Bjerknez Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Nei nei nei... RX8 da gitt... Jaja, smak og behag Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Nå traff du jo blink på MX5en ihvertfall : ) E30 og E34 stiller i samme segment som S14, dessverre. 200 000, så er det uansett ute å kjøre hva angår den S14 med de du nevner der. Dessuten ingen som har nevnt e30 og E34, mener jeg. Da blir det vel en RX8 da! Så en 2002 turbo med 300-600hk, er mindre harry enn e34/e30/s14? S14 med de modifikasjonene jeg nevnte vil forøvrig ende langt umder 200k For min del hadde det stått mellom s2000 eller RX8 om budsjett et var på 200 000,- Lenke til kommentar
TomTucker Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 (endret) Hvem har sagt noe om en 2002 turbo? Går ikke en orginal S14A for en 150-200 orginalt? S13 er jo skvip, men trodde S14 var betydelig dyrere. Heller S2000 enn rx8. ps; tenkte S15, jeg. S14 ligger jo bare mellom 100 og 150. Endret 7. mars 2013 av TomTucker Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Hvordan turbo beemer mente du da??? Lenke til kommentar
Vidkun Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Jeg hadde kjøpt denne. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40075255 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) Skal nesten ingenting for å få 300 driftsikre hjul-hester ut av en sr20det, (større turbo, intercooler, bensinpumpe eksos & chip) Og vil si at 300 wbhp i en S14A med gjerne hardere foringer, grovere stabstag, tårnstag, gode 225/245+ dekk og gjerne ett billig coiloversett er bortimot så sportslig det er mulig å oppdrive for pengene i norge. Det var da en voldsom smørbrødliste som skulle til for å få den sporty. Hva med å bare kjøpe noe som er konstruert for å være en sportsbil framfor en 2-dørs coupé som trenger en masse " " for å fungere? Endret 8. mars 2013 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) Det var da en voldsom smørbrødliste som skulle til for å få den sporty. Hva med å bare kjøpe noe som er konstruert for å være en sportsbil framfor en 2-dørs coupé som trenger en masse " " for å fungere? Så trang, dårlig lydisolert og minimalt utstyrt som Speedstern er kunne han jo liksågreit bare kjøpt seg mc. Også attpåtil en ihjelskrudd en med ettermontert kompressorkit? Endret 8. mars 2013 av Primer4 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Så trang, dårlig lydisolert og minimalt utstyrt som Speedstern er kunne han jo liksågreit bare kjøpt seg mc. Også attpåtil en ihjelskrudd en med ettermontert kompressorkit? Trang, dårlig lydisolert og lite utstyr sier du? Det er vel tilnærmet en kriterier for å kunne kalle det en sportsbil. Hva med Lotus Elise? 1 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) Så trang, dårlig lydisolert og minimalt utstyrt som Speedstern er kunne han jo liksågreit bare kjøpt seg mc. Også attpåtil en ihjelskrudd en med ettermontert kompressorkit? Er det verre med kompressor i en ellers original Speedster enn "større turbo, intercooler, bensinpumpe eksos & chip, hardere foringer, grovere stabstag, tårnstag, gode 225/245+ dekk og gjerne ett billig coiloversett" på en gammel 200SX? Litt av poenget med sportsbiler er jo at de er fokusert på selve kjøreopplevelsen. Da trenger skal man ikke lesse de ned med masse utstyr som øker vekten og forringer kjøreegenskapene. Ikke trenger man kjøre i 150 km/t rundt svingene for å ha det gøy heller. Er en grunn til at det er mer moro å kjøre gocart enn Audi med S-line pakke. Endret 8. mars 2013 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Det er nesten latterlig hvordan enkelte greier å innbille seg at man må ha diverse oppgraderinger/ettermarkedsdeler på en bil bare fordi en person nevner dette. 200sx er og forblir en sportsbil original, som uoriginal. 1 Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Hatt S14 i 3 år, ei harry og henger ei på Esso. Sportslig bil? Visst faen, sprek motor, lav, henger godt på vegen, ser sint ut, komfortabel i samme slengen og veldig holdbar. Jeg ville gått for S14 om jeg var deg, MEN.. Jeg er heldig med at det bare går 2 med min her i byen ( Lillehammer ), mange steder kryr det av dem.. