Krotus Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Valget faller på en av disse, det står mellom 7870 ghz edition eller et 7950 kort. Vil virkelig et 7950 kort være et bedre valg? Større potensiale for overclock? Har satt et tak på rundt 2000.- på skjermkort så 7970 falt ut. Hvordan er det forresten å pakke inn et NVIDIA kort i et AMD system? AMD FX-8350 8-core 4ghz Gigabyte GA-990FXA-UD3 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz CL9 (4x4 GB) Northq Black Magic Flex 650W Corsair SSD Force Series 3, 120GB Lenke til kommentar
Valiient Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Ville gått for 7950 Det går helt fint å bruke nvidia kort i et amd basert system Lenke til kommentar
Krotus Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) Takk for svar, om valget da sto mellom 7950 og 660Ti? =) Edit: For å være mer spesifikk så jeg for meg: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=753514 eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760600#extra Når det gjelder radeon kort Endret 3. mars 2013 av Krotus Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Forskjellige merker på prosessor og skjermkort har igjenting å si. Se heller på pris i forhold til ytelse, og hvilke fordeler korta har til forskjellige jobber/operasjoner. Generelt så gir ofte AMD litt mer ytelse for penga, mens nVidia kan gi noe mer eye-candy med forskjellige teknologier. Samt CUDA og PhysX, til 3D rendring osv. Skal du kun bruke pcen din til spilling i hovedsak, så ville jeg gått for et AMD kort. Anbefaler å undersøke selv på google, se på benchmarks. Se på forskjell på støynivå og temperaturer, da det kan være stor forskjell på kjølerene på korta. Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg har 7950 HIS... veldig fornøyd Lenke til kommentar
GXT Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) Radeon HD 7950 har større minnebåndbredde og håndterer anti-aliasing bedre enn GTX 660Ti. GTX 660Ti slår HD 7950 når det kommer til AF (anisotropic filtering). HD 7950 har høyere effektforbruk enn GTX 660Ti. Hvor mye er avhengig av produsent og hva du har satt klokkehastigheten til. Uansett, det er vanligvis ikke så mye, men om du er en person bevisst på effektforbruk er det greit å vite. Jeg har ingen anelse om drivere har fikset dette, men GTX 660Ti pleide å slå HD 7950 i ganske så mange spill. Det kom som en overraskelse for meg og. Trodde at HD 7950 hadde mer å by på enn som så. Kan noen som kjører de nyeste driverne bekrefte økt ytelse? Hvis ikke er GTX 660Ti bedre. Her har jeg egentlig lite å si, siden jeg baserer meg på noen litt eldre tester, og jeg har hørt at nye drivere har gjort enkelte AMD-kort konkurransedyktige. Kommer ikke til å gå over støynivå og temperatur. Dette er avhengig av produsent. Tar du frem to eksempler kan vi sammenlikne. Endret 3. mars 2013 av MartN H Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Radeon HD 7950 har større minnebåndbredde og håndterer anti-aliasing bedre enn GTX 660Ti. GTX 660Ti slår HD 7950 når det kommer til AF (anisotropic filtering). AF er da minst like minnebåndbreddeslukende som AA, datatrafikken brukt for teksturer blir jo mangedoblet. Hvis ikke er GTX 660Ti bedre. Her har jeg egentlig lite å si, siden jeg baserer meg på noen litt eldre tester, og jeg har hørt at nye drivere har gjort enkelte AMD-kort konkurransedyktige. Lenke til kommentar
GXT Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) AF er da minst like minnebåndbreddeslukende som AA, datatrafikken brukt for teksturer blir jo mangedoblet. Ja, og siden GTX 660Ti sin minnebåndbredde er nokså kaldkvelt har det vel egentlig ikke stort å si sånn sett. Fant en test som pekte ut at GTX 660Ti hadde større texture fill rate, men ikke noe stort. Minnebåndbredde er viktigere. Uansett, har fortsatt ikke funnet meningsfulle tester som beviser hvilket som er best. Ser ikke ut til at noen har gjort sammenlikninger med 9.012. Så veldig mange spill en tid tilbake som foretrakk GTX 660Ti foran HD 7950. EDIT @TS: Kan jo referere til testene her. Finn skjermkort(ene)/(et) som du ønsker å se på i grafen. Det vil i det minste gi det en liten idé om hva som ligger hvor. http://www.hardware....-clock/114795/3 Endret 3. mars 2013 av MartN H Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 En test jeg fant fort med relativt oppdaterte drivere: http://www.techpowerup.com/reviews/EVGA/GTX_670_FTW_Signature_2/27.html Lenke til kommentar
Krotus Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Da faller det nok på et 7950 kort =) Takk for svar! Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) AF er da minst like minnebåndbreddeslukende som AA, datatrafikken brukt for teksturer blir jo mangedoblet. Det kommer ann på teksturing kravene til spillet og hvor bra tekstur samplene passer i cache, men så vidt jeg har skjønt er AF som regel fillrate begrenset. AF er i dag uansett adaptive, slik at med 16xAF vil man ha mellom 2-16xAF, samt med andre optimaliseringer koster 16xAF som regel ganske lite ytelse. Radeon 7950 er et godt valg idag. Endret 4. mars 2013 av MistaPi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå