Kringsjaa93 Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Kjøpte meg nylig Kyosho DRX 2.4GHz Subaru Impreza WRC #31051-RS Combo, rc nitro bil. Problemet er at når jeg har startet bilen, går hjulene rundt uten at jeg gasser på med kontrollen. Har også et annet problem, det er det at bilen har et sykt høyt turtall uten at jeg gjør noe som helst. Har ingen erfaring med rc biler og instilinger osv. Håper noen kan hjelpe meg Takk på forhånd Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Tomgangen er stilt for høyt. Er sentrifugalclutch på disse motorene, så når tomgangen er høy, så kobler clutchen inn. Kyosho er noe dritt å stille inn gasseren på.. Finn ut Åssen motor du har.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Tomgangen kan også øke hvis motoren får for lite drivstoff. Dette er farlig da det kan ødelegge motoren. Lenke til kommentar
Kringsjaa93 Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 GXR-18 heter motoren. Har prøvd og stille litt de forskjellige skruene, men er utrolig vanskelig og få det til å bli bra, eller lettere sagt håndtere bilen så den kan faktisk kan kjøres. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Hvor i landet bor du ? Hvis du er i nærheten av kristiansand, så kan jeg hjelpe deg en dag.. Lenke til kommentar
Kringsjaa93 Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Hedmark, dessvere Men har du noen tips om hva jeg skal skru på og hvor mye jeg skal skru ut om gangen? Vet det skal veldig lite til når det gjelder disse motorene. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) Begynn med Lavskruen 1 turn ut, og høy 2 og en halv tørn. Hvis bilen drukner når du gir gass, så justerer du inn lavskruen til 45 minutter ( tenk klokka) kveler bilen ved "flat pedal" så må du stille høy inn 10 minutter av gangen. Det står også en skrue skrått ned mot speed stempelet som justerer tomgangsåpningen, du ser åpningen hvis du tar av luftfilteret. Med den kan du justere luftmengde motoren får på tomgang. Når du justerer høy skruen vil denne påvirke tomgangen, så det er greiest å justere bilen så den går greit under kjøring før du justerer tomgangen. En ting du alltid må passe på er at du kan se litt røyk ut av eksosen, hvis ikke vil du skjære motoren. EDIT: Forresten, kjør bilen et par minutter mellom hver innstilling, for de trenger litt kjøring før de reagerer skikkelig på endret innstilling. Bare pass på at du alltid har synlig eksos når du er på gassen (Den skal ikke legge igjen en røyksøyle) Endret 3. mars 2013 av Hardboiled Rice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå