Gå til innhold

Android telefon ringer og starter samtaler automatisk når jeg har headset plugget inn

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en HTC som ringer automatisk til folk paa anropslisten naar jeg har innplugget headset. Jeg har flere ganger måtte unnskylde meg for folk at det var "mobilen som ønsket aa snakke, og ikke jeg" :L

Naar dette skjer hører jeg ofte en 'frekvens' lyd I headsettet. Ligner den lyden man finner I radioen når man skal søke opp kanaler.

Jeg vet at det er.noe med mobilen, og ikke headsettet. Dette fordi jeg har hatt flere headsett og øreplugger opp gjennom året. Det samme skjedd oå alle sammen. Dette problemet har hatt I to år kanskie? Det er først nå jeg har gått lei.

Endret av ZPAS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Noen mobiler har oppsett hvor man kan sette ting som skal skje når man gjør noe. Vet ikek om det gjelde denne situasjonen, men mulig det er satt at den skal ringe x når headset plugges til.

Lenke til kommentar

Har søkt litt oå nettet, og funnet at noen andre med og uten samme.telefon har hatt nøyaktig de samme problemene. Noen har derfor lastet ned en app som heter "Headset blocker". Saå vidt jeg har prøvd den fungerer den. Men det kommer fortsatt en frekvens lyd I ørepluggene når jeg vrir på pluggen.

Det er litt dumt at jeg må kjøre en ekstra app I bakgrunnen for å høre på musikk. Tror dere jeg kan få.sendt den på reprasjon? Vil garanti/reklamasjon dekke problemet? Glemte å nevne at den også pleide å bla I musikken.

Har lest om at det oppstår fordi den plugg porten tror det er Mikrofon eller noe. Men dette er såklart ubekreftet og uoffisiell fakta.

Lenke til kommentar

Kommer helt klart ikke I nærheten av volum knappene. Det skjer spessielt når jeg vrir ledningen fram og tilbake, men det skjer også når jeg ikke rører på den heller. Vridde på pluggen uten å være nær voluknappene på mobilen. Still det same problem :(

Lenke til kommentar

Det problemet der har jeg hatt på samtlige av mine HTC telefoner. Om du vrir rundt/dytter forsiktig fra side til side på pluggen til hodetelefonene ,vil den da begynne å ringe/bytte låter etc? :)

I så fall, så er det rett og slett det at jackphone kontaktene begynner å bli slitte/er fulle av drit.

Lenke til kommentar

Det problemet der har jeg hatt på samtlige av mine HTC telefoner. Om du vrir rundt/dytter forsiktig fra side til side på pluggen til hodetelefonene ,vil den da begynne å ringe/bytte låter etc? :)

I så fall, så er det rett og slett det at jackphone kontaktene begynner å bli slitte/er fulle av drit.

Akkurat det du beskriver ja. Det dekker vel ikke reklamasjon/garanti?

Flodec: Nei, har brukt mange hodetelefoner for.tiden ..skullcandy, beats, det er det samme problemet.

Nå bruker jeg også et kjent og originalt varemerke.

Lenke til kommentar

Tja, du får høre med dem. Men, du kan først av alt prøve å rense den selv:

Her er en guide: http://www.instructables.com/id/How-to-Clean-a-18-3.5mm-Headphone-Jack/

Om det rett og slett er slik at kontaktene i jacken er slitte innen urimelig tid, så har du en god sak. En Desire HD begynner jo å trekke på åra, så veldig usikker. Prøv å rens dem først du:) Om det ikke fungerer, så sender du en mail til de du kjøpte dem av, og forklar problemet, for å hør om det dekkes av reklamasjonsretten din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...