josteinsen Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 http://www.macworld.co.uk/news/main_news.c...cfm?NewsID=6899 ny 15 tommer og oppgraderte 17 og 12 tommere... trådløst tatstatur mer kommer... Lenke til kommentar
nilka Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Det finnes nå en artikkel om de nye "KraftBøkene" på amac.no. Her kommer linken http://amac.no/art.php?artikkelid=2014 Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Gjett hvem som skal bestille seg en splitter ny 15" 1,25ghz powerbook med 80gb 5400rpm harddisk? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 helt rått, endelig en 15" med det råe tastaturet...men 25k er jo sinnsvakt mye iforhold til 19k for den da (tenker på 1,25ghz kontra 1ghz). Hvorfor har de fjernet l3 cache? det senker vel ytelsen noe kanskje? Lenke til kommentar
metrom Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 er det kun 0,25 ghz og superdrive som skiller de to? er det virkelig vært å betale 5k ekstra for? Lenke til kommentar
oarnoy Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 jaja, det er nå litt mer forskjell.... modellen til 24-25 k har: 512 mb ram(mot 256), 80gb hd(mot 60), den har autosense backlight keyboard, noe som ikke modellen med 1ghz har, og airport extreme innebygd Lenke til kommentar
metrom Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 " airport extreme innebygd" ...vil det si det samme som at det har et airport extreme card, eller er det mer "innebygd"? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 nja, det kortet er vel plassert i en spesiell "port" kun for airport kortet? eller er det fysisk innebygd? Vet at på den forrige modellen så installerte man kortet i maskina og den plassen var kun for airport kortet. Ville tro at det er sånn ennå? Er jo billigere å integrere kortet i maskina fysisk.. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Et lite spm ang. levetiden... Hvis jeg kjøper meg en Pb 1,25Ghz 15,2" modell. Hvor lenge vil den holde iforhold til en pc med tanke på dagens programvare? Ser jo ut som en mac holder seg bedre i pris og ytelsen øker ikke med 1-2Ghz i året som på en x86 (ikke negativt sånn sett). Ville jeg kunne ha den i si 2år kanskje uten at den vil bli nevneverdig treig av den grunnen? Eller er 1-1,5år en mer riktig levetid... Selv beholder jeg ikke datautstyr så lenge at jeg føler at det har blitt FOR treigt hvis noen skjønner...er glad i fart Lenke til kommentar
iDude Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Kunne ikke unngå å bite merke i denne: Jobs promised to ramp G5 speeds to 3GHz "before the end of next summer". Hmmm... interesting indeed... Lenke til kommentar
iMAniaC Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Den forrige Macen min var en iMac. Jeg følte ikke at jeg hadde noe behov for noen annen maskin før WarCraft III kom, to og et halvt år (tror jeg det var) etter at jeg hadde kjøpt den. Man kan merke seg at den iMacen faktisk kjører WarCraft, men da må man skru ned grafikken så mye at jeg ikke godtok det. En annen ting er at den gikk i stykker, men det er kanskje ikke så viktig i denne sammenhengen. Maskina jeg sitter på nå (dual 1GHz G4), har jeg hatt i omtrent ett år. Den kjører UT2003 med full grafikk og full skjerm nesten uten hakk. Med andre ord, hvis du bare skrur ned litt, så tar den de nye spillene uten problemer når den er ett år gammel. Men jeg vet ikke om det samme gjelder for PowerBooker, de er jo litt svakere enn desktoppene... Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Jeg har en p4 maskin som spillmaskin da:) Den skal ikke brukes til spill utenom litt wc3 hos en kamerat...ellers blir det andre ting som film/surfing trådløst etc...litt photoshop osv... Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Kunne ikke unngå å bite merke i denne: Jobs promised to ramp G5 speeds to 3GHz "before the end of next summer". Hmmm... interesting indeed... Først sa han før jul nå før slutten av neste sommer... Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Kunne ikke unngå å bite merke i denne: Jobs promised to ramp G5 speeds to 3GHz "before the end of next summer". Hmmm... interesting indeed... Først sa han før jul nå før slutten av neste sommer... Når sa han før jul? På WWDC deklarerte han tydelig at det var "within 12 months". Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Når sa han før jul? På WWDC deklarerte han tydelig at det var "within 12 months". Ser ut til at du har rett: http://www.macdailynews.com/wwdc_keynote.php Synd jeg ikke kan se streamen igjen.... :-? Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Når sa han før jul? På WWDC deklarerte han tydelig at det var "within 12 months". Ser ut til at du har rett: http://www.macdailynews.com/wwdc_keynote.php Synd jeg ikke kan se streamen igjen.... :-? Nå har han forandra mening og sier för sommeren 2004. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Når sa han før jul? På WWDC deklarerte han tydelig at det var "within 12 months". Ser ut til at du har rett: http://www.macdailynews.com/wwdc_keynote.php Synd jeg ikke kan se streamen igjen.... :-? Nå har han forandra mening og sier för sommeren 2004. Før slutten av sommeren Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 L2 cache er mye viktigere enn l3 cache, og en dobling av l2 cachen vil gi mye bedre ytelse. At l3 cache'en forsvinner har veldig lite å si pga. 512k l2 cache. Det har allerede blitt lagt ut xbench resultater av 15,2" 1,25ghz'en, og benchmarken viser at mangelen av l3 cache har ingenting å si. Resultatene av xbench er MYE bedre enn den forrige 15" 1ghz titanium. Lenke til kommentar
keisamteisam Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Kunne ikke unngå å bite merke i denne: Jobs promised to ramp G5 speeds to 3GHz "before the end of next summer". Hmmm... interesting indeed... Først sa han før jul nå før slutten av neste sommer... For 3GHz var det sommeren 2004. Det som skulle komme før jul var vel Panther. Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Enig, noe var det ivertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå