vargas12.com Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) De lærde advokatene Carl Bore på mobberens side, og Johan Christian Elden (46) på Tone Damlis side krangler så busta fyker via media. Elden på sin side mener han har en sterk sak, Bore mener at dette må Tone som en offentlig person tåle. Bør Tone Damli som en av Norges mest kjente og publiserte kvinner tåle å bli verbalt voldtatt av journalister, bloggere eller andre i media? Endret 5. mars 2013 av r2d290 waits for Obi-Wan Lenke til kommentar
Populært innlegg Skipstrixy Skrevet 3. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) er slik å være kjent, og hun har ikke gjort så mye for å drysse ned på sin lykkelige tilværelse med han derre klovnen. Så ja, hun må nok pent tåle dette. På en annen side fatter jeg ikke hva folk henger seg opp i Tone for, hu er da ikke så digg!? Nei, hu er egentlig ikke digg.... Faktisk ikke Therese Johaug, HUN er digg! Tone: 0 - Therese: 1 Jess jess.... Endret 3. mars 2013 av Skipstrixxy 12 Lenke til kommentar
vargas12.com Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2013 Hei Du sitter med fasiten på hvem som er digg og ikke? Du skjønner sikkert at det er øyet som ser? Man skal ikke nødvendigvis finne seg å bli trakassert i media fordi om man er kjent. Vargas Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Er umulig å ta stilling til en slik påstand så lenge man ikke vet konkret hva det dreier seg om. Men generelt sett må selvsagt kjendiser og offentlige personer tåle mye mer i media enn "vanlige folk". Lenke til kommentar
Holyashell Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Lurte meg til et klikk til din blogg, men jeg leste den ikke. Så der fikk du den. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Først tjener hun sin lønn på å være en offentlig person, så blir hun lei seg fordi noen fantaserer eller sladrer om hennes private liv - hadde hun blitt mer fornøyd hvis hun selv fikk være med på å pynte det nye bildet av seg, og dermed tjene maksimalt på sladderet? Hva er hun sur for, egentlig? Lenke til kommentar
vargas12.com Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2013 Lurte meg til et klikk til din blogg, men jeg leste den ikke. Så der fikk du den. hehe morsom du! Jeg er helt overbevist om at du klikket på linken! Så nyskjerrig er du nemlig:) ALLE burde lese den linken, kanskje det var noe der å lære! Først tjener hun sin lønn på å være en offentlig person, så blir hun lei seg fordi noen fantaserer eller sladrer om hennes private liv - hadde hun blitt mer fornøyd hvis hun selv fikk være med på å pynte det nye bildet av seg, og dermed tjene maksimalt på sladderet? Hva er hun sur for, egentlig? Man skal ikke tåle å bli snakket nedsettende om på den måten Tone ble, det holder ikke mål. Mobbing og trakassering på øverste plan. Det bør ingen finne seg i, kjent eller ikke. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Man skal ikke tåle å bli snakket nedsettende om på den måten Tone ble, det holder ikke mål. Mobbing og trakassering på øverste plan. Det bør ingen finne seg i, kjent eller ikke. Nei, man skal ikke tåle å bli mobbet, men hva med alle som hun har mobbet, ved å utnytte sin person/varemerke og fremstå som en perfekt kvinne? Og nå er det altså noen som påpeker at hun er mer enn det hun har servert oss, og da blir hun lei seg - burde hun ikke ta dette som et naturlig "biprodukt" av sin yrkesutøvelse? Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Noen som i korte trekk ønsker å fortelle hva som egentlig har skjedd her? En som har skrevet en blogg som Tone Damli er sur for? Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Hva er det konkret som har blitt skrevet eller sagt som kan defineres som 'ærekrenkende' i norsk lov? Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Hei Du sitter med fasiten på hvem som er digg og ikke? Du skjønner sikkert at det er øyet som ser? Man skal ikke nødvendigvis finne seg å bli trakassert i media fordi om man er kjent. Vargas Jeg sitter med fasiten ja. Helt riktig! Jeg gadd foresten ikke lese bloggen din, den traff meg ikke. Gidder ikke kaste bort tiden min på å lese bloggen til han som "trakaserer" Tone heller. Endret 4. mars 2013 av Skipstrixxy Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Det er en enkel løsning på dette problemet: Damli kan la være å stille på reality-TV om seg selv, og vi kan la være å se på det. Jeg bryr meg som jeg har sagt andre steder katta om hun går fra Hennie, med mindre hun gjør det for å være sammen med meg. Så leser jeg ikke Blabla, VG eller Se og Hor, og dermed unngår jeg overdose med kjendisprat i alle fall. Her gjelder det gamle S&H-ordtaket: "Inviterer du oss i bryllupet så kommer vi til skilsmissen også." Dette vet Damli like godt som alle. Den eneste måten vi kan endre på det er ved å slutte å lese om kjendisenes brylluper, og de ved å la være å selge seg. Som man reder så ligger man... I min ungdom husker jeg at S&H tok for seg Kirsti Sparbo. Siden jeg ikke leser blekka aner jeg ikke hva der dreide seg om, men husker at noen andre B-kjendiser oppfordret til boikott. Det varte ikke lenge. De visste godt at S&H var eneste markedsføringen de fikk, bortsett fra de som kjente noen i NRK som kunne skaffe dem en jobb i my og ne så de fikk vist trynet sitt der. Jeg aner ikke hva bloggerne og skvaldrepressen skriver om Tone Damli, og jeg har ikke noe behov for å vite det. Om andre gjør som meg og ignorerer det, så frosvinner hele problemet. Geir 7 Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Tror jeg har en link til screenshot av "bloggen" om noen ønsker 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Hadde ikke Tone blåst denne saken så jævlig opp hadde den fort dødd hen. Nå som hu kjører saken så hardt kommer hu bare til å bli husket som Tøse-Tone i stedet. 9 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Virker som mange ikke skjønner "spillet" her. Det er liten grunn til å anta at Tone er genuint opprørt over denne bloggen. Tone er en it-girl, på samme måte Paris Hilton og Lindsay Lohan. En it-girl er en kvinne som er kjent i kraft av å være kjent og baserer levebrødet sitt på det, uten å besitte noen eksepsjonelle ferdigheter eller bragder utover det å gjøre andre mennesker interessert i privatlivet deres. For å kunne leve av å være en it-girl er man helt avhengig av at det stadig skjer ting eller i det minste ser ut som det skjer ting i livet sitt som er dramatiske nok til å at man får ansiktet sitt publisert i media. Denne kontinuerlige eksponeringen fører til at ens merkevare som it-girl markedsføres og beholder sin verdi, som i neste omgang leder til intervjuer, talk show, programlederstillinger, photoshoots og annet man tjener penger på. Når man står i fare for å miste sin relevans som it-girl er det viktig å kline til med noe som får en tilbake i rampelyset; typisk er samlivsbrudd, seksuelle bilder eller videoer, kontroversielle uttalelser...eller en rettssak. De som bruker sin tid og energi på dette (som jeg gjør nå), uansett om de elsker eller hater Tone, er med på å styrke hennes merkevare og gjør at hun fortsatt kan leve på å være en it-girl. Hvis man faktisk ønsker å skade en it-girl er det eneste som virker total likegyldighet. 7 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Er hvertfall såvidt litt mer sving over navnet "Tøse-Tone" enn "Idol-Tone". Det er jo i det minste bra. 2 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg gir i utgangspunktet blaffen i dama, men nå som det er en kjennelse og man snakker om grunnloven og personvern, så jeg er i det minste interessert i å vite hva disse påstandene bestod i som var så fæle. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Moderatormelding Inntil videre er det ikke ønskelig at screenshot eller gjengivelse av dette blogginlegget postes her.Vennligst respekter dette. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Virker som mange ikke skjønner "spillet" her. Det er liten grunn til å anta at Tone er genuint opprørt over denne bloggen. Tone er en it-girl, på samme måte Paris Hilton og Lindsay Lohan. En it-girl er en kvinne som er kjent i kraft av å være kjent og baserer levebrødet sitt på det, uten å besitte noen eksepsjonelle ferdigheter eller bragder utover det å gjøre andre mennesker interessert i privatlivet deres. Jeg vil ikke si at Tone er en it-girl. Hun har gitt ut ut 5 album hvis jeg ikke tar feil? Hun er kjent pga. artist-"karrieren" sin, gjennom en grei stemme og pent utseende. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Ikke engang påstandenes natur eller hva de omhandlet? Jeg kan forstå at originalinnlegget må slettes, men at alle andre i det vide land skulle ha forbud mot å snakke om det synes jeg fremstår som merkelig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå