0l3M Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg har allerede et Sapphire 7970Ghz. Planen var å kjøre to av disse i CrossfireX. Dette har jeg prøvd men er misfornøyd med for mye bråk. Vil heller ikke bruke tid på å bytte vifter osv. Så er spørsmålet, hvis dere ikke tenker penger. Er det en god ide å selge 7970Ghz og kjøpe et GTX690? Vil jeg få noe problemer med dette kortet angående bare 2GB VRAM og microstutter? Jeg spiller på 1 skjerm 1080p Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Gå heller for et titan om du først skal innenfor samme prisklasse. 1 Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg har en som jeg kan kjøpe brukt av en kamerat for 5500kr. Da blir Titan litt dyrt iforhold synes jeg. Lenke til kommentar
GXT Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) Ja. Om det er mulig er det alltid best å kjøre et dual-GPU kort sammenliknet med CrossFire/SLI. Mer akseptabel effektforbruk, bedre temperaturer og mulig bedre stabilitet er fordeler med et dual-GPU kort. Om du ser etter pris i forhold til ytelse(blant det som har blitt nevnt) er et 690 best om du først skal ha noe. GTX Titan anbefales bare om du er veldig bevisst på temperatur og effektforbruk. For øyeblikket er det fordelene du får ved å kjøpe GTX Titan. Endret 3. mars 2013 av MartN H Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Vil jeg oppleve noe microstutter problemer osv med GTX690? Er veldig usikker på om jeg skal beholde 7970Ghz eller kjøpe GTX690, vil helst ikke angre på om jeg bytter. Lenke til kommentar
GXT Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Vil jeg oppleve noe microstutter problemer osv med GTX690? Er veldig usikker på om jeg skal beholde 7970Ghz eller kjøpe GTX690, vil helst ikke angre på om jeg bytter. Jeg er selv veldig usikker. NVidia har sagt at de forsøkte å finne en løsning som reduserer dette problemet i GTX 690. Jeg har hørt veldig få negative tilbakemeldinger angående dette problemet med GTX 690, så jeg antar at det ikke er et stort problem. Jeg har hørt mange klager med to GTX 680'er og enda flere med to HD 7970'er, men veldig få med et GTX 690. Ta en titt på denne artikkelen. http://techreport.com/review/22890/nvidia-geforce-gtx-690-graphics-card/3 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Vil jeg oppleve noe microstutter problemer osv med GTX690? Er veldig usikker på om jeg skal beholde 7970Ghz eller kjøpe GTX690, vil helst ikke angre på om jeg bytter. Med den innstillingen, ja. Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Med den innstillingen, ja. Hva tenker du på Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Hva tenker du på Om du leter etter noe vil du alltid finne det. Crysis 3 er et tungt spill å kjøre, setter jeg alt på maksimale innstillinger ser jeg lett at microstutter blir et synlig problem, men om jeg setter ned innstillingene til en blanding av High og Very High med 2xMSAA blir det noe helt annet. Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Om du leter etter noe vil du alltid finne det. Crysis 3 er et tungt spill å kjøre, setter jeg alt på maksimale innstillinger ser jeg lett at microstutter blir et synlig problem, men om jeg setter ned innstillingene til en blanding av High og Very High med 2xMSAA blir det noe helt annet. Hvilket grafikk kort bruker du? Lenke til kommentar
tommytoa Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Hvis du leter etter microstutter vil du definitivt finne det. Om det er en kompis som skal selge dette 690, avtal med ham slik at du får prøve det i din maskin sånn at du får testet det ut. Det er veldig vanskelig å spå på forhånd da microstuttering tilsynelatende varierer fra oppsett til oppsett, spill til spill og forskjellige variabler som ikke er helt klart. Prøv og se hvordan det går. Jeg opplevde noe så snodig med 6970 i crossfire at det var massevis av microstuttering i bf3 på ultra, men absolutt ingenting på high settings. Men da er jo crossfire/sli meningsløst hvis man må skru ned/av innstillinger for at det skal flyte... 1 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Enig. Bare be om å få prøve kompisen din sitt GTX 690. Har leste mye positivt og lite negativt om det kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå