Grambo Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg kjører ubuntu på min RV520, men mens ubuntu gir meg kontroll over touchpad lyd og det meste en trenger, har jeg null kontroll på lysstyrken på skjermen. Jeg har funnet svar på problemet, men det fører til et nytt problem: Jeg er ikke god med tekst-terminalen http://askubuntu.com/questions/134610/brightness-control-issue-samsung-rv520-in-ubuntu-12-04 Det jeg trenger, er noen til å forklare linje for linje hva jeg på skrive. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) Dette virker på min Samsung laptop, så det er veldig sannsynlig det virker for deg også. Jeg har akkurat samme sympromer som beskrevet i linken din før jeg gjør følgende: Åpne et terminal vindu og skriv følgende : sudo gedit /etc/default/grub Finn linjen som det står følgende i : GRUB_CMDLINE_LINUX=”" Forandre denne linjen til følgende: GRUB_CMDLINE_LINUX=”acpi_sleep=nonvs acpi_backlight=vendor” Trykk på save knappen i gedit og avslutt gedit, deretter skriv følgende i terminalen: sudo update-grub sudo reboot Husker ikke om du må ta en restart av maskina etter dette, men det gjør du hvis det ikke virker direkte. Da skulle sannsynligvis lysjustering fungere, dette kan jeg ikke garantere 100% da du ikke har samme modell som jeg. Men jeg tror dette vil funke. Husk på å skrive kommandoene nøyaktig slik jeg skrev, mellomrom må være slik jeg skrev. Eller aller best kopier det jeg skrev og lim inn. Endret 3. mars 2013 av Døgnvill Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) Beklager, men løsningen din hjalp ikke. Ikke for å være slem, men, når jeg nå innser hva forslaget ditt nå var, og tok en ny titt på tråden jeg fant tidligere (se lenke i startpost)... 1. Changing Grub and adding apci=vendor option but the control bar of brightness disappeared but still I was unable to control the brightness. ...vel... Samme skjedde med meg nå. Endret 3. mars 2013 av Grambo Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Vel da vet jeg ikke, denne løsningen fungere utmerket på min Samsung. Og jeg har brukt den på flere distroer inkludert Ubuntu. På nyeste versjon av Manjaro Linux funket det av seg selv, det er den eneste distroen som det har funket på uten å måtte fikse det selv. Hvilken versjon av Ubuntu er det du bruker? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Å legge til "acpi_backlight=vendor" i grub-opsjonene har funket på mine kranglete laptopper. Det er viktig å kjøre update-grub etterpå og ta en omstart. Jeg har i noen tilfeller opplevd at jeg har måttet slå av maskinen helt; en reboot holdt ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå