kjell-bjarne Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Kjøpte Komplett-PC ifjor med WinXP installert , fikk også med en XP cd (med Norkom-navn på). Er dette en såkalt OEM-versjon ? tyder vel på det ? Andre som har kjøpt Komplett-PC som kan svare meg på om denne CD'en fungerer som en helt vanlig XP-CD, eller om den har begrensninger, feks at jeg ikke kan skifte ut HK elle HD ? Har lest litt på forumet her og det ser ut til at folk mener litt forskjellig. Jeg vil bare vite om jeg kan sove trygt i tilfelle disken ryker eller XP blir ustabil og jeg trenger å formatere..... Kjell Bjarne Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Det er sikkert en såkalt recovery CD. Det betyr at XP er installert på akkurat den hardware kombinasjonen du har, og så er det laget et image (type Ghost eller Drive Image). Når du bruker den CD'en så blir maskina tilbakestillt slik den var da du fikk den. Dette er en vanlig framgangsmåte for mange leverandører, bla.a. Dell. Lenke til kommentar
kjell-bjarne Skrevet 16. september 2003 Forfatter Del Skrevet 16. september 2003 Nix, det er ikke recovery-CD, det er ganske så sikkert. Pc'en ble dessuten levert med PM Drive Image installert...... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Det står altså Norkom på CD'en. Og Drive Image er installert. Da er det jo gitt at dette er en Recovery CD med et DI image. Hva gjør deg så sikker på at det ikke er det? Har du sett hvilke filer som ligger på den CD'en? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 de jeg har sett har vært tilnærmet like originalene. eneste forskjellen er cd-labelen som sier oem. hva med å bare boote opp din? kommer det vanlig xp-install så er det ingen recoverycd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå