Takis4 Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg er ganske travel på dagtid og er derfor ute etter å jobbe om natten. Jeg har ikke noen spesiell utdannelse, går siste året på videregående. Jeg bor i bergensområdet, og har bil. Så jeg lurer på om noen her vet om plasser det er lett å få jobb, og da sikkert som nattevakt, siden jeg går på videregående. Noen som har noen forslag eller tips? Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Du skal jobbe om natten også være oppegående på skolen neste dag? Høres slitsomt ut i lengden. Går selv siste året på vgs og har en vanlig jobb på Meny. Hvorfor kan du ikke finne en jobb med arbeidstid etter skolen og i helgene? Søvn er ganske vesentlig for å fungere vettu. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Om du har det travelt på dagen, søv du ikkje på natta? Lenke til kommentar
fox Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Er du 18/18+ år? Vel... Sist gang jeg sjekket, kreves det å være over atten år for å ha billappen Lenke til kommentar
Thakilan Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Anbefaler at du heller tar deg jobb på ettermiddagen som f.eks. vasker, vaskeriarbeider, butikkassistent, lagerarbeider, servitør, avisbud osv., siden søvn er viktig for å vokse, og for at kroppen skal fungere normalt. Endret 4. mars 2013 av Thakilan Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Uten spesiell utdanning så er det blandt annet slike jobber som er aktuelle: -Resepsjonist på hotell -Telefonvakt (opplysningstelefon, taxisentral, og liknande døgnåpne telefontjenester) -Ufaglært hjelpepleier (på instutisjoner, gammleheimar, sjukhus, og liknande) -Taxisjåfør (krever litt kursing) -Vekter (krever litt kursing) -Jobb på døgnåpen bensinstasjon -Jobb på utested (dørvakt, bartender, ryddehjelp, osv) her blir det ikkje jobb heile natta, men mange plasser kan det bli arbeidstid til 4-5 om morgonen. Men som mange andre her seier så har eg vanskelig å sjå for meg korleis du har tenkt å få antallet timer i døgnet til å gå opp. Dersom du er opptatt på dagtid (håper dette er skule og lekser) og i tillegg skal ha ein nattevakt jobb så utgjer dette tilsammen minst 16 timer, du får altså berre 8 timer fritid/soving. Å ha to fulltidsjobber er vanskelig å gjennomføre utan at det går utover noke, så enten vil denne jobben gå utover skulearbeidet (som kan føre til at du ikkje får tatt den utdannelsen du vil) eller så vil det gå utover nattjobben. Går det utover jobben så vil du nok ikkje klare å holde på jobben så lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå