lord Tanamo

6 "You Keep Me Hanging On" written by Holland-Dozier-Holland and originally performed by The Supremes then adapted by reggae singer Ken Boothe

7 "Dangerman A.K.A. High Wire" (theme song to British television series Danger Man), originally performed by Edwin Astley & His Orchestra then covered as "High Wire" by the Bob Leaper Orchestra

8 "Israelites" originally performed by Desmond Dekker & The Aces

9 "John Jones" originally performed by Rudy Mills

10 "Lola" originally performed by The Kinks

11 "You'll Lose a Good Thing" originally performed by Barbara Lynn and adapted for the reggae market by Audrey Hall

12 "Rain" originally performed by José Feliciano although the hit reggae version was by Bruce Ruffin

13 "So Much Trouble in the World" originally performed by Bob Marley & The Wailers

 

 

Dette er sjangerbyte til dei gradar. Her har Madness plukka oppatt gamle reggaerytmar dei spelte føre dei vart Madness. Då heitte dei "The Invaders". Og som albumtittelen tilseier: Deira reggae-alias er "The Dangermen". Dette albumet går roleg for seg, og kan fort bli både kjedeleg og sært med mindre ein er blodfan, og/eller likar reggae-orientert musikk.

 

Beste spor: "Girl Why Don't You?", "Rain" og "So Much Trouble in the World".

Karakter: 6/10

 

The Liberty of Norton Folgate

 

MadnessLibertyCover.jpg

 

 

 

1 "Overture" 1:07 (McPherson/Barson/Smyth)

2 "We Are London" 3:40 (Smyth)

3 "Sugar and Spice" 2:52 (Barson)

4 "Forever Young" 4:36 (McPherson)

5 "Dust Devil" 3:44 (Thompson/Woodgate)

6 "Rainbows" 3:22 (Thompson/Woodgate)

7 "That Close" 4:10 (McPherson/Foreman)

8 "MK II" 2:22 (McPherson/Smyth)

9 "On the Town" 4:32 (Woodgate/Barson) with guest vocals by Rhoda Dakar

10 "Bingo" 4:06 (Thompson/Barson)

11 "Idiot Child" 3:18 (Thompson/Barson)

12 "Africa" 4:19 (Barson)

13 "NW5" 4:14 (Thompson/Barson)

14 "Clerkenwell Polka" 4:20 (Smyth)

15 "The Liberty of Norton Folgate" 10:10 (McPherson/Barson/Smyth)

 

 

Når eg fyrst høyrer på Madness, så føretrekkjer eg å høyre heile diskografien i same slengen. Overgangen mellom dei fem fyrste albuma er så og si ikkje høyrbar med mindre ein veit kva spor som endar eit album, og kva som introdusera det neste. Dette gjeld også for samlege album frå og med Wonderful. Det er glidande overgang.

Og frå det reggae-orienterte førre albumet glir ein nå inn i ei døs av ska/pop. Utover dette albumet blir det meir og meir liv.

Det store fleirtalet av spora i dette albumet er nokså fengjande, men enno viktigare: Dei er slitesterke! Og held ei stemning albumet gjennom. Bortsett frå sporet "Sugar and Spice", som skjer i stemninga og gjer meg deprimert, så går resten strake vegen til ei musikalsk orgasme. Dette albumet kan så absolutt tilrådast til alle og ein kvar.

 

Beste spor: "That Close", "NW5" og "The Liberty of Norton Folgate"

Karakter: 9/10

 

Oui Oui Si Si Ja Ja Da Da

 

Qui_Qui_Si_Si_Ja_Ja_Da_Da_Album_Cover.jpg

 

 

 

1 "My Girl 2" (Mike Barson) – 2:51

2 "Never Knew Your Name" (Barson) – 3:28

3 "La Luna" (Graham McPherson/Chris Foreman) – 3:38

4 "How Can I Tell You?" (Smyth/McPherson) – 3:18

5 "Kitchen Floor" (Nick Woodgate/Daniel Woodgate) – 3:21

6 "Misery" (Smyth) – 3:16

7 "Leon" (N. Woodgate/D. Woodgate) – 3:48

8 "Circus Freaks" (D. Woodgate/Lee Thompson) – 3:15

9 "So Alive" (Smyth) – 2:58

10 "Small World" (D. Woodgate) – 3:46

11 "Death of a Rude Boy" (Smyth) – 3:50

12 "Powder Blue" (McPherson/Barson) – 3:47

13 "Black and Blue" (Barson) – 3:01

14 "My Girl 2 (Clive Langer and Charlie Andrew Mix)" (Barson) – 3:01

 

 

Nei, det er er ikkje babyspråk. "Oui oui si si ja ja da da" er den fyrste frasa i sporet "My girl 2". "Oui" er fransk, og tyder "si" som er iberisk/spansk, som så tyder "da", som er søraust-europeisk, om så tyder "ja" på germanske språk, blant anna på norsk. Altså blir det 8*ja.

 

Dette albumet held fra flyten frå førre, om ikkje hakket meir lågmælt enn det førre albumet "The Liberty of Norton Folgate". Her går det på grei skuring, men manglar eit klimaks. Slik er det ofte med dei som hoppar etter. Som vanleg er albumet tufta på ska/pop. Dette albumet vil nok ikkje imponere ein fyrstegongslyttar, men er eit must for blodfansen. Og kan attpåtil vera morosam lytting for opensinna musikkelskarar.

 

Beste spor: "My Girl 2", "Never Knew Your Name" og "Powder Blue"

Karakter: 8/10

Endret av Staketten
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...