niinus Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) Jeg kjøpte ut den gamle skolepc'en (med windows 7) min i fjor og tenkte nå at jeg skulle ta i bruk den til daglig i stedet for den gamle jeg har, da den begynner å gå i oppløsning - bokstavelig talt. Men IT-avdelingen har ikke fjernet alt det "skolesystemet" da jeg hadde kjøpt den ut. Jeg får ikke til å legge inn noen programmer av eget ønske og får ikke til å forandre på generelt ingenting. Og da føler jeg at hele vitsen med at jeg kjøpte den ut for eget bruk er borte. Og siden jeg nå ikke lenger er en elev ved VGS, så får jeg heller ikke hjelp fra tidligere IT-avdeling. Er det noen som er litt mer datakyndig enn meg, som kan gi en hjelpende hånd? Endret 3. mars 2013 av niinus Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Du bør jo formatere pcen og legge inn Windows på nytt for å slippe disse begrensningene. Trodde IT avdelingene på skolen gjorde dette når folk kjøpte ut pcene sine, men det kan vel variere fra skole til skole. Er i alle fall ikke så mange andre løsninger som gir deg en god og stabil pc. 3 Lenke til kommentar
Mahogany Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Da vi fikk PC'er fikk vi også en kontrakt der det stod at den var 100% vår etter vi var ferdig med skolen. På slutten av skoleåret, slettet de alt av disse "skole-greiene" på min PC i hvert fall. Lenke til kommentar
niinus Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2013 Men når jeg skal formatere en PC så trenger vel CD'er med div. programmer for å legge inn, ikke sant? Jeg har slike CD'er til den PC'en jeg bruker nå, men det er jo et annet merke enn den skole-pc'en. Kan den fremdeles fungere? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Du kan jo ta kontakt med skolen din igjen? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Kun om det faktisk er den samme Windows versjonen som skolepcen din har lisens til. Går ut i fra at du har en lisens på en lapp på undersiden av pcen? Om du kan si hvilken versjon du har lisens til, så kan jeg se om jeg kan gi deg en link til hvor du kan laste det ned helt lovlig. Men funker bare om det er Windows 7 egentlig Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Hvis du har Windows 7 på den PCen som går i oppløsning kan du avinstallere det der og installere med den nøkelen på skolePCen, når det blir problemer med registeringen ringer du MS-support og sier hva du driver med og det skal gå greit. Evt. bare ta HDDen ut av den ødlagte PCen og sette den i skolePCen, igjen, når du får problemer med lisensen er det bare å ringe MS-support, så skal de kunne ordne det. Det aller beste er seff om du kan få skolen din til å gjøre jobben sin, men opp til deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå