Gå til innhold

RC NITRO BIL


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig Kyosho DRX 2.4GHz Subaru Impreza WRC #31051-RS Combo, rc nitro bil. Problemet er at når jeg har startet bilen, går hjulene rundt uten at jeg gasser på med kontrollen. Har også et annet problem, det er det at bilen har et sykt høyt turtall uten at jeg gjør noe som helst.

 

Har ingen erfaring med rc biler og instilinger osv. Håper noen kan hjelpe meg

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynn med Lavskruen 1 turn ut, og høy 2 og en halv tørn.

 

Hvis bilen drukner når du gir gass, så justerer du inn lavskruen til 45 minutter ( tenk klokka)

 

kveler bilen ved "flat pedal" så må du stille høy inn 10 minutter av gangen.

 

Det står også en skrue skrått ned mot speed stempelet som justerer tomgangsåpningen, du ser åpningen hvis du tar av luftfilteret. Med den kan du justere luftmengde motoren får på tomgang.

 

Når du justerer høy skruen vil denne påvirke tomgangen, så det er greiest å justere bilen så den går greit under kjøring før du justerer tomgangen.

 

En ting du alltid må passe på er at du kan se litt røyk ut av eksosen, hvis ikke vil du skjære motoren.

 

EDIT: Forresten, kjør bilen et par minutter mellom hver innstilling, for de trenger litt kjøring før de reagerer skikkelig på endret innstilling. Bare pass på at du alltid har synlig eksos når du er på gassen (Den skal ikke legge igjen en røyksøyle)

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...