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Elise og Speedster er gode forslag. Hvis man vil ha noe som er litt mer behagelig i det daglige er definitivt Porsche Boxster et svært bra alternaitv. En sportsbil er i utgangspunktet laget primært for sine kjøreegenskaper.. Det kan man ikke si om diverse konverterte familiebiler som M3, M5, Audi S-bilene osv.. Og 200SX kommer aldri til å gå innunder min definisjon av sportsbil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Biler som ikke er nevnt som du kan se på: Toyota Celica GT-Four Mitsubishi 3000 GT Saab 9-3 Viggen Escort Cosworth Alfa Romeo GTA Ford Mondeo ST220 Kan jo diskuteres hvorvidt det alle er sportsbiler, men sportslige er samtlige vil jeg si. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Saab 9-3 er en familietralle.. I tillegg er Viggen ubrukelig med sin berømte torque-steer. Escort Cosworth er en familietralle. Ford mondeo er familietralle Mitsubishien er en GT-bil, altså ingen sportsbil. Celica ville jeg ikke kalt sportsbil, men den er sportslig. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 200SX er da en sportsbil. I likhet med for eksempel Toyota GT86. Hvorvidt man synes den er harry, stygg eller verdens kuleste bil har da ingenting med saken å gjøre. Uansett: Har du sett på Z4? De bør jo nærme seg det området nå? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Kommer du med disse påstandene og meningene så du kan provosere og skille deg ut, Snylter? Bare fordi en bil har fire seter trenger det ikke å bety at det er en familietralle/ikke en sportsbil. Å si at blant annet M3 og M5 ikke er en sportsbil er for meg helt merkelig. De er tunge ja, men har kjøreegenskaper så det holder, og det samme med motor. Langt i fra en bil for Ola Nordmann og folk flest. Og Escort Cosworth en familietralle? Sett på noen gang på WRC? (Så klart helt andre understell og mye annet da, men langt i fra en familiebil originalt uansett). Ferrari FF (for å nevne en fireseter) er vel heller ingen sportsbil i dine øyne da, men en "familietralle"? Endret 13. mars 2013 av Vertical^ 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Just ignore the troll. Er ganske åpenbart at han er kun ute etter å provosere når han glatt overser "Kan jo diskuteres hvorvidt det alle er sportsbiler, men sportslige er samtlige vil jeg si." i tillegg. Glemte og nevne Impreza WRX, men det vel familietralle det og. Endret 13. mars 2013 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Sportslige, men ikke sportsbiler er jo den viktige distinksjonen her. M3, WRX, Evo, Escort Cosworth og lignende er jo alle sportslige biler, men det blir aldri sportsbiler. For at noe skal være en sportsbil, så må den være bygget som det fra grunnen av. Det er ingen av disse bilene. Det er snakk om oppgraderte mellomklassebiler. Ikke dermed sagt at de er kjipe på noen måte, men det er ikke sportsbiler. 2 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Ferrari FF (for å nevne en fireseter) er vel heller ingen sportsbil i dine øyne da, men en "familietralle"? Ferrari kaller den selv for en "grand tourer"... Poenget her er vel ikke å trolle, som mange av dere mener. Snarere er vil jeg si hensikten er å snevre inn definisjonen av hva som er en "sportsbil". Og å skille "sportsbil" fra "sporty bil". Noe som ikke ser ut til å være så lett. En sportsbil jo var opprinnelig en liten og lett bil med to seter, gode kjøreegenskaper og kraftig motor. Nå kalles alt mulig rart med litt motor for sportsbil, og det syns jeg er tullete. Mercedes prøver f.eks å påstå at CLS er en coupé. Det er i så fall like sant som at det er en sportsbil. Uansett hvor stort AMG-merke den måtte ha på bakluka. Endret 13. mars 2013 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 En sportsbil er i mine øyne en banebil med skilter, ikke en familiebil man kan kjøre på bane. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå