Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Ny maskin virker dårlig

Anbefalte innlegg

Har bygget en ny maskin min 7 i rekken men den virker meget dårlig.

Asus M5A97 R2.0 Motherboard

AMD FX 8150 processor

16GB ram mionne

SSD 240Gb

1 stk 1Terrabyte harddisk.

Vannkjøling lukket system type Antec Kuhler 620.

Ny Windows 7 Ultimate 64

750 Watt modulert Power.

Og etter oppstart hvor alt var fint en meget kort periode så begynnte epost å virke dårlig Yahoo.

og så er det alt av video virker som regel ikke eller stopper midt i videoe avspilling. Jeg har i grunnen ikke oversikt over hvor mye feil etc jeg har/ Får opp.

Jeg har nu tenkt og starte over igjen fra begynnelsen men lurer på om det kansje var en glup sjel som kunne gi meg litt råd, har aldri hatt problemer som dette før og dette er den 7 maskinen min siden jeg startet når internettet kom hit tillands.Jeg er nu 65 år men regner meg som normalt oppegående og driver mye med elektronikk så jeg skulle jo klare dette . Hvis det er noen som bor i nærheten og kan gi meg litt hjelp mest råd og slikt så skal jeg heller betale litt for det. Bor på Bekkestua 1356 . Mvh Erling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg så virker det som om media, eller "dataflyten" blir hindret av en eller annen grunn. Dette kan være programvarefeil som ligger mest sannsynlig på hovedkortet.

Sørg for at north bridge chipset driveren er oppdatert, BIOS til seneste versjon, og at driver til grafikk kortet er riktig innstallert.

ASUS hovedkorter har noe som heter "EZ flash" i BIOS som man kan bruke til å oppdatere BIOS med.

Endret av Grandmaster Gamer
Lenke til kommentar

For meg så virker det som om media, eller "dataflyten" blir hindret av en eller annen grunn. Dette kan være programvarefeil som ligger mest sannsynlig på hovedkortet.

Sørg for at north bridge chipset driveren er oppdatert, BIOS til seneste versjon, og at driver til grafikk kortet er riktig innstallert.

ASUS hovedkorter har noe som heter "EZ flash" i BIOS som man kan bruke til å oppdatere BIOS med.

Hei, ja dette skal jeg få sjekket i dag det høres ut som at det er noe mat idette . Skal sjekke og komme tilbake med resultatet.Mvh ege47

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, Ja endelig er min maskin blitt som den skulle være fra start.

Etter å ha kjørt Spyboot er det meste fixet og jeg har også kjørt noe som heter Malwarebytes Anti Malware etter at jeg oppdaget at det var også infection i Registret,dette var noe som het Delta Toolbar først fikk jeg ikke tatt den bort dvs. den var registrert med 51 oppføringer og jeg fikk fjernet noe men 12 ville den ikke fjerne fordi som maskina sa jeg var ikke Administrator. Lol

Pokker også jeg driver et enmannsforetak og da er jeg vel sjefen.

Fant masse oppskrifter på hvordan bli administrator men fikk ikke det til før jeg kom over noe på Spyboot sine sider under hjelp

den sa høreklikk på programmet og da får du mulighet til å bruke det som admin lol jeg så gjorde og resultatet var topp nå er alt det borte kjørte så ett program som heter TRIM og den fiksa det meste på SSDen som ble langt raskere. Voila jeg er meget fornøyd og takk til alle som gad engasjere seg og brukte tid for å hjelpe meg. Godt å ha dere der ute. Igjen tusen takk. Mvh ege47

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...