Gå til innhold

"Rett" å banke opp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overse ting er bedre enn å tyste... synes jeg..

 

Dvergen må jo være skada i huet, psykisk utviklingshemmet eller ei, og da synes jeg det både er feil å banke ham eller å tyste på ham.

 

En liten dverg som slår, oioioi så vondt, må da tåle sånt vel...

 

Akk ja, den gamle skrekken mot å tyste. Den bunner i tenåringens kunnskap om at voksne er "treiginger" og at man "skal ordne opp i problemene selv". I 9/10 tilfeller vil det å tyste være det aller beste for alle involvert. Nå er det faktisk slik at det å søke hjelp hos noen med mer livserfaring og flere strategier for å løse problemer er lurt. Håper du finner noen i ditt nærmiljø.

 

Da jeg var en liten kid ble jeg mobba og banka opp av noen som var mye eldre enn meg, fordi jeg hadde vært frekk med dem. Da jeg sa det til mamma, tok hun affære, rektor og kontaktlærer ble kontakta og problemet ble løst. Der og da synes jeg det var veldig vanskelig å "tyste", men jammen bra jeg gjorde det. Lederen i flokken sa undskyld til meg mange år senere på en veldig fin måte. Akk ja, åra går :)

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-7189

Med resten av familien...var premisset. Enkelt å glemme, akk så idiotisk.

Jeg nevnte bare noen andre som var større og sterkere.Da trengs det bare en.

Enkelt å glemme, akk så idiotisk

Lenke til kommentar

Akk ja, den gamle skrekken mot å tyste. Den bunner i tenåringens kunnskap om at voksne er "treiginger" og at man "skal ordne opp i problemene selv". I 9/10 tilfeller vil det å tyste være det aller beste for alle involvert. Nå er det faktisk slik at det å søke hjelp hos noen med mer livserfaring og flere strategier for å løse problemer er lurt. Håper du finner noen i ditt nærmiljø.

 

Da jeg var en liten kid ble jeg mobba og banka opp av noen som var mye eldre enn meg, fordi jeg hadde vært frekk med dem. Da jeg sa det til mamma, tok hun affære, rektor og kontaktlærer ble kontakta og problemet ble løst. Der og da synes jeg det var veldig vanskelig å "tyste", men jammen bra jeg gjorde det. Lederen i flokken sa undskyld til meg mange år senere på en veldig fin måte. Akk ja, åra går :)

 

Eh her var det snakk om en polsk dverg med handicap og som feilet et eller annet. Ikke akkurat det samme som "gatas skrekk."

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Eh her var det snakk om en polsk dverg med handicap og som feilet et eller annet. Ikke akkurat det samme som "gatas skrekk."

 

Og nettopp hvis det feiler ham noe, så burde man være spesielt varsom, og gi beskjed til de som har ansvaret for at han får den riktige behandlingen, og da tipper jeg at i dette tilfellet har den gutten en miljøarbeider elnl, som skal påse at han får korrigeringen han behøver.

 

Ellers kan man gjøre vondt verre, og da kan det ende opp med noe langt verre enn dette utfallet.

Lenke til kommentar

Eh her var det snakk om en polsk dverg med handicap og som feilet et eller annet. Ikke akkurat det samme som "gatas skrekk."

 

Det er riktig, men skrekken mot å tyste var for min del hvordan «alle andre kom til å se på det», rykte, ære, osv. Det er slik jeg forstår TS skrekk mot å tyste også, selv om jeg kan ta feil.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Sikkert bare en pjott med mindreverdighetskompleks, napolenonskompleks, kjært barn har mange nanv. Min erfaring er at mange med lav høyde er de som er mest aggressive og "mobbete" mot andre, da de føler de må bevise at de ikke er små og pinglete.

 

Ikke la de få gjøre det, da vil de mest sannsynlig fortsette med det. Av og til må det bankes inn for at folk skal forstå at man ikke er noe "lett bytte".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og nettopp hvis det feiler ham noe, så burde man være spesielt varsom, og gi beskjed til de som har ansvaret for at han får den riktige behandlingen, og da tipper jeg at i dette tilfellet har den gutten en miljøarbeider elnl, som skal påse at han får korrigeringen han behøver.

 

Ellers kan man gjøre vondt verre, og da kan det ende opp med noe langt verre enn dette utfallet.

 

Er ikke lærern der da? Ser ikke han at polske dvergmongon slår ham?

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det, er dette noe som har foregått over tid og uten noen kjent grunn. Det er mobbing. Jeg foreslår at du sier ifra til læreren din. Hvis han/hun ikke vil gjøre noe med problemet, så er det greit å være fysisk tilbake, kanskje ikke i følge loven, men i hvert fall etisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Seriøst, bare smack til han, føler megselv alltid mye bedre etter å ha smackett ned ett par dverger!

 

Jeg tror du roter litt her - du føler deg så klart bedre etter å ha smackett ned en hel murer, ikke ett par små dverger, det blir jo ikke nok for en sånn stor fin gutt som deg

 

Takk for at jeg fikk rette opp setningen

 

:closedeyes:

Lenke til kommentar

Ta tak i han, legg han ned og fortell han mens han ligger og skriker i smerter at neste gang går det til helvete. Har hjulpet meg et par ganger.

 

Bank shitten ut av han, eneste måten og få han til å lære på.

 

Bank driten ut av han. Dog, vær oppmerksom at du vil få pes grunnet forkvaklet moral i dette landet, så rundjulingen må dermed skje i det skjulte.

 

Som sagt, en skikkelig satanhard flathånd, se fjotten fly langs gulvet, da vil han nok tenke seg om igjen!

 

Seriøst, bare smack til han, føler megselv alltid mye bedre etter å ha smackett ned ett par dverger!

 

Ak1JmzG.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hadde en på 140cm gått til angrep på meg så tror jeg heller at han hadde blitt anmeldt for mord, jeg hadde flirt meg i hjel.. :p

 

Jeg for min del kunne tenkt meg å ansette en pd (personlig dverg) - så blir det ikke så strevsomt å komme seg til bussen

midget.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...