Orwandel Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Jeg heller mot 7970, men usikker på hvilken versjon (GHz eller ikke, 2 eller 3GB etc). Jeg tenkte først på å vente til neste modell, men argumentet med at nye drivere har gjort 7970 betraktelig bedre, er et argument MOT å kjøpe rykende ferske kort. Det er bedre å kjøpe de rett før det kommer nye, kan det virke som. Har dere noen tips om hvilket 7970 kort som har best ytelse i forhold til pris? Lenke til kommentar
noobsquad Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Sapphire 7970 Ghz edition er ofte på salg hos komplett. Da får du det for rundt 3 lapper Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) Sapphire 7970 Ghz edition er ofte på salg hos komplett. Da får du det for rundt 3 lapper Tror det blir det, ja. Med to rykende ferske AAAA spill! Faktisk ikke ille pris, da. 3295,- på komplett no. Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5 PCI-Express 3.0 "Vapor-X", med Crysis 3 og BioShock: Infinite. Forresten... hvorfor er hovedkort med PCI-Express 3.0 tilnærmet ikke-eksisterende? Endret 8. mars 2013 av Orwandel Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Alle z77 chipset kort har 3.0 Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Har jeg sagt at jeg har noe godt argument? Se nedenfor: Når det gjelder nVidia så er de ganske så overlegen, når det kommer til driver og kraft. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Kan jo si det sånn at jeg har 680 selv, og jeg kjøpte det for ca et år siden da 680 gruste amd ytelsesmessig i stortsett alt av spill(untatt noen amd favoriserte spill). Den grafen har snudd den siste tiden, og de større titlene som bf3 kjører bedre på amd nå enn på nvidia. Om jeg skulle valgt kort idag hadde jeg definitivt kjøpt Asus HD7970 Matrix Platinum(fordi det er littegrann bedre enn de andre 7970 kortene). Men ett ghz edition skulle jo holde bra det og Endret 9. mars 2013 av NinjaChrister Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Jeg ville gått for 670, fordi jeg syntes drivere (uninstall, reinstall) av AMD er for mye rot. nvidia er generelt bedre på drivere. Lenke til kommentar
mna Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Jeg ville gått for 670, fordi jeg syntes drivere (uninstall, reinstall) av AMD er for mye rot. nvidia er generelt bedre på drivere. så du ville kjøp nvidia p.g.a det er lettere å avinstallere driverne? 3 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Lettere å oppdatere drivere. CCC har kræsjet utallige ganger på både 5xxx og 6xxx serien under installasjon på flere maskiner jeg har vært borti. Det var rett og slett et mareritt å få ut de gamle driverene, før jeg fikk inn de nye. Man måtte selvsagt avinstallere CCC først, deretter kjøre drive sweeper, rydde register og boote til safemode for å slette noen ATI/AMD/CCC mapper under %Appdata%. Det er ikke sikkert at det er sånn på 7xxx serien. Det er ikke sikkert det er slik på OP sitt system. MEN: Det var så kranglete for både meg og flere av mine kammerater, og jeg ikke gidder å gå tilbake til AMD på en stund (Jeg var ATI fanboi før, men ikke nå lenger...). Spørsmålet til OP var 7970 eller 670. Disse kortene er relativt like, og derfor ville jeg gått for 670 fordi etter min erfaring vil dette krangle mindre med systemet ditt enn 7970. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Hvorfor skal man avinstallere driver også installere ny driver? Ser at mange gjør det, men jeg gjør aldri det. Ikke sett dårligere ytelse på grunn av det heller. Å kjøpe noe som er dårligere på grunn av driverproblemer som ikke eksisterer er bare håpløst. Vi skal ikke villede, men veilede. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Herregud da mann, jeg snakket bare av egen, og andre jeg kjenner, sin erfaring. Det er ikke villedning. Jeg sa ganske tydelig at det er ikke sikkert det blir sånn for OP. Jeg nevnte bare subjektivt at dette er problemer jeg har funnet med AMD serien. Når det gjelder hvorfor avinstallere: Fordi man ønsker gjerne å oppdagtere driverene. Folk laster da ned en CCC setup, og starter .exe filen. Det var da det kræsjet under installasjon (progress frøs). Man måtte da få ut alt det gamle dritet, før man i det hele tatt fikk inn ny versjon. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Brukt 7 serien til amd siden den kom ut, aldri hatt en driverkluss. Har vært før når det gjalt de eldre seriene, men ikke nå lenger. At man må avinstallere en gammel driver før en installerer ny driver forblir en myte for meg. 1 Lenke til kommentar
mna Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Lettere å oppdatere drivere. CCC har kræsjet utallige ganger på både 5xxx og 6xxx serien under installasjon på flere maskiner jeg har vært borti. Det var rett og slett et mareritt å få ut de gamle driverene, før jeg fikk inn de nye. Man måtte selvsagt avinstallere CCC først, deretter kjøre drive sweeper, rydde register og boote til safemode for å slette noen ATI/AMD/CCC mapper under %Appdata%. Det er ikke sikkert at det er sånn på 7xxx serien. Det er ikke sikkert det er slik på OP sitt system. MEN: Det var så kranglete for både meg og flere av mine kammerater, og jeg ikke gidder å gå tilbake til AMD på en stund (Jeg var ATI fanboi før, men ikke nå lenger...). Spørsmålet til OP var 7970 eller 670. Disse kortene er relativt like, og derfor ville jeg gått for 670 fordi etter min erfaring vil dette krangle mindre med systemet ditt enn 7970. har hadd 38xx 48xx 58xx 58xxm 69xx 79xx 79xxm å nvidia 2xx 5xx har ikke had store problemer i forhold til nvidia når det kommer till oppdatering og\eller innstallering av drivere annet en hva jeg har klart å rotet det till selv. å unntaket 7970m (som hadde ganske kjent problem med enduro) prøver på ingen måte å ta deg ellerno men kjenner meg ikke igjenn i din situasjon Endret 9. mars 2013 av mna 1 Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Lettere å oppdatere drivere. CCC har kræsjet utallige ganger på både 5xxx og 6xxx serien under installasjon på flere maskiner jeg har vært borti. Det var rett og slett et mareritt å få ut de gamle driverene, før jeg fikk inn de nye. Man måtte selvsagt avinstallere CCC først, deretter kjøre drive sweeper, rydde register og boote til safemode for å slette noen ATI/AMD/CCC mapper under %Appdata%. Det er ikke sikkert at det er sånn på 7xxx serien. Det er ikke sikkert det er slik på OP sitt system. MEN: Det var så kranglete for både meg og flere av mine kammerater, og jeg ikke gidder å gå tilbake til AMD på en stund (Jeg var ATI fanboi før, men ikke nå lenger...). Spørsmålet til OP var 7970 eller 670. Disse kortene er relativt like, og derfor ville jeg gått for 670 fordi etter min erfaring vil dette krangle mindre med systemet ditt enn 7970. Jeg har hatt både 5xxx og 6xxx serien og aldri opplevd ustabiliteter. Helt sikkert noen med nvidia kort også som har opplevd tilnærmet det samme som deg trur jeg Er ofte andre faktorer som òg spiller inn, enn hvilke skjermkort-produsent du bruker. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Så bra da. Det er desverre ikke det jeg har erfart. Men nok om det. Jeg har lest litt mer i tråden. Snakker OP om enten å kjøpe 7970 eller 670 (som i overskriften) ELLER 7970 ghz eller 670? I så fall er det ikke noe vanskelig valg. Differansen mellom de to sistnevnte kortene er større, og også prisen, så blir vel ikke helt rett frem å sammenligne disse. Har man penger til 7970 ghz er det et godt valg ytelsesmessig. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Prismessig koster vel et 670 og 7970 ofte ganske likt. 7970(ghz eller ikke) yter bedre. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Man har jo denne da. Kan lese hele her Hvis man f.eks sammenligner prisene på DirectCU II kortene til Asus så ligger vel 670 2-3 hundrelapper lavere i pris enn 7970 (Norske nettbutikker). Da har riktignok 7970 3 GB DDR5 mot 2 GB på 670. Kanskje denne er veien å gå? Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Man har jo denne da. Kan lese hele her Hvis man f.eks sammenligner prisene på DirectCU II kortene til Asus så ligger vel 670 2-3 hundrelapper lavere i pris enn 7970 (Norske nettbutikker). Da har riktignok 7970 3 GB DDR5 mot 2 GB på 670. Kanskje denne er veien å gå? Bør man ikke ha en mer oppdatert sammenligning, siden 7970 med nye driverer har blitt bedre? 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Fanboy tendenser her inne kan jo nevne at 680 er nede i 3095kr. Endret 9. mars 2013 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Man har jo denne da. Kan lese hele her Hvis man f.eks sammenligner prisene på DirectCU II kortene til Asus så ligger vel 670 2-3 hundrelapper lavere i pris enn 7970 (Norske nettbutikker). Da har riktignok 7970 3 GB DDR5 mot 2 GB på 670. Kanskje denne er veien å gå? Den grafen er da eldgammel. Det er dagens ytelse som bør være intressant. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå